تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805395201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

المپیاد فیلمسازی مانند انجمن سینمای جوان ماندگار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: گزارش پانا از نشست جشنواره فیلم های نوجوان؛ المپیاد فیلمسازی مانند انجمن سینمای جوان ماندگار می شود خبرگزاری پانا: علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره نوجوان همدان با اشاره به برگزاری المپیاد فیلمسازان نوجوان، گفت: المپیاد فیلمسازی مانند انجمن سینمای جوان ماندگار می شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور ساعت 15:46

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، نشست خبری جشنواره «فیلم نوجوانان» صبح امروز با حضور علیرضا شجاع نوری دبیر این جشنواره، جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی و محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد..

در ابتدای این مراسم محمد ابراهیم الهی تبار ضمن پاسداشت ایام هفته دفاع مقدس درباره برگزاری جشنواره فیلم نوجوان ؛گفت: براساس سیاست گذاری حوزه فرهنگ و هنر استان همدان در تلاش هستیم تا این استان را تبدیل به قطب فعالیت های فرهنگی کودک و نوجوان کنیم بر همین اساس برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره بین المللی تئاتر کودکان و نوجوانان، جشنواره سراسری هنرهای تجسمی آیات کودکان و نوجوانان، کنگره شعر کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد. امیدوارم با توجه به روندی که این استان در پیش گرفته است بتوانیم نشاط و شور را در جوانان و نوجوانان و کودکان فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست علیرضا شجاع نوری نیز درباره میزبانی همدان از جشنواره نوجوان ،اظهار کرد: با بازدید از استان همدان و با دیدن اشتیاقی که در میان مردم این شهر برای برگزاری این جشنواره وجود داشت انرژی ما در برگزاری جشنواره «فیلم های نوجوانان» بیشتر شد. امیدوارم در سال های آینده با توجه به ظرفیت گردشگری در استان همدان ظرفیت های دیگر نیز فراهم شود تا جشنواره ها به نحو احسن در این استان برگزار شود.

وی در ادامه به نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان اشاره کردو گفت: من به شخصه به این المپیاد دل بسته ام و فکر می کنم که برگزاری آن یک حرکت سازنده است. استان همدان نیز این استعداد را دارد که بتواند به عنوان دبیرخانه اصلی این جشنواره و این المپیاد به فعالیت خود ادامه دهد و چراغ المپیاد فیلمسازی را روشن نگه دارد.

دبیر جشنواره فیلم های نوجوانان خاطر نشان کرد: با اعلام فراخوان برگزاری المپیاد فیلمسازی بیش از یک هزار نفر از این المپیاد استقبال کردند و بیش از ۴۰۰ فیلم سه دقیقه ای به خانه جشنواره ارسال و از این میان ۹۰ فیلم برای داوری انتخاب شد و با توجه به شرایط موجود فکر می کنم که اتفاق خوبی نیز رخ می دهد و حادثه ای در راه است.

شجاع نوری همچنین با استناد به سخنان قبلی خود درباره بخش های مختلف جشنواره نوجوان تصریح کرد: در ابتدا اعلام کردیم که اگر فیلم مناسب به دبیرخانه ارائه نشود بخش مسابقه سینمای ایران را در جشنواره نوجوانان برگزار نمی کنیم اما خوشبختانه فیلم هایی با موضوع نوجوانان به دبیرخانه ارائه شد که از کیفیت مناسبی برخوردار بود و امیدوارم از امسال و سال های آینده به مساله تفکیک فیلم های کودکان و نوجوانانن توجه بیشتری شود..

به گزارش پانا؛ الهی تبار نیز با اشاره به این مطلب که  زمانی که برگزاری جشنواره فیلم های نوجوانان در استان همدان به قطعیت رسید فرصت کمی تا برگزاری این جشنواره داشتیم؛ گفت:  تمام نهادها، امکانات این استان در اختیار جشنواره قرار گرفت و ۶ کمیته برای بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم های نوجوانان تشکیل شد. همچنین ۵ سالن در سطح شهر همدان و ۸ سالن در سطح شهرستان های این استان برای نمایش فیلم ها در نظر گرفته شده که هر کدام از سالن ها بین ۳ تا ۶ سانس نمایش فیلم دارند و بر این اساس ظرفیت ۸ هزار نفری در مجموعه سالن های حاضر در جشنواره در نظر گرفته شده است. البته ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این جشنواره به صورت گسترده در سطح استان و با حضور هنرمندان پیشکسوت سینمایی برگزار شود.

وی به ویژگی مراسم افتتاحیه جشنواره نوجوان اشاره کردو افزود: در مراسم افتتاحیه با توجه به شروع هفته دفاع مقدس مراسم ویژه ای برای شهدای نوجوان استان همدان در نظر گرفته شده است. استان همدان برای اولین بار نیست که جشنواره برگزار می کند و زیرساخت هایی را برای برگزاری جشنواره های مختلف در دست دارد. از میان سینماهایی که برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است می توان به سینمای فلسطین همدان اشاره کرد که به تازگی بازسازی شده و با ظرفیت ۴۰۰ صندلی پذیرای این جشنواره است.

شجاع نوری نیز در پاسخ درباره حضور جوانان در این جشنواره اظهار کرد: بگذاریم این جشنواره برای نوجوانان باقی بماند چراکه نوجوانان یکی از حساس ترین قشرهای جامعه به شمار می روند و باید توجه خاصی به آنها شود، دوستان همدان با استقبال و تمایلی که دارند می خواهند دبیرخانه دائمی را در این استان ایجاد کنند که امیدوارم از سال آینده ردیف بودجه مناسبی برای برگزاری این جشنواره توسط استان همدان در نظر گرفته شود تا از لحاظ تعامل و همکاری مالی دچار مشکل نشویم.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در پاسخ به شجاع نوری تاکید کرد: استان همدان برای همه جشنواره هایی که برگزار می کند ردیف بودجه در نظر می گیرد اما ما از برگزاری جشنواره فیلم های نوجوانان در این استان خبر نداشته اما با تمام این شرایط توانستیم در زمانی کم اعتبار مناسب برای برگزاری جشنواره فیلم های نوجوانان را تامین کنیم.

در ادامه شجاع نوری در پاسخ به این پرسش که شرکت کنندگان در المپیاد فیلمسازی از چه حمایت هایی برخوردار بودند بیان کرد: فراخوان این المپیاد توسط بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان در هر استان منتشر شد و بعد از اینکه افرادی برای حضور در این المپیاد انتخاب شدند کارگاه های آموزشی برای آنها برگزار و در نهایت فیلم های آنها ساخته شد، به گونه ای که برای ساخت فیلم ها هیچ هزینه ای به فیلم ساز تحمیل نشده و تمام هزینه ها توسط بنیاد فارابی تامین شده است.

وی با اشاره به برگزار نشدن این دوره از جشنواره در استان اصفهان تاکید کرد: متاسفانه اوایل استان اصفهان اشتیاقی برای برگزاری این جشنواره نداشت. در همان ابتدا نیز ما تحقیقاتی را برای تفکیک جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در دست داشتیم و به دنبال انجام شدن این کار بودیم. ای کاش اصفهان تمایلی که امروز دارد را همان ابتدا نشان می داد.

دبیر جشنواره فیلم های نوجوانان گفت: درباره برگزاری جشنواره فیلم های کودکان در اردیبهشت ماه باید بگویم که بهتر است این جشنواره در روز جهانی کودک برگزار شود. آقایان جنتی و ایوبی نقطه نظراتی را در زمینه برگزاری زمان جشنواره فیلم های کودکان بیان کردند اما هر دوی این افراد تا امروز از نظرات کارشناسانه استقبال کردند.

الهی تبار در ادامه بیان کرد: استان همدان آمادگی برگزاری جشنواره فیلم های کودکان را دارد.

شجاع نوری در ادامه نشست با اشاره به حضور مهمانان حاضر در این جشنواره توضیح داد: نوجوانان در آغاز راه زندگی هستند و باید ظرفیت زندگی و دنیای اطراف خود را بشناسند. به همین دلیل ما در تلاش هستیم میهمانان حرفه ای سینما را به این جشنواره دعوت کنیم تا نوجوانان از نزدیک با آنها آشنا شده و چگونگی زندگی و موفقیت آنها را درک کنند.

وی ادامه داد: بعد از نمایش هر فیلم در سالن سینما یک زمان نیم ساعته برای جلسه پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است و در کنار آن جلسات تخصصی آسیب شناسی سینمای نوجوانان نیز برگزار می شود.

شجاع نوری در پاسخ به این پرسش که آیا فیلم «محمد رسول الله(ص)» در جشنواره فیلم های نوجوانان نمایش داده می شود یا خیر توضیح داد: این فیلم قرار است یک نمایش در جشنواره داشته باشد و علاوه بر آن در صورت امکان ای.آر رحمان آهنگساز و  روبرتو پرپینانی تدوینگر این فیلم سینمایی  نیز در این جشنواره حضور پیدا کنند.

این هنرمند تاکید کرد: زمانی که از سینمای نوجوانان حرف می زنیم یعنی سینمایی که به مسائل گروه سنی ۱۲ تا ۱۹ سال اشاره شود. خوشبختانه فیلم هایی که ارسال شد در همین دوره سنی بودند. در این میان ۱۲ فیلم ایرانی به بخش مسابقه سینمای ایران راه پیدا کردند که از این میان ۱۰ فیلم مخاطب نوجوان و و فیلم مربوط به نوجوانان است که والدین باید به آن نگاه کنند

وی ادامه داد: امیدوارم با برنامه ریزی شورای راهبردی سینمای کودک و نوجوان فیلم های نوجوانان فرصت اکران در سینماهای کشور و نمایش در تلویزیون و رسانه های دیگر را داشته باشند. این شورا به دلیل نقص در اکران فیلم های کودک که فیلم هایی مانند قلعه رودخوان قربانی این اکران شدند در تلاش است تا هر چه سریعتر گروه سینمایی کودک و نوجوان را در کشور ایجاد کنند

دبیر جشنواره فیلم های نوجوانان در پایان با اشاره به اینکه امسال بزرگداشتی در جشنواره فیلم های نوجوانان برگزار نمی شود تاکید کرد: آرزو دارم المپیاد فیلمسازی حداقل تا ۴ یا ۵ دوره دیگر ادامه پیدا کند چراکه در این صورت اگر دولت هم تغییر کند این المپیاد به کار خود ادامه می دهد. این مساله رویای من است و من به رویای خود چسبیده و آن را ادامه می دهم و تا آخرین لحظه که هستم برای پررونق شدن المپیاد فیلمسازی تلاش می کنم.

یادآور می شود؛ در بخشی از این نشست، پوسترهای بخش اصلی با طراحی امیر شهاب رضویان، پوستر المپیاد فیلمسازی با طراحی مهدی پاکدل و پوستر بخش بین الملل با طراحی آیدین قشلاقی رونمایی شد.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن