تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821025423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«منظومه صیرورت کودک تراز» ضامن رویکرد تربیت محور شبکه کودک است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در نشست خبری شبکه کودک عنوان شد: «منظومه صیرورت کودک تراز» ضامن رویکرد تربیت محور شبکه کودک است خبرگزاری پانا: مدیرشبکه کودک که از ابتدای مهر ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، در نشست خبری این شبکه گفت: کاربردی سازی مطالعات درباره شبکه های کودک دنیا منجر به تدوین «منظومه صیرورت کودک تراز» گردید که ضامن رویکرد تربیت محور شبکه در ادامه خواهد بود.
۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور ساعت 16:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا، محمد سرشار مدیر شبکه کودک در نشست خبری تشریح برنامه های این شبکه گفت: برای راه اندازی شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان مجموعه‌ای از پژوهش‌ها در قالب ترجمه منابع، مطالعه تطبیقی، مصاحبه‌های عمیق و... انجام شد که در برنامه راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی کم سابقه بود و تقدیر رئیس رسانه ملی را هم به دنبال داشت. 
وی با اشاره به تحقیق بر ۱۴۰ شبکه تلویزیونی کودک در دنیا افزود: کاربردی سازی مطالعات در زمینه نظریه‌های تربیتی منجر به تدوین «منظومه صیرورت کودک تراز» گردید که ضامن رویکرد تربیت محور شبکه در ادامه خواهد بود. 
سرشار با اعلام برنامه‌های فصل پاییز این شبکه ادامه داد: برنامه‌های پاییز امسال شبکه کودک در دو محور اصلی خلاصه می‌شود: نخست ارتقای کانال تلویزیونی پویا و دوم آغاز پخش آزمایشی آن که همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت می‌گیرد. ویژگی مهم این کانال نیز تخصصی شدن برنامه برای مخاطبان کودک، پخش برنامه‌های جدید با سهم ۲۰ درصد و پخش برنامه‌های ایرانی با سهم ۵۰ درصد خواهد بود. زمان پخش آن هم از ساعت ۱۴ تا ۲۲ تعریف شده است و نام نما یا برند شبکه نیز اواخر فصل پاییز رونمایی می‌شود. همچنین در محور نخست نیز کانال خردسال با برند پویا فعالیت خواهد کرد و برنامه‌های جدید آن از ۵ درصد به ۲۰ درصد ارتقای سهم خواهند یافت و برنامه‌های ایرانی آن نیز از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد می‌رسند. این کانال نیز از ساعت ۸ تا ۱۴ برنامه‌هایی دیدنی را به مخاطبان خود ارائه می‌کند و نظارت دقیق تربیتی بر محتوای برنامه‌ها و متناسب سازی آن‌ها با الگوی رشد در این دوره سنی از ویژگی‌های اساسی آن است. 
وی شبکه کودک را مهم‌ترین دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها در تربیت فرزندان دانست و گفت: خانواده‌ها باید با مدیریت هوشمندانه مراقب مصرف رسانه‌ای فرزندان خود چه در ارتباط با رسانه‌های یکسویه و چه رسانه های تعاملی و رسانه های آفرینشگر باشند. دانشمندان یک ساعت تماشای تلویزیون را برای کودکان مناسب دانسته‌اند که حجم آن درحال حاضر بیش از این مقدار است. 
مدیر شبکه کودک درباره تفاوت شبکه و کانال عنوان کرد: شبکه در واقع پشتیبانی محتوایی کانال را برعهده دراد و کانال توزیع کننده محتواست. بنابراین شبکه کودک دو کانال زیر مجموعه خردسال و کودک را شامل می‌شود که اولی سنین زیر ۶ و دومی سنین ۶ تا ۱۲ سال را دربر می‌گیرد.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه نوجوان در آینده‌ای نزدیک توضیح داد: مطالبات برای تاسیس شبکه‌ای ویژه نوجوانان آغاز شده و در مرحله ارزیابی است. 
بخش دوم این نشست به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران حاضر اختصاص یافت. سرشار در پاسخ به این سوال یک خبرنگار که آیا شبکه کودک برای تامین مالی برنامه‌ها و انیمیشن‌ها به جذب مشارکت اقدام خواهد کرد یا نه، گفت: مشارکت به معنای تبلیغاتی تجاری و مستقیم در برنامه‌های این شبکه جایی ندارد اما اشخاص حقیقی و حقوقی در چارچوب منظومه صیرورت کودک تراز ذما را همراهی خواهند کرد. برای مثال نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ترویج کتابخوانی با ما همراه می‌شود. همچنین آگهی‌های بازرگانی نیز در این شبکه با روال مشخصی ÷خش خواهند شد. امیدواریم با تسهیلات و کمک دولت به صداوسیما در سال جدید حجم آگهی‌ها در همه شبکه‌ها کاهش یابد. به ویپه رد شبکه کودک. چراکه کودک و خردسالان مخاطبان بی‌دفاعی در برابر رسانه هستند. 
وی درپاسخ به سوال دیگری درباره مجریان شبکه کودک افزود: یکی از دستور العمل‌های شبکه کودک رعایت توازن بین قالب‌های برنامه سازی و پرهیز از تکرار است. بنابراین برنامه‌های مجری محور یا سایر قالب‌ها در شبکه کودک حجم مشخصی خواهند داشت. ما از تجربه‌های موفق قبلی در این زمینه استفاده می‌کنیم و از طرفی به دنبال جذب نیروهای جدید هم هستیم. 
مدیر شبکه کودک خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی تنها تهیه کننده انیمیشن مرکز صبا نیست. بلکه فناوری موجود باعث شده تا گروه‌های خصوصی هم به تولید این آثار روی بیاورند. شبکه کودک استفاده و خرید این نوع آثار را هم که با منظومه صیرورت مطابق باشد، در دستور کار خود دارد. 
وی همچنین درباره حجم برنامه‌های انیمیشن و رئال در کانال خردسال و کودک نیز توضیح داد: سهم پخش انیمیشن در کانال خردسال ۸۰ و سهم لایواکشن یا به تعبیر مصطلح رئال ۲۰ درصد است. در کانال کودک نیز ۶۰ درصد آثار انیمیشن و ۴۰ درصد آثار رئال را پخش خواهیم کرد. سریال‌ها به دلیل اینکه در حافظه خردسال نمی‌مانند در کانال خردسال جایی ندارند اما برای آن‌ها مجموعه‌هایی متنوع در نظر گرفته می‌شود.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن