تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799098882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید سید‌حسن سید‌مؤمنی شهیدی که جهاد در جبهه را به تحصیل در دانشگاه شریف ترجیح داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید سید‌حسن سید‌مؤمنی
شهیدی که جهاد در جبهه را به تحصیل در دانشگاه شریف ترجیح داد
قاری قرآن بود و در کنار آموزش قرآن به بچه‌ها درس آنها را هم پی‌گیری می‌کرد، به رعایت استفاده از بیت‌المال و بازگردادن امانت بسیار حساس بود، در دانشگاه شریف پذیرفته شد اما حضور در جبهه را به تحصیل در دانشگاه ترجیح داد و دست آخر ترکش خمپاره دشمن او را به آرزویش رساند.

خبرگزاری فارس: شهیدی که جهاد در جبهه را به تحصیل در دانشگاه شریف ترجیح داد



به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در ادامه دیدارهای جامعه قرآنی با خانواده معظم شهدا هیأت قرآنی به دیدار خانواده شهید سیدحسن سیدمؤمنی رفتند. آموزش قرآن و احکام به بچه‌ها و پی‌گیری اوضاع درسی آنها در این دیدار میهمان برادر شهید بودیم که وی درباره شهید سید مؤمنی گفت: برادرم در مسجد علی‌بن ابی‌طالب(ع) به بچه‌ها آموزش قرآن می‌داد، وی در زمینه احکام و سایر مسائل مذهبی و فرهنگی هم فعالیت داشت و به بچه‌ها آموزش می‌داد. در کنار این فعالیت‌ها اوضاع درسی بچه‌ها را هم پی‌گیری و خاطرات جبهه را هم برای آنان بازگو می‌کرد تا با رزمندگان و رشادت‌های آنان بیشتر آشنا شوند.  

  حساسیت به امانت و بیت‌المال بسیار با گذشت بود و اگر چیزی داشت و کسی از او آن را طلب می‌کرد به راحتی می‌بخشید. نسبت به امانت بسیار حساس بود، آخرین باری که به جبهه می‌رفت تعدادی کتاب، جزوه و وسایل به من داد و گفت: این‌ها برای برخی از دوستان است و اگر شهید شدم آن را به صاحبانش بازگردان. به یاد دارم یک بار که از جبهه به منزل آمد لباس‌های ضد شیمیایی در ساکش جا مانده بود، به وی گفتم: این لباس‌ها را به من بده. اما سیدحسن به من گفت: ما برای حفظ مملکت و بیت‌المال مؤمنان می‌جنگیم و نباید اموال جبهه را تصرف کنیم در سفر بعدی لباس‌ها را با خود به منطقه برد.  

  توصیه به اطاعت از رهبری عاشق ولایت بود و حتی در وصیت‌نامه‌اش هم ما را به اطاعت از رهبری توصیه کرد. نسبت به یادگیری آموزه‌های قرآن خصوصاً در بین بچه‌ها بسیار حساس بود و عقیده داشت اگر بچه‌ها از کودکی به دنبال قرآن بروند تا آخر عمر در زندگی آنها اثرگذار است.  

  سفارش به احترام به پدر و مادر احترام زیادی برای پدر و مادر قائل بود و مدام من را نسبت به احترام والدین سفارش می‌کرد و می‌گفت: اگر می‌خواهی در دو دنیا سعادت‌مند باشی به پدر و مادر احترام بگذار. به واقع این درس‌ها را از قرآن گرفته بود و با بکار بستن دستورات قرآن جاودانه تاریخ شد. دفعه آخر با دو نفر از اقوام در منطقه بود که گویا به آنها پیشنهاد داده بود همه با هم وصیت‌نامه بنویسند. آن دو فامیل این کار را نکردند اما حسن وصیت‌نامه‌اش را نوشت و به شهادت رسید.  

  تأکید به نماز اول وقت بسیار به نماز اول وقت تأکید داشت و همیشه هنگام نماز دوستانش را با خود به مسجد می‌برد و همواره به نماز اول وقت سفارش می‌کرد. در جلساتی که برای بچه‌ها برگزار می‌کرد می‌گفت: مساجد مدارس سنگر است اما مبادا این سنگرها پر و سنگر جبهه‌ خالی بماند. جهاد در جبهه به جای تحصیل در دانشگاه شریف بسیار آرام و باگذشت بود و همیشه به ما می‌گفت: اگر حرفی یا خواسته‌ای از کسی دارید با آرامش و خوش‌رویی مطرح کنید که این‌ها از خصلت‌های اهل بیت(ع) است. بعد از اخذ دیپلم کنکور امتحان داد و در دانشگاه شریف پذیرفته شد. اما به دانشگاه نرفت زیرا عقیده داشت علم و دانش برای پیشرفت کشور خوب است اما وطن باید ابتدا حفظ شود و سپس رشد کند، از این‌رو به دانشگاه نرفت و سنگر را انتخاب کرد. متولد 1347 بود و سرانجام 21 خردادماه 1367 در سن 20 سالگی و در جریان عملیات بیت‌المقدس بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به درجه رفیع شهادت نائل شد.  

  انتهای پیام/

94/07/07 - 13:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن