تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819368809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعداد استفاده کنندگان از اوراق تسهيلات مسکن از مرز 950 هزار نفر گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۵ب.ظ)
سمات اعلام کرد: تعداد استفاده کنندگان از اوراق تسهيلات مسکن از مرز 950 هزار نفر گذشت موج- مديريت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاري مرکزي اعلام کرد: با ورود بيش از 26 هزار نفر به فرايند معاملات اوراق تسهيلات مسکن، تعداد استفاده کنندگان از اين اوراق از مرز 950 هزار نفر گذشت.
به گزارش خبرگزاري موج، در معاملات ماه گذشته فرابورس 26 هزار و 300 نفر با خريد يک ميليون و 25 هزار اوراق حق تقدم تسهيلات مسکن، وارد فرايند خريد مسکن شدند تا تعداد استفاده کنندگان از اين اوراق به رقم 952 هزار و 907 نفر برسد.
بر اساس اين گزارش، با صدور 39 هزار و 359 کد سهامدار جديد در ماه گذشته، جمعيت سهامداران بازار سرمايه به رقم هشت ميليون و 181 هزار نفر رسيد.
همچنين در معاملات مرداد امسال، 170 هزار و 823 کد حداقل يک خريد يا يک فروش (68 هزار و 185 کد حداقل يک خريد و 102 هزار و 638 کد حداقل يک فروش) را در بازار انجام دادند.
در گزارش مديريت ناشران شرکت سپرده گذاري مرکزي آمده است: کل روزهاي معاملاتي مرداد گذشته 20 روز بود که کل معاملات کدها به رقم 931 هزار و 273 رسيد.
معاملات حق تقدم تسهيلات مسکن از سال 89 در شرکت فرابورس ايران آغاز شده است که هم اکنون بيش از 20 اوراق در اين شرکت معامله مي‌شود.
سقف پرداخت تسهيلات خريد و تعميرات مسکن از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسکن مبلغ 450 ميليون ريال است که مدت بازپرداخت تسهيلات 12 سال تعيين شده است.
نرخ سود تسهيلات فروش اقساطي خريد مسکن حداکثر 16 درصد (تقسيط تسهيلات به سه روش ساده،پلکاني سالانه و پلکاني دوره اي) است که متقاضيان استفاده از اين اوراق مي‌توانند به شرکت‌هاي کارگزاري عضو فرابورس و يا شعب بانک مسکن مراجعه کنند.
شوراي پول و اعتبار اوايل خرداد گذشته سقف دريافت وام خريد مسکن را افزايش داد، اما شرکت فرابورس ايران اعلام کرد اين مصوبه مربوط به دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن يکم بوده و در راستاي کمک به رونق توليد در بخش مسکن و ارتقاي قدرت خريد خانوارها و تشويق متقاضيان مسکن به پس‌انداز به تصويب رسيده است و ارتباطي با اوراق تسهيلات مسکن ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن