تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820652098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سونامی طلاق هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: سونامی طلاق هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد
یک کارشناس رسانه ملی عدم مهارت زوجین در برقراری رابطه را مهم‌ترین دلیل بروز تنش‌های خانوادگی برشمرد و گفت: در بسیاری موارد زوجین حتی از برقراری ساده‌ترین روابط اجتماعی با یکدیگر نیز عاجزند و در این شرایط با مواجهه با نخستین مسئله با اختلافات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون، شامگاه گذشته (سه‌شنبه 24 شهریور) در مراسم پیوند آسمانی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در آستانه امامزاده شاهرضا برگزار شد، اظهار کرد: اقتضاء زندگی خانوادگی بر مبنای همزیستی مسالمت‌آمیز و درک متقابل بنا نهاده شده، اما در بسیاری از زندگی‌های مشترک این عوامل نادیده انگاشته می‌شود.


وی با بیان اینکه سونامی طلاق هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد، اضافه کرد: در سال گذشته بیشترین آمار طلاق با رشد 20 درصدی به ثبت رسید که این میزان در شهرها و مناطق مختلف، با آمار متفاوتی ارائه می‌شد، چنانچه این رقم در استان تهران 60 درصد و در شهر تهران 40 درصد گزارش شده است.

یک کارشناس مباحث تربیتی در حوزه کودک و نوجوان، افزایش هر روزه آمار طلاق در خانواده‌ها را معلول عوامل مختلفی دانست که عدم آموزش در برقراری رابطه‌های متقابل در زندگی زناشویی مهم‌ترین آنها است.

تراشیون، تغییر سبک برخوردهای زن و مردم در کانون خانواده و نحوه معاشرت‌های اجتماعی را از جمله علل بروز تنش بین زوجین برشمرد و افزود: الگوی‌های رفتاری از گذشته تا حال تغییرات زیادی کرده است بنابراین زوجین باید با درک مقتضای زمان نحوه رفتار خود را نیز تغییر دهند.

وی، کسب آرامش را مهم‌ترین علت ایجاد سنت حسنه ازدواج از دیدگاه قرآن دانست و گفت: متاسفانه سبک برخورد زن و مرد، که ناشی از عدم مهارت در سلوک اجتماعی در محیط خانواده است، نه تنها باعث آرامش طرف مقابل نمی‌شود، بلکه باعث بروز اختلافات و ناهنجاری‌های روحی و روانی نیز می‌شود.

این کارشناس رسانه و مشاور خانواده، شرکت در دوره‌های آموزش مهارت‌های زندگی در دوران قبل از ازدواج را از مهم‌ترین نیازهای اجتماعی کشور برشمرد و ادامه داد: دختران و پسران علیرغم کسب تخصص‌های علمی در محیط‌های دانشگاهی بدون هر گونه مهارتی در زندگی مشترک اقدام به ازدواج می‌کنند و لازم است تا این رویه اصلاح شود.



منبع: ایسنا


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن