تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805579575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سانسور حقایق تلخ برجام فریب است / مراقب باشید بابک زنجانی فرار نکند!


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
سانسور حقایق تلخ برجام فریب است / مراقب باشید بابک زنجانی فرار نکند!
بررسی محتوایی روزنامه های دوشنبه؛
سانسور حقایق تلخ برجام فریب است / مراقب باشید بابک زنجانی فرار نکند! روزنامه های امروز در حجمی گسترده به بررسی برجام در کمیسیون ویژه و حواشی آن پرداخته است.


به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، اکثر روزنامه های صبح دوشنبه در صفحه اصلی خود به موضوع برجام و صحبت های جلیلی و ظریف پرداخته اند. رسانه های حامی دولت و اصلاح طلب با هجمه ای گسترده در صدد تخریب ژورنالیستی و غیرمنطقی تیم مذاکره کننده قبلی در قبال سخنان انتقادی دقیق و فنی جلیلی برآمده اند. همچنین برخی روزنامه های اصلاح طلب از جمنگ سرد میان آیت الله مصباح یزدی و هاشمی رفسنجانی برای مجلس خبرگان خبر داده و در مطالبی سطحی کوشیده اند میان اصولگرایی و آیت الله مصباح انشقاق نشان داده و به حمایت از آیت الله هاشمی بپردازند.
 
سانسور حقایق تلخ برجام امید نیست فریب است
روزنامه کیهان نوشت: رسانه‌ها و نشریات زنجیره‌ای با تحریف واقعیات و سانسور حقایق تلخ برجام مدعی حمایت بی‌چون و چرای مردم ایران از توافق وین و افزایش امید آنان به آینده در پی حصول این توافق هستند.
نظرسنجی دانشگاه مریلند از ایرانیان درباره توافق با 1+5 نشان می دهد، 43 درصد پاسخ‌دهندگان به شدت حامی توافق هستند و 33 درصد هم «تا حدودی» از آن حمایت می‌کنند اما در مقابل 7 درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که به شدت مخالف توافق هستند و 14 درصد هم تا حدودی با آن مخالفت دارند.
نظر سنجی «مرکز مطالعات امور بین‌الملل و امنیت دانشگاه مریلند» بخش مهم دیگری نیز دارد که اتفاقا مهم‌ترین بخش و نتیجه گیری نظرسنجی در آن دیده می‌شود و آن اینکه موافقان توافق براساس اطلاعات نادرست القایی موافقت خود را با متن به دست آمده در وین اعلام کرده‌اند. 
بر اساس این نظر سنجی که متن کامل 20 صفحه‌ای آن در پایگاه اطلاع رسانی «مرکز مطالعات امور بین‌الملل و امنیت دانشگاه مریلند» موجود است 4 توهم بزرگ باعث آن شده که پاسخ دهندگان حمایت خود را از توافق وین اعلام کنند. 
این 4 توهم عبارتند از ؛
1- بر اساس توافق وین «همه تحریم‌ها حتی تحریم‌های یک جانبه آمریکا لغو خواهند شد در حالی که آمریکا تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای را برمی دارد.»
2- برداشتن تحریم‌های ایران همزمان با اقدامات ایران خواهد بود در حالی که لغو تحریم‌ها پس از آن که ایران بخش‌های مهمی از تعهداتش را انجام دهد انجام می‌گیرد.
3- ایران زیر بار محدودیت تحقیقات هسته‌ای خود نرفته است در حالی که ایران محدودیت‌های جدی را برای تحقیقات هسته‌ای خود پذیرفته است.
4 – بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت هیچ شرایطی اجازه دسترسی به پایگاه‌های نظامی ایران را نخواهند داشت در حالی که ایران پذیرفته که تحت شرایطی بازرسان آژانس به پایگاه‌های نظامی دسترسی داشته باشند.
نکته قابل توجه این است که گزارش مذکور تاکید می‌کند این ناآگاهی نسبت به محتوای توافق در میان حامیان روحانی بیش از دیگران است!
در حالی که رسانه‌های ذوق زده بیشترین سهم را در القای توهمات 4 گانه فوق داشته و در تلاشند که کمترین اطلاعاتی در رابطه با محتوای برجام و واقعیات آن در جامعه منتشر نشود این رسانه‌ها دست به تحریف نظرسنجی دانشگاه مریلند برای توجیه و تطهیر اقدامات خود نیز می‌زنند!



حمله رسانه‌های زنجیره‌ای به سخنان مستدل و مستند جلیلی
رصد صفحه اول نشریات اصلاح‌طلب و حامیان دولت تنها طی ده روز گذشته نشان می‌دهد، سعید جلیلی تاکنون 35 بار به روی صفحه اول آنها آمده و تیترها و گزارش‌های تخریبی، تنها پاسخی بوده که حامیان برجام به انتقادات کارشناسی و تخصصی جلیلی داده‌اند.
به بیان دیگر، در حالی که جلیلی با تمرکز بر متن توافق وین، ایرادات حقوقی، فنی و امنیتی آن را به طور مستند برای نمایندگان ملت تشریح کرده و در پاسخ به سوالات آنها، تاریخچه‌ای از مذاکرات هسته‌ای در دوران تصدی خویش بر پرونده هسته‌ای را نیز بیان کرده و برخلاف تیم مذاکره‌کننده فعلی هیچ نکته «محرمانه»‌ای را بین خود و نمایندگان باقی نگذاشته است، حجم عجیب و قابل توجه تخریب‌های علیه وی آن هم فقط در میان رسانه‌های مکتوب (نه مجازی و خبرگزاری‌ها) حامی دولت نشان می‌دهد دست حامیان برجام تا چه اندازه خالی است و بر این اساس یا تمام متخصصان و کارشناسان باید همسو با دولت یازدهم، چشم بر ایرادات ویرانگر برجام ببندند و از آن حمایت کنند و یا باید موجی از حملات سازماندهی شده دراین‌باره را نسبت به خود پذیرا باشند.
این جریان رسانه‌ای در عین حال تلاش کرده موضوع مهم برجام که دارای تبعات امنیتی و اقتصادی منفی مهم برای کشور است. تبدیل به دعوایی جناحی سیاسی و دعوای تیم‌های مذاکره‌کننده قبلی  و فعلی کنند.جنگ سرد دو آيت اللهروزنامه اصلاح طلب قانون در مطلبی سراسر توهین به سخنان آیت الله مصباح یزدی، سعی نموده است درگیری خاصی را میان وی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بر سر مجلس خبرگان به تصویر بکشد، درحالی که مباحثات و سخنان مطرح شده از سوی مصباح یزدی عموما سخنانی فقهی است و سخنان هاشمی رفسنجانی سخنانی سیاسی و با حمله به سمت تفکر آیت الله مصباح. این روزنامه در مطلب خود نوشته است:

جد‌ال د‌و آیت‌ا... سال‌هاست اد‌امه د‌ارد‌. هر چند‌ وقت یک‌بار با طعنه و کنایه از خجالت یکد‌یگر د‌رمی‌آیند‌ و د‌ست به افشاگری و تخریب می‌زنند‌. هیچ‌کد‌ام مشخص اعلام نمی‌کنند‌ که چه قصد‌ی از این اظهارات د‌ارند‌ ولی به گونه‌ای گرا می‌د‌هند‌ که هرکس به خوبی می‌فهمد‌، مخاطب مورد‌ نظر کیست! هاشمی‌رفسنجانی و مصباح یزد‌ی هر د‌و سال‌هاست که افکار و عقاید‌ یکد‌یگر را رد‌ می‌کنند‌ ولی بعد‌ از شکست مصباح به هاشمی بعد‌ از سال ۹۲ این د‌رگیری‌ها بیشتر شد‌ه و بار‌ها د‌ر لفافه به یکد‌یگر توهین و اعتبار یکد‌یگر را تخریب کرد‌ند‌.مباحث حوزوي و جد‌لي كه طلاب د‌ر مد‌ارس علميه با يكد‌يگر د‌ارند‌، مرتبط به حجره‌هاي‌ آنهاست و بيشتر اين بحث‌ها براي رفع ابهام ميان آنها صورت مي‌گيرد‌ و از بيان آن د‌ر ميان‌مرد‌م خود‌د‌اري مي‌كنند‌.ولي اين روزها شاهد‌ آن هستيم كه آياتي كه خود‌ بايد‌ الگوي طلاب باشند‌، منازعاتي را د‌ر پيش‌ مي‌گيرند‌ كه حد‌اقل شاگرد‌ان خود‌شان را د‌چار ترد‌يد‌ مي‌كنند‌.با اين همه آنچه مشخص است رويكرد‌ فقهي و د‌ور اند‌يشي سياسي آيت ا... مصباح د‌ر ميان اصولگرايان و همفكران او خريد‌ار چند‌اني ند‌ارد‌.هشدار درباره سرنوشت بابک زنجانی
روزنامه اصلاح طلب شرق درباره سرنوشت بابک زنجانی نوشت:  فقط ٢٠ روز به روز موعود مانده است؛ ٢٠ روز دیگر بابک زنجانی باید در دادگاه حاضر شود تا درباره بازپس‌ندادن دو‌و‌نیم میلیارد دلار بدهی به وزارت نفت محاکمه شود؛ بدهی‌ای که البته مرجع آن، وزارت نفت است؛ اما درواقع پول فروش نفتی است که به کشور عودت داده نشده است.
ترکان درباره صحبت با وکیل زنجانی گفت: «مسئول پیگیری پرونده‌های فساد، آقای جهانگیری است و به نظر من بابک زنجانی به یک مافیای فساد وصل است. باید مراقب باشیم که برای او اتفاقی نیفتد یا خبر ناپدید‌شدن او را به ما ندهند. چون زنجانی آدمی یک‌لاقبا نیست که دو میلیارد دلار پول نفت در اختیار او قرار بگیرد». ترکان افزود: «او صد‌درصد پشتیبان مالی و از جنس از‌ما‌بهتران دارد». او با تأکید مجدد بر مراقبت از زنجانی گفت: «باید مواظب باشیم که اتفاقی برای او نیفتد و اموال دولتی را پس بگیریم». «ترکان» ادامه داد: «اینکه من یا مقام دولتی قول دهد که پرونده را حل یا پیگیری کند، کذب محض است».
«بابک زنجانی یک آدم نیست، یک جریان است. مگر به قول آقای زنگنه ممکن است میلیاردها دلار نفت خام را تحویل یک آدم یک‌لاقبا بدهند!؟ این زنجیره‌ای است که از داخل کشور ما شروع می‌شود و تا خارج امتداد می‌یابد.



این زنجیره کشف نشده است؛ یعنی فردی به نام بابک زنجانی همه‌چیز نیست؛ شاید دستگاه‌های اطلاعاتی‌-‌امنیتی ما بیشترین کوشش خود را می‌کنند تا مبادا آن زنجیره‌ای که بابک زنجانی به آن وصل است، او را در زندان بزند! زیرا ما یک نقطه از این زنجیره را داریم و اگر آنها این یک نقطه را بزنند همه زنجیره گم‌و‌گور و باعث می‌شود دیگر به جایی دسترسی نداشته باشیم و پولمان گم‌و‌گور شود. حلقه‌های این زنجیره به هم متصل است؛ مگر می‌شود ٢,٦ میلیارد دلار به یک فرد یک‌لاقبا داده شود». اما حالا وکیل مدافعش تأکید دارد که نمی‌توانند این بدهی را بازپرداخت کنند. او به تسنیم گفته است: «متأسفانه یکی از سایت‌ها نوشته که ما امکان پرداخت بدهی‌ها را داریم در‌حالی‌که اصلا این‌گونه نیست. ما دادگاه را نیز در خصوص کم‌و‌کیف و چگونگی راهکار بازپرداخت بدهی‌های موکلم در جریان گذاشتیم». 
زمان به‌سرعت برای بابک زنجانی و وکیلش در حال سپری‌شدن است و آنها به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا قبل از یازدهم مهر و برگزاری دادگاه، بتوانند موضوع را حل‌و‌فصل کنند، ازجمله خبرسازی دیدار با ترکان. بااین‌حال، هم وکیل زنجانی خواستار برگزاری علنی دادگاه است و هم وکلا و نمایندگانی که پیگیر موضوع زنجانی در مجلس بوده‌اند. دادگاهی که علنی برگزار شود تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.
 
ظريف: ادعاي جليلي سند ندارد
روزنامه اصلاح طلب اعتماد درباره سخنان ردوبدل شده روز گذشته در کمیسیون بررسی برجام مجلس نوشت: قرار به رويارويي نبود. بي‌آنكه اما چشمي در مقابل چشم قرار گيرد، تيم‌هاي مذاكره‌كننده سابق و فعلي رودرروي هم صف كشيدند. صف‌آرايي بين دو ديدگاه مختلف با دو تاكتيك متفاوت براي مذاكره. دو گروهي كه حالا دو روايت كاملا متفاوت از گذشته و حال مذاكرات هسته‌اي دارند. يك طرف كه هيچ نكته مثبتي را در نتيجه مذاكرات نديده و طرف ديگري كه مي‌گويد پايان مذاكرات آغاز راهي جديد براي ايران است. ديروز اين دو نگاه متفاوت و البته در خيلي جاها متضاد، با فاصله يك ساعت از هم ميهمان بهارستاني‌ها بودند؛ صبح تا ظهر سعيد جليلي و همراهان قديمي‌اش آمدند، ظهر تا عصر هم ظريف و تيمش در جلسه حاضر شدند. جلسه صبح پر بود از حرف‌هاي نااميد‌كننده. روايت‌هايي از نتيجه مذاكرات كه چيزي جز «هيچ و پوچ» را محصول كار تيم فعلي نمي‌دانست. جليلي و يارانش بيش از هر چيز ديگري تحريم‌ها را نشانه رفتند؛ تحريم‌هايي كه مي‌گويند اصلا قراري براي لغو آنها نيست. حرف جنجالي جلسه قبل هم دوباره تكرار شد؛ «صد حق هسته‌اي ايران در بازه‌هاي زماني ١٠ سال، ١٥ سال و بعضا هميشگي از بين رفته است.» 



اما تنها يك ساعت زمان نياز بود تا معلوم شود ظريف و همكارانش هم حرف‌هايي براي گفتن دارند. از جمله اينكه «دوستاني كه در گذشته مذاكره كرده‌اند اگر سندي از پذيرفته شدن حق غني‌سازي در آلماتي دارند ارايه كنند تا ما هم خوشحال شويم.» اين را البته وزير خارجه بعد از جلسه ديروزش به خبرنگاران صدا و سيما گفته بود. در جلسه اما تاكيد او بر اين بود كه برخلاف سخنان جليلي، تحريم‌ها در حال فرو ريختن هستند؛ تحريم‌هايي كه او مي‌گويد حتي رييس‌جمهوري امريكا موظف به جلوگيري از آن است، اتفاقي كه اگر نيفتد به گفته ظريف برجام هم همراه آن فرو خواهد ريخت. تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي البته در جاي ديگري درباره برگشت‌پذيري تحريم‌ها و فعاليت‌هاي هسته‌اي كشورمان تاكيد كرده‌اند: «به اعتقاد ما اگر به مرحله برگشت‌پذيري رسيديم قطعا ما زودتر از طرف مقابل به جاي اول برمي‌گرديم براي اينكه تحريم‌ها يك‌شبه وضع نشده و نمي‌شود بلكه ساليان درازي طول كشيده كه وضع شده است.» اين هم البته از جمله مواردي است كه ياران جليلي درباره آن ١٨٠ درجه مخالف مواضع ظريف و دولت سخن مي‌گويند. به اين ترتيب بي‌آنكه ديداري بين تيم‌هاي فعلي و سابق هسته‌اي كشورمان باشد، مناظره و جدالي تمام‌عيار بين آنها شكل گرفته است. جدالي در زمين كميسيون برجام.
 
از تاریخ عبرت بگیرید: انتقادات صریح منوچهر متکی از مخالفت دولت با بررسی برجام در بهارستان
 روزنامه اصولگرای وطن امروز به انتقادات وزیر اسبق امورخارجه درباره نوع برخورد دولت با منتقدان برجام پرداخته است: بالاخره سکوت منوچهر متکی هم شکست و وزیر اسبق امور خارجه از رفتار دولت بویژه عملکرد غیرحرفه‌ای وزارت امور خارجه در جریان مذاکرات و نیز موضوع رسیدگی به برجام در مجلس شورای اسلامی بشدت انتقاد کرد.
 وزیر اسبق امور خارجه همچنین ورود مسؤولان ارشد وزارت امور خارجه به مباحث سیاست داخلی را نیز تقبیح کرد. وزیر اسبق امور خارجه در ادامه بشدت از رفتار دولتی‌ها در مقابله با بررسی برجام در مجلس انتقاد کرد و این رفتار آنها را همانند به توپ بستن مجلس ایران در زمان محمدعلی شاه و به توپ بسته شدن دومای روسیه در دوران یلتسین دانست. متکی گفت دولت حسن روحانی به گونه‌ای در قبال بررسی برجام در مجلس رفتار کرده که گویا می‌خواهد در جایگاه سوم به توپ بستن مجلس قرار گیرد.



اواخر تیرماه 1384 اروپایی‌ها در بسته‌ای که به ما ارائه دادند تنها حول محور کنار گذاشتن غنی‌سازی توسط ایران صحبت به میان آوردند. پس ما یک بار توسط این نگاه و رویکرد مذاکراتی به مسلخ رفتیم. این بار باید توجه داشته باشیم که داستان هنوز تمام نشده است. شاید صادقانه‌ترین و متواضعانه‌ترین برخورد را با برجام مقام معظم رهبری داشتند و به صراحت فرمودند در جاهایی کوتاه آمدیم و در جاهایی امتیاز دادیم.
متکی تصریح کرد:‌ تمام کسانی که با ابتدایی‌ترین چارچوب‌های حقوقی و بین‌المللی آشنایی داشته باشند می‌دانند دست آمریکا برای بازگشت باز است و می‌تواند همه تحریم‌ها را با هر بهانه‌ای بازگرداند. متکی ادامه داد: دوستان ما تنها استدلال‌شان در موضوع اعتماد به این حرف آمریکایی‌ها این است که از نظر آبرو برای آمریکا مناسب نیست در سطح جهان از حرف خود بازگردد اما من به آنها می‌گویم که آمریکا در کدام موضوع بین‌المللی آبروی خودش را مبنا قرار داده است؟ آمریکایی‌ها همه جا نشان دادند اگر موضوعی با منافع‌شان سازگاری نداشته باشد هر کاری را مرتکب می‌شوند.





94/6/23 - 10:21 - 2015-9-14 10:21:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن