تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816593986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوشت افزار از سینما و کتاب استراتژیک تر است نمونه موفقی از مخاطب شناسی


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نوشت افزار از سینما و کتاب استراتژیک تر است
نمونه موفقی از مخاطب شناسی
الان کلمه به کلمه کتاب ها را برای مجوز بررسی می کنند، اما دفتر تحریر که مخاطب حساس تر کودک و تیراژ به مراتب گسترده تری دارد را رها کرده ایم و باید این مسئله مورد رسیدگی جدی قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: نمونه موفقی از مخاطب شناسی



سعید حسینی مدیر مجمع تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی اسلامی معتقد است : نوشت افزار از سینما و کتاب استراتژیک تر است و توانستیم 10 درصد از 150 میلیون جلد دفتر مورد نیاز را تولید کنیم. گفتگویی با ایشان ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید... آقای حسینی برای اولین سوال میخواهم بپرسم عمر عبارت «نوشت افزار ایرانی-اسلامی» چقدر است؟ چنین پدیده ای چند سال است در فضای فرهنگی کشور سابقه دارد؟ این فعالیت سه سال سابقه دارد. ما برای اولین بار در سال 91 این عنوان را مطرح کردیم. آن زمان در تابستان 91 دو مجموعه «قاصدک» و «ایام» به صورت همزمان در این زمینه آغاز به فعالیت کردند. بادغدغه ای مشخص که البته مشخص نیست چرا مغفول مانده بود آغاز به تولید نوشت افزار کردیم. این کار به صورت محدود انجام شد و با ترس و لرز هم همراه بودو این دلهره که آیا جواب می دهد یا نه؟ کار در سطح مغازه های محدود و پایگاه های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تست شد اما در همان حد تولید آزمایشی و تیراژ چند صد هزارتایی، موفق بود و با استقبال مواجه شد به طوری که تمام آن به فروش رفت. با همین حرکت بچه های حزب اللهی متوجه شدند که عده ای آمده اند و نوشت افزار تولید می کنند. - مهمترین حامی و مشوق اصلی این قضیه چه فرد یا افرادی بودند؟ در همان سال 91 آقای وزیری در مجموعه «قاصدک» و همزمان ما هم در مجموعه«ایام» این کار را آغاز کردیم. کار هر دو مجموعه را آقای وحید جلیلی پیگیر بود و ایشان نقش جدی هم داشت. این دو مجموعه کاملا خود جوش و از پایین، کار خود را آغاز کردند. فکر می کنم آقای وزیری و دوستانشان چون تمرکز در حوزه زنان و خانواده داشتند از آنجا به این نیاز رسیدند. چون در حوزه دختران کار می کردند متوجه شدند برای حل برخی از مشکلات مثل حیا و عفاف باید در حوزه سبک زندگی فرهنگ سازی شود و به نوشت افزار رسیده بودند. ما هم از این سمت چون در حوزه مناسبت های انقلاب اسلامی فعالیت می کردیم،رسیدیم به اینکه باید در حوزه فرهنگ عمومی وارد شویم و از اولین حوزه های ملموس در فرهنگ عمومی این حوزه را برای تولید محصول انتخاب کردیم. ناگفته نماند همان زمان بسیج هم با هدایت سردار نقدی فعالیتی را در همین زمینه در مجموعه «یاس» آغاز کردند اما به خاطر برخی مسائل، در توزیع و تبلیغ و جریان سازی و ورود به بازار موفق عمل نکردند. - در این مسیر شما چقدر پژوهش در حیطه بازار و آمارهای مربوط به این قضیه انجام دادید؟ در سال اول که به خاطر آزمایشی بودن و کمبود وقت، فرصت این کار فراهم نشد. همین بود که یک تعداد دفتر تولید و در فضای حزب اللهی توزیع شود. اما در سال دوم که کار جدی تر پیگیری کردیم هرکدام از آمارها را از یک منبع بدست آوردیم و طی این مدت آن را کامل کردیم. ما در حین اینکه این بازار را بررسی می کردیم، در جلسات مختلف و از ارگان های مختلف به صورت پراکنده اطلاعات بدست می آوردیم. جالب این بود که هیچ منبع متمرکزی و حتی صنف فعالی در این خصوص وجود نداردکه اطلاعات و آماری داشته باشد. مثلا در تعامل با وزارت صنعت و تجارت پرسیدیم واردات دفتر چقدر است؟ همانجا از آمار گمرک گفتند آمار واردات دفتر در سال 92 نزدیک به صفر است، یعنی تمام دفاتر تحریر موجود در بازار تولید داخل است.این آمار 150 میلیون جلد دفتر تحریر برای مصرف سالانه کشور که ما چند جا هم اعلام کردیم هم برآوردی وزارت صنعت و تجارت در این خصوص دارد و هم وزارت آموزش و پرورش؛ که می گوید اگر فقط دانش آموزان ما به تعداد دفترهایی که معلم ها به آنها می گویندبرای هر درس باید تهیه کنید، دفتر تحریر لازم داشته باشند، عدد 120 میلیون جلد دفتر برای هرسال تحصیلی نیاز داریم. این را آقای محمدیان معاونت پژوهش وزارت آموزش و پرورش به ما گفت. مضاف بر اینکه مصرف دفتر تحریر محدود به این نیست و ما 30 میلیون جلد هم برای مصرف دانشجویی و دبیرستان ها در نظر گرفتیم و این 150 میلیون هم به نظر ما کف آمار است و این حداقل تولید مورد نیاز بازار کشور ماست. - با این اوصاف عددی که شما مد نظر داشتید برای در اختیار گرفتن این بازار چقدر بود و چقدر موفق شدید؟ در سال دوم فعالیت که تابستان 92 بود با توجه به اتفاقی که در سال اول افتاد و آنچه حاصل شد یک عده دیگر از بچه های حزب اللهی آمدند وارد این کار شدند. مجموعه خصوصی «روشنا» و چند ناشر دولتی مثل انتشارات مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان اضافه شدند. حوزه هنری هم ورود پیدا کرد اما حرفه ای عمل کرد و کار را به مجموعه «آزاده» واگذار کرد. علاوه بر اینها یک سری مجموعه های شهرستانی آمدند که در سال اول دغدغه پیدا کرده بودند و حتی برخی کسانی بودند که در سال اول مشتری خود ما شده بودند. اینها می خواستند متناسب با فرهنگ بومی خود و مبتنی بر آن المان ها دفتر تولید کنند. در سال دوم، این مجموعه ها که 10 برند نوشت افزار شدند در مجموع حدود 7 میلیون جلد دفتر تحریر تولید کردند. این خیلی رقم خوبی بود که ما خودمان هم پیش بینی نمی کردیم و با اولینورود جدی حدود 5 درصد بازار را به خود اختصاص دادند. در پایان سال 92 ما چون می خواستیم این فعالیتمستمر و با ثبات شود و یک هم افزایی اتفاق بیفتد، تصمیم گرفتیم یک مجمع تشکیل بدهیم که این مجمع بتواند متولی سیاست گذاری این امر شود و مسیر برای ورود نیروهای تازه نیز هموار شود. آنجا ما برای سال 93 برای 10 درصد بازار برنامه ریزی کردیم. این با توجه به سال گذشته بود که می دیدیم ظرفیت مخاطب ما بیش از این حرفهاست. یعنی استقبال خیلی بالاست و با توجه به تبلیغاتی که رسانه ملی کرد خیلی درخواست هست اما ما هستیم که نمی توانیم بیشتر از این توزیع کنیم و ظرفیت بازار بیشتر از تولید فعلی ماست. امسال در تابستان 93 تمام تلاشمان را کردیم که بتوانیم آمار تعداد تولیداتمان را بیشتر کنیم. اکنون با جمع بندی آمارها، به عدد 14 میلیون جلد دفتر تحریر رسیده ایم و توانسته ایم در 10 درصد پیش بینی شده را محقق کنیم. - در صحبتهایتان گفتید کشور ما واردات دفتر تحریر ندارد. این را مطمئن هستید؟ بله. واردات دفتر تحریر نزدیک به صفر است و هرچه دربازار وجود دارد تولید داخل است. البته کاغذ همه اینها خارجی است و کاغذ داخلی کاربرد ندارد. - پس الان ساز و کار تولید و بازار دفتر تحریر به چه شکل است؟ بدیهی است تمام آنچه به بازار می آید در چاپخانه های داخل کشور تولید می شود. منتها چون نظارتی در این خصوص نیست و کسی برای تولید دفتر نیاز به مجوز ندارد این باعث شده بازار کاملا به وضعیت روز نگاه کند و بحث محتوایی برایش مطرح نباشد. الان چاپ برگ های داخل دفتر را اسفند ماه انجام می دهند اما آنقدر به روز هستند که نزدیک به فصل فروش جلد دفترها را چاپ می کنند. همه آن هم متاثر از رسانه است. نبض طرح های بازار در شبکه های ماهواره ای و شبکه نمایش خانگی و تا حدی هم تلویزیون خودمان می زند. یعنی به صورت دقیق رصد و نگاه می کنند که چه سوژه و کارکاتر و انیمیشن هایی روی بورس و در حال پخش است. حتی بعضا نمونه جلدها را می برند در مدارس نشان می دهند و نظر دانش آموزان را می سنجند که کدام را چاپ کنند. هیچ حق و حقوقی هم به کسی پرداخت نمی کنند و حتی هزینه طراحی هم نمی دهند. فایل را دانلود می کنند و فقط هزینه چاپ می دهند. - مهمترین دغدغه ای که موجب شد شما به سراغ این کار و تولید دفاتر تحریر بیایید محتوای این محصولات بوده است. در این خصوص شما چه کارهایی انجام دادید و از کجا به کجا رسیدید؟ ما از اول دغدغه همین محتوا را داشتیم. حتی در ابتدا شاید لزومی حس نمی کردیم که برای کار فرهنگی مجبور شویم خودمان دست به تولید بزنیم. چون 90 درصد این کار به چاپ و صحافی و کارهای اجرایی بر می گردد و تامین منابع نیاز دارد و توزیعش دربازار ماجرای مفصلی دارد. اما بازار این آمادگی را نداشت. ما به سراغ ده ها تولید کننده رفتیم و هیچ کدام از ما قبول نمی کردند که چنین دفاتری با اینگونه طرح ها رو تولید کنند. طبیعی هم بود. طی سی سال و قبل از آن به غیر از کارهای خنثی و عادی که زمان بچگی خود ما زیاد بود، از آن موقعی که کارهای فانتزی به بازار آمده با تصویر شخصیت های غربی بوده و نظارتی هم نبوده، ذائقه سازی بچه ها هم به همین شکل صورت گرفته و به نظر می رسید این را اصلا نمی توان تغییر داد. حداقل در گام اول اصلا باورشان نمی شد کسی این طرح ها را روی دفتر تحریر چاپ کند و کسی هم آن را بخرد. ما برای تولید چند کار انجام دادیم. اول از همه جمع بندی خود ما این بود که باید بیاییم شخصیت سازی کنیم به مانند کاری که جبهه معارض و مقابل ما انجام می دهد. البته آنها با انیمیشن و سریال و فیلم انجام می دهد. منتها ما این ظرفیت را نداشتیم و گفتیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم. این اتفاق به دو شکل افتاد. یکی استفاده از ظرفیت های موجود فرهنگی یکی هم با طراحی کاراکترهای جدید. خلق این کاراکترهای جدید با مخاطرات و کارهای جنبی خاص خودش مثل برگزاری مسابقه و البته به سختی انجام شده و پیش می رود. در ظرفیت های موجود، یکی فیلمها و سریال های داخلی بود، مثل انیمیشن شکرستان و کلاه قرمزی. هرچند برخی ایده آل نیست اما ایرانی است و از خارجی ها بهتر است. یا سریالی مثل مختارنامه و میرزا کوچک خان جنگلی. یکی هم ظرفیت شخصیت های فرهنگی و مفاخر ملی بود که هرکسی به نوبه خود آنها را می شناسد مانند شهدا و قهرمان هایی مانند تختی. البته اقتضای سنی و شناخته شده بودن چهره ها را هم برای این طراحی ها در نظر گرفتیم. مثلا برندهای استانی از تصویر شهدای شاخص استانی استفاده کردند. - کدام گروه از این شخصیت ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و درخواست برای آن وجود داشت؟ قاعدتا ما خودمان هم می دانستیم که اگر بتوانیم شخصیت محبوب ارائه بکنیم چونبچه ها از قبل با اینها ارتباط برقرار کرده اند و فیلمشان را دیده اند، قطعا از شخصیت های دیگر که فیلمی در پس خود ندارند بیشتر مورد استقبال و موفق تر خواهد بود. مثلا کلاه قرمزی و شکرستان یا مختار فروشهای خوبی دارند. حتی در میان شهدا هم شهید بابایی چون سریال موفقی داشته که پخش شده درخواست بیشتری دارد و به طور ملموس فروشی متفاوت از بقیه دارند. - در این فرایند سهم رسانه ها و تلویزیون چقدر بوده و آیا به رشد شما کمک کرده است؟   اول ما باید ببینیم کارکرد اصلی رسانه ای مثل تلویزیون در این جریان چه باید باشد. نکته اصلی اینجاست که رسانه باید شرایطی فراهم کند که ما بتوانیم این کار را به راحتی انجام دهیم. به قول یکی از دوستان ما داریم یک قطار را از عقب هل می دهیم و جلو می بریم!یعنی به جای اینکه شخصیت های محبوبی خلق بشود که وظیفه رسانه است و ما بخواهیم بر اساس آنها محصول تولید کنیم، الان ما داریم به سراغ رسانه می رویم که آقا! شما بیایید روی شخصیت های ما کار کنید. اتفاق اصلی و مطلوب آن است که اصلا رسانه به آن سمت نرفته است. - اما صدا وسیما به یکباره حجم زیادی خبر و گزارش در این خصوص منتشر کرد. به نظر بنده در چند سال اخیر اصلی ترین خروجی و پروژه ای که از جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای مخاطب عمومی و برای کل جامعه عملیاتی شده و مخاطب آن از جشنواره عمار هم گسترده تر است این نوشت افزار ایرانی و اسلامی بوده است. مهمترین اتفاق جدی که افتاد و موجب شد این کار رونق بگیرد این بود که از طرف همین تولید کنندگان یک گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب رفت که در آن ابعاد و جوانب کار و فعالیت بچه ها توضیح داده شده بود و حضرت آقا دستور ویژه ای در این خصوص دادند و بعد از آن بود که باعث شد ما با یک جهش رسانه ای خیلی خوب در صدا وسیما مواجه شدیم که به پوشش فعالیت های صورت گرفته پرداختند ولی ما انتظارمان این است که صدا و سیما باید با تولیداتش برای خلق شخصیت، قهرمان سازی و پرورش کاراکترها کار کند و ما دیگر باید از بخش خبر به برنامه کودک راه پیدا کنیم. - مهمترین نقد کارشناسی هم که به کار و محصولات شما می شود این است که بسیار از این این شخصیت ها عقبه رسانه ای در انیمشین و سریال های تلویزیون ندارند. شما به سمت پر کردن این خلاء و تولید محصولات انیمیشن و سریال حرکت نکرده اید؟ چرا ما از چارسال بر اساس همین دغدغه به این سمت رفته ایم و طرح هایی را هم بررسی کرده ایم. حتی در مواردی به فیلم نامه هم رسیده ایم که قابلیت ساخت دارد و با گروه های تولید بسیار قوی و خوش فکر حزب اللهی هم ارتباط پیدا کرده ایم. حتی کارهای چاپ شده روی جلد دفاتر توسط انیماتورهای ما طراحی شده که بتوان ارتباط آن با تولیدات انیمیشن را بیشتر کرد. با همکاری بچه های جشنواره عمار این محقق شده اما شروع آن نیاز به سرمایه و ریسکی بسیار بیشتر از تولید دفتر تحریر دارد. از طرفی کار تولید شده اگر به تلویزیون نرود به نتیجه نخواهد رسید. ما حتی می گویم رسانه ملی بیاید در ریسک هم شریک نشود و به ما اعتبار بدهد که اگر ضرر کرد تضمین می دهیم آن را برگردانیم و بلاعوض نباشد. با وجود توان فنی خوبی که جمع کرده ایم فضا آماده است اما این جذب منابع را لازم داریم و طبق برنامه داریم برای آن تلاش می کنیم. وقتی این حلقه انیمیشن و شخصیت پردازی درست تعریف و کامل شود آن وقت دیگر فقط بحث نوشت افزار نیست و می شود به سراغ اسباب بازی و پوشاک رفت. - در بحث نوشت افزار شما از دفتر تحریر شروع کردید و به بقیه اقلام هم رسیدید. وضعیت این تولیدات چگونه است؟ ما با دفتر شروع کردیم و البته دفتر ساده ترین و پرتیراژ ترین است. اما از دفتر استراتژیک تر هم داریم. مثلا کیف مدرسه. چون به لحاظ نوع و نحوه استفاده خودش یک رسانه است. با این نگاه خیلی استراتژیک است. اما اتفاقی که در خصوص سایر اقلام افتاد این بود که ما نتوانستیم خوب عملیات کنیم چون در این حوزه با مشکلی مواجه بودیم؛ بر خلاف دفتر تحریر بسیاری از اقلام دیگر در چین تولید می شود. البته کیف از بقیه کمتر است اما همان هم بخش عمده اش از چین وارد می شود.اقلام دیگر مثل مداد تراش و مداد رنگی و بقیه هم هست. هرچند ما به این سمت رفتیم و محصولاتی هم تولید کردیم اما به خاطر نگاه فرهنگی ما در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، انگیزه نداشتیم به آنجا برویم. برای همین به سختی شروع به تولید کردیم و هرچند به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت داریم و امکان تولید هست اما قیمت تمام شده بالا اجازه رقابت را نمی دهد. امسال ما در این حوزه تولید داشتیم اما ضعیف بودیم و جالب اینجاست که مردم از ما این را زیاد می خواهند که در این اقلام هم تولید داشته باشیم. به خصوص برای دختربچه ها این انتظار جدی است که همه اقلام طرح های شبیه به هم ومتناسب داشته باشند. - تدبیر شما برای تولید این محصولات و حل مشکل قیمت تمام شده بالا برای رقابت چیست؟   یک کار این است که ما با تولید کننده ها جدی تر صحبت کنیم و با تمرکز بیشتر مجابشان کنیم توان فنی خود را برای تولید بکار ببندند تا بهترین قیمت را دربیاوریم. یک کاری هم هست که بلاخره محصولاتی که دستگاهش در ایران نیست و تولید داخلی ندارد را سفارش بدهیم در خارج تولید کنند. هرچند ما به این نتیجه هم رسیده ایم که به سرمایه گذاران کلان بگوییم فلان دستگاه نیاز است و اگر شما این دستگاه را بیاورید، ما چند مجموعه با این گستره توزیع سفارش تولیدش را داریم و مشتری تضمین شده هستیم. - نکته مهمی که من از صحبت های شما برداشت می کنم این است که شما کار را کاملا مطابق با سازوکار بازار و بدون دوپینگ بودجه ای و حمایتی دارید پیش می برید و از اول هم بنا را بر این گذاشته اید و فروش و سود و بازگشت سرمایه برایتان مهم است. ویژگی جدی ما این بوده که کار را از پایین شروع کرده ایم و از همان روز اول اصل کار بر این است که شما اگر بدون بودجه نفتی بخواهید کار کنید باید برای ریال به ریال بازگشت سرمایه ای که به این طرف و آن طرف متعهد شده اید محصول بفروشید. این ذات کار است. شاید از این جهت هم کار ما در جبهه فرهنگی انقلاب جدید و تازه باشد که ما با نگاه خودمان کاملا متکی به توانایی خود و استقبال مردم و به شکل بازار محور طرح هایمان را پیش می بریم. ساده اش این است که در این بیست و چند موسسه کسی کمک بلاعوض نگرفته است و بنای کار بر این است که این صنایع فرهنگی خودش دو دو تا چهار تایش سر جای خود باشد و یک چرخه کامل ایجاد کنیم. - تا آنجا که من اطلاع دارم شما و دوستانتان بیشتر سابقه فعالیت فرهنگی-هنری دارید اما با این کار وارد فضای تولید و بازار شده اید. این مسئله چقدر دشوار بوده و شما برای اینتجربیات چقدر هزینه داده اید؟ درست است. ما تجربه های این چند سال را واقعا با هزینه های گزاف بدست آوردیم. به خاطر تک تک این اتفاقاتی که ما نمی دانستیم هزینه دادیم. جایی هم نیست که کسی بتواند برود اینها را بگیرد. فضای علمی ما که هیچ ارتباطی ندارد، در بازار هم ما را به چشم رقیب نگاه می کنند. ما بعضی تجربه ها را از صفر آغاز کردیم. مثلا چه زمانی بفروشیم؟ چطور بفروشیم؟ چطور آسیب نبینیم؟ چگونه انبار داری کنیم؟ قیمت تمام شده را چگونه حساب کنیم؟ و... حتی همین الان هم در حال تجربه کسب کردن و صرف هزینه هستیم. اما داریم سعی می کنیم این ها را به دیگران منتقل کنیم تا بچه هایی که وارد این فضا می شوند ماندگار شوند و برند نوشت افزار حزب اللهی بماند. باید در کل این فضا مستمر باشد و حتی ما کم کم وارد حیطه های دیگر صنایع فرهنگی شویم. مثل اسباب بازی و پوشاک و... چون ما در اکثر این حوزه های صفر هستیم. این از همه فعالیت های فرهنگی استراتژیک تر است.چون گسترده ترین مخاطب را دارد. حتی از کتاب و سینما هم مهم تر است چون سینما و کتاب در سبد خانواده ما نیست و هیچ وقت این گستردی مخاطب را ندارد. اما این نه تنها در سبد خانواده هست بلکه نمی شود آن را حذف کرد. اما انقلاب اسلامی در این حوزه هیچ ورودی ندارد اما طرف مقابل و جبهه معارض سالهاست با تمام توان در میدان است. - برنامه شما برای ادامه این مسیر چیست؟ ما الان دو سه اتفاق جدی را می خواهیم رقم بزنیم. اول اینکه کاملا پیوند بخوریم با بازار. به این معنی که علاوه بر این چند مجموعه حزب اللهی آن باوری که در ابتدا گفتیم سخت بود، الان دیگر زمان جا افتادن آن شده. الان دیگر از خود بازار چند نفر به سراغ ما آمده اند برای اینکه تولیداتشان را در این فضا انجام دهند. یا مثلا ما سال گذشته با سراغ بزرگترین تولید کننده دفتر تحریر در کشور رفتیم و گفتیم شما 30 میلیون جلد تولید دارید. چند هزار تا را با این طرح ها بزنید. 200 طرح برایشان طراحی کردیم و بردیم تا اینکه 5 طرح را انتخاب و تولید کردند.ان شا الله داریم به سمتی حرکت می کنیم که اگر روزی ما نبودیم جریان وجود داشته باشد یا حتی اگر بودیم این نباشد که ما جزیره ای باشیم. در بازار آدمهای معتقد مذهبی و حزب اللهی بوده اند و هستند اما تا قبل از این از این بعد به مسئله نگاه نکرده بودند. ما نگاهمان این است که کاملا با تولید و توزیع کننده پیوند عمیق بخوریم تا خودشان پای این کار بیایند و به جایی برسیم که روند معمولی بازار به این سمت برود. کما اینکه آمده است و باید جدی تر شود. بحث دوم هم حرکت به سمت شخصیت پردازی و تولید نمونه موفق در این زمینه است که در خصوص آن توضیح دادم. و سوم اینکه در حوزه قوانین و نظارت هم باید ابزار نظارتی را تقویت کنیم در این حیطه. الان کلمه به کلمه کتاب ها را برای مجوز بررسی می کنند، اما دفتر تحریر که مخاطب حساس تر کودک و تیراژ به مراتب گسترده تری دارد را رها کرده ایم و باید این مسئله مورد رسیدگی جدی قرار گیرد. منبع: شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی انتهای متن/

94/06/31 - 00:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن