تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820389280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المپیاد فیلم سازی حرف تازه ای در جشنواره امسال است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: المپیاد فیلم سازی حرف تازه ای در جشنواره امسال است خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد همدان اظهار کرد: اگر جشنواره بیست و نهم حرف تازه ای در سطح کشور و بین الملل داشته باشد، المپیاد فیلم سازی است.
۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر ساعت 15:06

خبرگزاری پانا+

مجید فروتن در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با توجه به کلاس های آموزشی و ثبت نام هایی که برای المپیاد از قبل شد و کسانی شرکت کردند، می تواند به نوعی یک نسل قوی را در آتیه درست کند.
وی افزود: امسال استان همدان، میزبان بیست و نهمین دوره جشنواره شده و با توجه به سیاست گذاری و تقسیم کار حوزه کودک در اصفهان و حوزه نوجوان در همدان است.
وی بیان کرد: با توجه به این که جشنواره چندین سال در همدان برگزار شده بود، علاقه مندان خاص خود به خصوص نوجوانان، فیلم سازان، هنرمندان زیاد و طراز اولی را داشت.
فروتن ادامه داد: علاوه بر اینکه به دنبال ایجاد یک روحیه نشاط اجتماعی در بین حوزه کودک و نوجوان هستیم، درصدد هستیم که شرایطی مهیا شود تا نسل آینده ساز حوزه فیلم سازی در ایران شکل بگیرد.
وی افزود: امسال در کنار جشنواره، نخستین المپیاد فیلم سازان را داریم که اختصاص به نوجوانان دارد و آینده ی روشنی برای این جشنواره خواهد بود.
وی در رابطه با تفکیک فیلم کودک از نوجوان گفت: جداسازی فیلم کودک از نوجوان، یکی از سیاست های امسال بود و هرکدام مخاطبان خاص خودش را دارد چون طیف زیادی از جامعه ما را نوجوانان تشکیل می دهند و حجم تولیدات در این حوزه بیشتر شده است.
 معاون فرهنگی هنری ارشاد اظهار کرد: به نظر می رسد که این تفکیک می تواند نگاه تخصصی به برنامه داشته باشد یعنی سینمای نوجوان تخصصی به حوزه نوجوان نگاه کند اما زمانی که کودک و نوجوان با هم بودند معمولا فیلم ها به حوزه کودک  اختصاص پیدا می کرد و از حوزه نوجوان غفلت شده بود.
فروتن گفت: از لحاظ روانشناسی، نسل نوجوان، مسائل و نیازهای زیادی دارد که در سینمای ما، کمتر به آن پرداخته شده و برگزاری جشنواره فیلم نوجوان می تواند تا حدودی مسائل را حل کند.
 وی افزود: همان طور که انجمن سینما جوان بوده و دوره های مختلفی داشته و از مجموعه آن چند نخبه بیرون می آمد،در المپیاد هم همین مساله شکل  می گیرد و نوید به این دارد که فضا استمرار پیدا کند.
وی بیان کرد: ورود جشنواره به همدان، شور و هیاهویی که انجام می شود و مخاطب علاقه مند به دنبال کردن آن است که فیلم ها را ببیند، تبادل افکار داشته باشد و سینما گران حرفه ای را ببینید و قطعا در کنار درس های غیر رسمی، وجود آموزش های رسمی می تواند تاثیر گذار باشد.
/کیمیا کلهری/













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن