تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820654179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموع کل توليد صنعت پتروشيمي به بيش از ۴ ميليون تن رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۷ق.ظ)
در مرداد؛ مجموع کل توليد صنعت پتروشيمي به بيش از ۴ ميليون تن رسيد موج - مجموع کل توليد صنعت پتروشيمي در مرداد امسال بيش از ۴ ميليون و ۳۷ هزار تن بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، از مجموع کل توليدات صنعت پتروشيمي در مرداد بيش از ۱.۱ ميليون تن آن به ارزش ۱۹ هزار و ۹۴۴ ميليارد ريال در داخل کشور و بيش از ۱.۵۴ ميليون تن به ارزش ۷۵۰ ميليون دلار صادر شده است.
بر اساس آمارهاي موجود از ابتداي امسال تا پايان مرداد بيش از ۱۹.۶۹ ميليون تن محصول پتروشيمي در مجتمع‌هاي موجود و واگذار شده صنعت پتروشيمي توليد شده است.
بر پايه اين گزارش، بر اساس پيش‌بيني‌ها توليد امسال صنعت پتروشيمي به بيش از ۵۰ ميليون تن خواهد رسيد که نسبت به سال گذشته ۶ ميليون تن افزايش دارد، يک ميليون تن از اين ميزان مربوط به راه‌اندازي پروژه‌هاي جديد و ۵ ميليون تن آن مربوط به بالا بردن راندمان‌هاي مجتمع‌هاي موجود است.
در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳ توليد محصولات پتروشيمي در کشور به ترتيب ۴۰.۵ و ۴۴.۵ ميليون تن بوده است و پارسال نسبت به سال ۹۲ از لحاظ توليد بيش از ۱۰ درصد محصولات بيشتري توليد شده است.
با تکميل ظرفيت توليد پالايشگاه‌هاي گازي فازهاي ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبي در اواسط سال جاري و همچنين راه‌اندازي بخشي از فاز ۱۹ پارس جنوبي امسال وضع متان ارسالي به مجتمع‌هاي پتروشيمي بهتر از پارسال خواهد شد، پارسال زمستان ۱۰ روز و ۳۰ روز به ترتيب در منطقه عسلويه و ماهشهر مجتمع‌هاي پتروشيمي دچار کمبود گاز شدند، پيش‌بيني مي‌شود امسال اين مناطق با کمبود گاز بسيار کمتري روبرو شوند.
در سال گذشته در مجموع بيش از ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تن اتان به مجتمع‌هاي پتروشيمي در کشور اتان تحويل داده شده است و امسال بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته و قول‌هاي داده شده از سوي مديران بالادستي حداقل يک ميليون ۴۰۰ هزار تن به اين رقم افزوده مي‌شود به عبارت ديگر در مجموع سهم پتروشيمي‌ها از اتان توليدي کشور به مرز ۳ ميليون ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار تن مي‌رسد.
به نظر مي‌رسد با توجه به روند فعاليت در فازهاي ۱۵ و ۱۶ و فاز ۱۷ و ۱۸ واحدهاي اتان زدايي اين فازها به ترتيب خرداد و شهريور ماه امسال وارد مدار توليد شوند، در سال گذشته به دليل شرايط خاص کشور پالايشگاه‌هاي نفتي به جاي استفاده از نفت کوره مجبور به استفاده از نفتاي واحدهاي پتروشيمي شدند، اميدواريم امسال با افزايش توليد نفت کوره اين کمبود کاملا رفع شود.
پارسال علاوه بر بهبود وضعيت خوراک واحدهاي پتروشيمي شاهد کاهش موجودي انبارهاي مجتمع‌هاي پتروشيمي نيز بوديم؛ زيرا با کاهش قيمت جهاني نفت روند فروش محصولات پتروشيمي با کندي روبرو شد، بنابراين موجودي انبارهاي پتروشيمي به شدت افزايش يافت.
توليد امسال صنعت پتروشيمي به بيش از ۵۰ ميليون تن خواهد رسيد، که نسبت به سال گذشته ۶ ميليون تن افزايش دارد، يک ميليون تن از اين ميزان مربوط به راه‌اندازي پروژه‌هاي جديد و ۵ ميليون تن آن مربوط به بالا بردن راندمان‌هاي مجتمع‌هاي موجود است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن