تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719910




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک درصد بودجه دانشگاه به ترويج فرهنگ نمازخواني اختصاص دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
معاون مدير کل فرهنگي وزارت بهداشت: يک درصد بودجه دانشگاه به ترويج فرهنگ نمازخواني اختصاص دارد موج - معاون مدير کل فرهنگي وزارت بهداشت از تشکيل کانون "ياوران نماز" در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و حمايت ويژه معاونت پژوهش وزارت بهداشت از طرح‌هاي مرتبط با سلامت معنوي و ارتباط آن با نماز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسام الدين علامه در همايش "مسجد جلوه گاه هنر اسلامي- ايراني و نماز از منظر فرهنگ سلامت" در محل وزارت بهداشت، ضمن تسليت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با بيان اينکه گرچه نماز جزء فروع دين است اما به درستي بايد آن را ستون دين دانست، گفت: در اهميت نماز همين بس که گفته شده نماز ثمره حکومت صالحان بوده و امام محمد باقر (ع) نيز نماز را خانه و آشيانه اخلاص دانسته است.
وي افزود: هر چند بايد انگيزه‌ها و مشوق‌هاي کارآمد و روزآمدي را براي ترويج نماز در فضاي خانه و محل کار و... ايجاد کرد اما نکته مهم آن است که به گونه اي رفتار نکنيم که نماز خواندن حالت ريا و تظاهر بگيرد که تبيين مرز بين ريا و اقامه واقعي نماز به عهده عالمان ديني است.

اختصاص سه ميليارد تومان بودجه عمراني در بحث نماز
علامه در ادامه با اشاره به تشکيل ستاد عالي اقامه نماز در وزارت بهداشت به رياست وزير بهداشت و دبيري مديرکل فرهنگي وزارتخانه گفت: ما در پرديس‌هاي خوابگاهي با توجه به امکانات و بودجه‌هاي عمراني براي توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي از جمله در بحث جايگاه نماز اقداماتي انجام داده‌ايم که در اين ارتباط سال گذشته يک ميليارد و 300 ميليون تومان و امسال سه ميليارد تومان اعتبار براي ايجاد و توسعه فضاهاي فيزيکي فعاليت‌هاي فرهنگي اختصاص يافته است.

تشکيل کانون "ياوران نماز" در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي
به گفته وي دستور العمل ايجاد مسجد در مجتمع‌هاي بيمارستاني و تسهيل دسترسي به فضاي نماز خانه اي توسط وزارتخانه صادر شده، همچنين براي خوابگاه‌هاي تازه تأسيس نيز مکان مناسب براي اقامه نماز پيش بيني شده است.
معاون مدير کل فرهنگي وزارت بهداشت مهم‌ترين اقدام اين حوزه را با عنوان "فصل نو، فصل همدلي" و تقويت کانون‌هاي دانشجويي برشمرد و افزود: يکي از اين کانون‌ها، کانون "ياوران نماز" است. نگاهمان اين است که دانشجويان علاقه مند به ترويج ارزش‌هاي معنوي از اين فضا بهره مند شوند. همچنين برگزاري نشست‌هاي هم انديشي براي گسترش فرهنگ نمازخواني مرتبط با بحث نماز در فصل پاييز پيش بيني شده است.

حمايت ويژه از طرح‌هاي مرتبط با سلامت معنوي و ارتباط آن با نماز
علامه از حمايت ويژه معاونت پژوهش وزارتخانه از پروژه‌هاي مرتبط با سلامت معنوي و ارتباط آن با نماز خبر داد و افزود: در جشنواره قرآن و عترت نيز چندين بخش به بحث نماز اختصاص داده شده است.

تخصيص بودجه يک درصدي دانشگاه‌ها به ترويج فرهنگ نماز
وي افزود: با توجه به دستور معاون اول رئيس جمهور، طي هماهنگي با معاونت توسعه، مقرر شد که روساي دانشگاه‌ها بودجه يک درصدي براي بحث نماز هزينه کنند.
معاون مديرکل فرهنگي وزارت بهداشت، حضور مسئولان در صفوف نماز جماعت را موجب تقويت انگيزه ساير کارکنان براي اقامه اين فريضه دانست که موجب مي‌شود نماز از جايگاه رفتاري فردي به عملي اجتماعي تبديل شود.
وي ابراز اميدواري کرد مجموع اين اقدامات و ساير فعاليت‌هايي که جامعه را از فحشا و منکرات دور مي‌کند، فراگير شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن