تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819931469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنايع دستي تبلور بارز اقتصاد مقاومتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲ق.ظ)
صنايع دستي تبلور بارز اقتصاد مقاومتي است موج - معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: صنايع دستي، تبلور بارز اقتصاد مقاومتي است و توجه به اين مهم، تمرکز زدايي وايجاد اشتغال پايدار در کشور را به دنبال دارد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ بهمن نامور مطلق در آيين گشايش ششمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي در تبريز گفت: برند سازي براي صنايع دستي کشور يکي از مهم‌ترين ضرورت‌هاي کنوني است که عدم توجه به اين مهم مساوي با عدم داشتن توانايي لازم براي حضور در بازارهاي جهاني و رشد و توسعه اقتصاد داخلي کشور است.
وي با تاکيد بر لزوم افزايش توجه به خلاقيت و نوآوري در خلق صنايع دستي اظهار کرد: صنايع دستي نقش مهمي در تمرکز زدايي و ايجاد اشتغال پايدار در شهرها ايفا مي‌کنند و به جرات مي‌توان گفت که تبلور بارز اقتصاد مقاومتي هستند.
به گفته وي، حجم توليدات صنايع دستي در کشور فراتر از حد انتظار است ولي در زمينه بازاريابي و صادرات مشکلاتي وجود دارد که نيازمند اتخاذ تدابير مناسب و عملياتي از سوي مسئولان مربوطه است.
وي افزود: استان آذربايجان شرقي و به ويژه شهر تبريز در طول 500 سال اخير، همواره اولين يا دومين شهرمطرح کشور در زمينه هنر و صنايع دستي و ساير زمينه‌ها بوده است.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: شهر تبريز با جايگاه واقعي خود در زمينه هنر و صنايع دستي فاصله دارد که بايد با ايجاد هم افزايي هرچه بيشتر در بين سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه و کمک خود مردم، اين شهر را به جايگاه واقعي خود برسانيم.
وي با اشاره به انتخاب تبريز به عنوان شهر جهاني صنايع دستي در حوزه بافت فرش گفت: قدمت صنعت و هنر فرش تبريز باعث شد که تمامي مردم دنيا، بار ديگر تبريز را با يکي از هنرها و صنايع دستي خود يعني فرش بشناسند.
عضو فرهنگستان هنر در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اينکه کارهاي بسيار ارزشمندي در حوزه صنايع دستي در آذربايجان شرقي انجام مي‌شود، مي‌بايست توجه بيشتري به تبليغات و برند سازي اين محصولات صورت گيرد.
وي استفاده از نمادها و محصولات صنايع دستي و فرهنگي در مبادي ورودي شهر تبريز و تمامي شهرستان‌هاي استان را در راستاي آشنايي هرچه بيشتر مسافران با فرهنگ و هنر اين استان مؤثر دانست.
نامور مطلق با اشاره به ويژگي‌هاي شهر خلاق گفت: اگر تبريز، مي‌خواهد شهري خلاق باشد بايد يک شهر مؤلف باشد نه مقلد و تمامي شهرستان‌ها نيز بايد شاخصه‌هايي براي دستيابي به اين مهم داشته باشند.
وي در پايان با بيان اينکه خلاقيت‌ها بايد در شهر نمود عيني داشته باشد افزود: شهر خلاق، محصول دوره نرم افزاري تاريخ بشر و نقطه نهايي توسعه يک شهر است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن