تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815374045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افتتاح نمايشگاه پيکره‌اي براي صلح؛ تنديس‌هاي پنه لوپه از تخت جمشيد تا رم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۹:۵۴ق.ظ)
افتتاح نمايشگاه پيکره‌اي براي صلح؛ تنديس‌هاي پنه لوپه از تخت جمشيد تا رم موج- نمايشگاه پيکره اي براي صلح؛ پنه لوپه از تخت جمشيد تا رُم با حضور مسعود سلطاني فر و داريو فراچسکيني، سفراي کشورهاي ايتاليا، يونان و واتيکان در تهران و مسوولان و معاونان سازمان ميراث فرهنگي در موزه ملي ايران گشايش يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين نمايشگاه که به مدت 4 ماه برپا خواهد بود، چهار تنديس پنه لوپه شامل، دو مجسمه متعلق به موزه واتيکان در رُم، يک مجسمه متعلق به موزه کاپي توليني در ايتاليا و يک مجسمه به همراه انگشت دست متعلق به ايران که پيش از اين به مدت چهارماه در بنياد پرادا ميلان به نمايش درآمده بود، در معرض ديد علاقه مندان قرار مي‌گيرد.
جبرئيل نوکنده رئيس موزه ملي ايران در مراسم افتتاح اين نمايشگاه گفت: نمايشگاهي که امروز گشايش يافته است، حرکتي نو در آشنا ساختن هم‌وطنانمان با فرهنگ کهن ديگري است که آثار آن براي نخستين بار در ايران به نمايش در مي‌آيد.
وي ادامه داد: پيکر پنه لوپه که در حدود 450 پيش از ميلاد به عنوان پيش کش از سوي يونانيان به دربار هخامنشي تقويم شده بود، امروز هم نشاني از ارتباط دوستانه بين ايران، ايتاليا، واتيکان و يونان است که موجب تجديد پيمان دوستي بين اين کشورها شده است.
نوکنده تصريح کرد: اين نمايشگاه بخشي از نمايشگاه بزرگي است که در سال 2015 تحت عنوان مجموعه‌هاي کلاسيک از سوي بنياد پرادا در ميلان ايتاليا برپا شد و از 6 مهر تا 10 دي در موزه ملي ايران به نمايش گذاشته مي‌شود، آنچه اين نمايشگاه را ويژه مي‌سازد حضور اثري مشابه در خزانه موزه‌هاي سه کشور متفاوت به عنوان ميراثي مشترک و نمايش آن‌ها در کنار يکديگر در يک نمايشگاه واحد است.
رئيس موزه ملي ايران تصريح کرد: در طول برگزاري اين نمايشگاه، موزه ملي ايران برنامه‌هاي جانبي ديگري از جمله نشست‌هاي تخصصي و علمي مرتبط با موضوع نمايشگاه را برگزار خواهد کرد.
وي در پايان گفت: اميدوارم برگزاري اين نمايشگاه گام مهمي در پيشبرد اهداف مشترک فرهنگي موزه‌هاي کشورهاي ايران، يونان و واتيکان باشد و به درک بيشتر ميراث غني کشورها کمک کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن