تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816168006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت کیومرث پوراحمد، محمدعلی طالبی و کامبوزیا پرتوی به سینمای کودک


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی: بازگشت کیومرث پوراحمد، محمدعلی طالبی و کامبوزیا پرتوی به سینمای کودک خبرگزاری پانا: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در نشستی با فیلمسازان و مخاطبان سینمای کودک و نوجوان از فیلمسازی کیومرث پوراحمد، محمدعلی طالبی و کامبوزیا پرتوی برای کودکان و نوجوانان در آینده ای نزدیک خبر داد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر ساعت 04:19

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، در پایان اولین روز از بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران، جمعی از فیلمسازان، مخاطبان نوجوان و اهالی رسانه طی نشستی به آسیب شناسی سینمای کودک و نوجوان پرداختند. در ابتدای این نشست امید نیاز کارگردان فیلم سینمایی «ب 12» که در اولین روز برگزاری جشنواره نمایش داده شد،  درباره فضای فیلم خود توضیح داد: این فیلم که در فضایی شهری و روستایی داستان خود را روایت می کند، هدفش نمایش استقلال طلبی قوم بختیاری است.
وی با اشاره به استفاده تلطیف شده از لهجه لری در این فیلم افزود: در این فیلم به اصطلاح از لهجه لری فرنگی استفاده شده است. اگرچه همه اقوام نسبت به لهجه خود تعصب دارند اما احساس کردیم که بهتر است از شدت این لهجه در فیلم کم شود.
فریال بهزاد تهیه کننده این فیلم نیز درباره روی آوردنش به امر تهیه گفت: امید نیاز سال ها در تئاتر تجربه کارگردانی دارد و حتی اجراهای زیادی را در کشورهای دیگر تجربه کرده بود. من هم خودم از سن 26 سالگی و وقتی جوان بودم، وارد سینما شدم و احساس کردم که خودم هم باید از جوانترها حمایت کنم.
وی در پاسخ به این سوال وحید نیکخواه آزاد که آیا فعالیت تهیه کنندگی را ادامه خواهد داد یا نه، بیان کرد: به عنوان کسی که می خواهم از جوانان حمایت کنم، دوست دارم تهیه کننده کارگردانان جوان باشم.
می خواستم ردپای فیلمم در سینما باقی بماند
نیاز هم در ادامه گفت: فیلم «ب 12 » پاییز سال گذشته تصویربرداری شد و زمستان این سال هم مراحل فنی آن پایان یافت و حدود یکسال هم برای شرکت دادن آن در جشنواره فیلم نوجوان صبر کردیم. اما این مرحله نهایی نیست و خود من دوست دارم نظرات تماشاگران را دریافت و نقص های احتمالی فیلم را برطرف کنم.
وی افزود: من این فیلم را برای دلم ساختم نه برای شرکت در جشنواره. چراکه دوست دارم ردپایی از آن در سینمای آینده باقی بماند.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست عنوان کرد: من از اسفند ماه سال 93 مدیریت بنیاد فارابی را همزمان با تشکیل شورای راهبردی فیلم کودک و نوجوان برعهده گرفتم و همه برنامه ریزی های این بنیاد نیز در جهت برنامه های همین شورا قرار گرفت.
وی ادامه داد: هدف ما از این اقدام آسیب شناسی سیاست های پیشین در این بنیاد بود که یکبار دیگر مرور، نقد و اصلاح شود.
تابش با اشاره به یکی از مشکلات مهم سینمای نوجوان بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی بنیاد سینمایی فارابی وجود فیلم های متعددی است که اکران نشده اند. اسامی این آثار نیز به شورای راهبردی گزارش و در جلسات اعضا تصمیم گرفته شد این فیلم ها با عجله مورد حمایت قرار نگیرند. همچنین جمع بندی سیاست های تدوین شده شورای راهبردی فیلم کودک و نوجوان نیز توسط فرشته طائرپور تنظیم شده و در آینده اعلام می شود. ضمن این که دو کارگروه فیلمنامه و اکران در این بنیاد راه اندازی شده است و بخشی از آثار اکران نشده نیز به شبکه نمایش خانگی راه می یابند.
وی درباره سیاست های کلی بنیاد سینمایی فارابی خاطر نشان کرد: امیدواریم بهره گیری از تجربه ها باعث شناسایی خطاهای احتمالی و جلوگیری از تکرار آن ها شود و سیاست های جشنواره را به طور شفاف اعلام کنیم و در این مسیر دستمان به سوی منتقدان دراز است.
کاتالوگ ضخیم و سالن های خالی سودی برای جشنواره ندارد
شجاع نوری نیز در این نشست بیان کرد: ما همواره با مشکل برگزاری درباره هر مقوله ای در ایران رو به رو هستیم. این مشکل وقتی به مقوله ای فرهنگی می رسد، به دلیل افزایش نظارت ها و حساسیت ها چه بسا سخت تر هم می شود.
وی افزود: بنابراین برگزاری جشنواره فیلم در ایران سخت است و اگر جنون و عشق به آن نباشد امکان پذیر نیست. تفکیک بخش کودک و نوجوان از هم کار سختی بود و مهم ترین مشکل آن در عدم تطابق محیطی با شهرهای مختلف و یکسانی دایره واژگان و تعاریف است.
شجاع نوری درباره علت پذیرفتن دبیری جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان نیز توضیح داد: آنچه من را برای قبول کردن این سمت ترغیب کرد، رسیدن به این نتیجه بود که در ایران باید جشنواره ها با فرم و شکلی متناسب با فرهنگ خودی برگزار شوند تا بیشترین فایده و تاثیر را داشته باشند. نباید نگاهمان این باشد که فلان جشنواره خارجی چطور عمل کرده و ما چگونه می توانیم از آن کپی برداری کنیم.
وی افزود: من از آقای ایوبی و شورای راهبری کودک و نوجوان اجازه گرفتم آن طور که خودم صلاح می دانم درباره این جشنواره عمل کنم. حتی این تصمیم گرفته شد که اگر فیلم خوبی به دستمان نرسد بخش مسابقه سینمای ایران از جشنواره حذف شود.
دبیر جشنواره فیلم نوجوان بیان کرد: مرور سینما با ضخیم تر کردن کاتالوگ جشنواره و افزایش تعداد سالن های خالی سودی ندارد.
حمید جبلی هم که صحبت های خود را با موعظه ای به خبرنگاران و عکاسان(!) آغاز کرد، در این جلسه گفت: بخشی از مشکلات سینمای کودک و نوجوان به نبود حرفه ای ها در امر تولید و نبود سینما برمی گردد. اما من به این سینما بدبین نیستم و معتقدم با برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان می توان ده ها کارگردان حرفه ای مثل کیومرث پوراحمد را به سینما معرفی کرد. امیدوارم از میان این نوجوانان فیلمسازان برجسته ای شناسایی شوند که سال های بعد مورد تقدیر قرار بگیرند.
تابش نیز با ابراز امیدواری نسبت به آینده سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد: فیلمنامه های خوب در سینمای نوجوان وجود دارد اما تعداد آن ها کم است. متاسفانه امروز فن قصه گویی و خیال پردازی برای کودکان و نوجوانان فراموش شده یا در فیلم های این دو گروه سنی بیشتر بر مشکلات و مصائب تاکید می شود.
وی افزود: آموزش و پرورش باید حمایت جدی تری از سینما داشته باشد و فیلم هایی ساخته شود که بچه ها والدین شان را برای تماشای آن به سینما بکشانند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین درباره ساخت فیلم های کودک توسط پیشکسوتان و کارگردانان مطرح سینما وعده داد: از کامبوزیا پرتوی خواستم تا کاری در سینمای کودک کلید بزند و همچنین کیومرث پوراحمد نیز مشغول ساخت اثر دیگری بود اما ازآن کار انصراف داد و قرار است به زودی فیلم جدید در حوزه کودک و نوجوان کارگردانی کند. محمدعلی طالبی نیز مشغول نگارش فیلمنامه ای برای این ژانر است که با مشارکت فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مشکل سینمای کودک و نوجوان تنها به بودجه برنمی گردد بلکه می توان این بودجه را ازطریق همکاری و همیاری نهادها و سازمان های دیگر از جمله آموزش و پرورش هم تامین کرد.
تابش تفکیک بخش نوجوان از کودک را به نفع سینما دانسته و افزود: دنیای کودکان متفاوت از نوجوانان است و تفکیک این دو بخش از هم فرصت خوبی برای توجه ویژه تر به این دو گروه سنی را ایجاد کرده است. سعی و تلاش ما بر حمایت از آثاری است که به مخاطب آگاهی بدهد. وعده توخالی به کسی نداده ایم و شعارهایی مطرح نکرده ایم که نتوانیم به آن عمل کنیم. همچنین فیلمی را با عجله برای رساندن به جشنواره در این دوره آماده نکردیم.
در این نشست که با اجرای وحید نیکخواه آزاد برگزار شد، علیرضا شجاع نوری دبیر اولین المپیاد فیلمسازی و بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، کیومرث پوراحمد، حمید جبلی، فریال بهزاد تهیه کننده و امید نیاز کارگردان فیلم سینمایی «ب 12»،مجید قاری زاده، امیر شهاب رضویان، رابعه مدنی حضور داشتند.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن