تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قراردادهاي جديد نفتي در دولت تصويب مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قراردادهاي جديد نفتي در دولت تصويب مي‌شوند
وزير نفت از تصويب نهايي قراردادهاي جديد نفتي ايران (IPC) ظرف دو هفته آينده در هيئت دولت خبر داد.
به گزارش شانا، بيژن زنگنه با بيان اينكه قراردادهاي جديد نفتي ظرف حداكثر دو هفته آينده در هيئت دولت تصويب مي‌شود، گفت: اين قرارداد ابتدا در تهران و سپس در لندن به سرمايه گذاران معرفي خواهد شد.
بر اساس اين گزارش، وزارت نفت با هدف تسريع در توسعه ميدان‌هاي نفت و گاز، جبران كم كاري سال‌هاي گذشته در ميدان‌هاي مشترك و وارد كردن فناوري‌هاي نوين اقدام به طراحي مدل جديد قراردادهاي نفتي كرد كه به دليل تحريم معرفي آن به سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي خارجي با تأخير همراه شده است. رئيس كميته بازنگري قراردادهاي نفتي پيش از اين از تأييد اين قرارداد در كارگروه منتخب كميسيون اقتصادي دولت خبر داده بود و در پاسخ به انتقاد برخي كارشناسان داخلي مبني بر اينكه جزئيات اين قراردادها هنوز مشخص نشده است، گفت: جزئيات اين قرارداد براي نخبگان و اهالي فن مطرح شده است. سيدمهدي حسيني به برگزاري بيش از ٨٥ جلسه توجيهي طولاني درباره مدل جديد قراردادهاي نفتي اشاره كرد و گفت: اين جلسه‌ها شامل برگزاري سمينار در دانشگاه‌هاي مختلف، تدريس در دانشگاه‌هايي مانند امام صادق، تهران و صنعت نفت، جلسه با اعضاي كميسيون انرژي، مركز پژوهش‌هاي مجلس و شركت‌هاي مختلف داخلي و بخش خصوصي بوده است، ضمن اينكه اسفندماه سال ٩٢ نيز در كنفرانسي در تهران اين قرارداد با برگزاري ١٢ ميزگرد تخصصي معرفي شد.
براساس اعلام وزارت نفت، هم انديشي قرارداد جديد نفتي ايران (IPC) اسفندماه ٩٢ با حضور شركت‌هاي بزرگ بين‌المللي در تهران برگزار شد. در قراردادهاي موسوم به IPC قرار براين است كه حلقه‌هاي مختلف صنعت نفت (اكتشاف، توسعه و توليد) به صورت يكپارچه واگذار شوند تا شركت‌هاي خارجي با چنين قراردادي، انگيزه‌اي براي حضور در صنعت نفت ايران داشته باشند.




تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن