تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803808929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت عضو انجمن قطعه سازان از دلایل ایجاد کمپین خودرو نخرید تا ارزان شود/این کمپین ربطی به مردم ندارد/ ایران خودرو و سایپا با ادامه این روند ورشکست میشوند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: به نظر من این کمپین یک شرارت است و از اسم مردم سوءاستفاده می شود. ولی حقیقت ماجرا در جایی دیگر و به کام اشخاص دیگری است. چرا تا به حال این اتفاق و این کمپین ها شکل نگرفته بود.

به گزارش تراز ،بهرام شهریاری عضو هیأت مدیره انجمن قطعه‌سازان، درباره تاثیرات رکود در بازار فروش خودرو به خبرنگار تراز گفت: مسلما این رکود در بازار خودرو موثر بوده است. وقتی تولید خودرو کاهش یابد این کاهش تولید به صنعت قطعه سازی نیز منتقل می شود.
وی در مورد اظهارات مدیرعامل ایران خودرو درباره افزایش کیفیت محصولات این شرکت افزود: کیفیت خودرو مولفه های مختلفی دارد که بخشی از آن مربوط به طراحی خودرو است که این خودرو متعلق به چه دهه ای بوده و تا چه حد کیفیت پذیر می باشد. بخش دیگر برای تولید قطعات خودرو است و بخش دیگر نیز به مونتاژ خودرو ارتباط دارد. حالا اینکه آقای یکه زارع بر چه مبنایی چنین قولی داده اند که تا اسفندماه خودروهای این شرکت تا هزار کیلومتر پیمایش نیازی به مراجعه به نمایندگی ها ندارند اطلاعی ندارم چون قدر مسلم در این مدت طراحی خودروها تغییری نخواهد کرد. مگر اینگه بگویند بازرسی های شان روی قطعات و مونتاژ افزایش و بهتر خواهد شد که برای این کار هم باید برنامه مشخصی وجود داشته باشد.
شهریاری در مورد سخنان وزیر صنعت در مورد " کمپین نه به خودروی صفر " تصریح کرد: به نظر من این کمپین یک شرارت است و از اسم مردم سوءاستفاده می شود. ولی حقیقت ماجرا در جایی دیگر و به کام اشخاص دیگری است. چرا تا به حال این اتفاق و این کمپین ها شکل نگرفته بود. مگر مردم چندین سال نیست که این خودروها را می خرند؟ پس چرا تا دیروز بحث کیفیت پایین خودروها مطرح نبود.به نظر من داستان این است که عده ای می خواهند خودروسازی کشور را ذلیل کنند و الان که بحث حضور شرکت های خارجی مطرح است و قرار است دیگران وارد میدان شوند. می خواهند سهام ایران خودرو و سایپا در بورس به شدت افت کند تا عده ای بتوانند با قیمت ارزان تری این کارخانه ها را بخرند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد: من معتقدم راه اندازی این کمپین توسط مردم صورت نگرفته است. وقتی شما به عنوان یکی از شهروندان جامعه تصمیم دارید خودرویی بخرید انواع خودروهای بازار را می بینید و براساس سلیقه و موجودی خود یا خودرو می خرید یا نمی خرید و نیازی به راه اندازی کمپین و.. نیست. کسانی که این داستان ها را راه می اندازند به دنبال منافع مردم نیستند بلکه منظورشان چیز دیگری است.
وی افزود: من نمی گویم کیفیت بد خودروها در این ماجرا بی تاثیر بوده است بلکه می گویم : چرا در این شرایط زمانی که پژو، رنو، تویوتا و... برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند باید این اتفاق ها بیفتد؟ مگر مردم از خودروی ایرانی ناراضی نیستند. خب، مثل معروفی است که می گوید: جواب گران فروش نخریدن است. خب مردم می توانند خودروهای ایرانی را نخرند و بروند محصولات کیا، تویوتا یا خودروهای چینی و... بخرند، دیگر نیازی به گفتن این موضوع و راه اندازی کمپین وجود ندارد. این های و هویی که در مورد خودروهای ایرانی شکل گرفته است مطمئنا برای مردم نیست و عده ای از افراد با اهداف مشخص و برنامه ریزی به دنبال رسیدن به نیات خود و ذلیل کردن صنعت خودروسازی هستند.

شهریاری در مورد ارتقای کیفیت محصولات داخلی گفت: بحث ارتقای کیفیت خودروها به تغییر ساختار و طراحی ها نیاز دارد . خودروهای ما خودروهای روز نیستند بنابراین خیلی از بحث های جدید کیفی روی خودروهای ما اصلا قابلیت اجرا ندارند. شما فرض کنید ایران خودرو یا سایپا به مردم بگویند: ببخشید ما دیگر 405 و 206 تولید نمی کنیم مشکل حل می شود ؟ اگر خودرو ساز ما فردا به جای 206 خودروی 208 تولید کند به نظرتان این راه نجات است؟ خب چند سال دیگر وضعیت تبدیل به امروز می شود. اگر می خواهیم بحث کیفی را بهبود ببخشیم باید تغییرات ساختاری کیفی صورت بگیرد یعنی اول از همه خودروسازی از مدیریت دولت بیرون بیاید چرا که مدیر دولتی برای خودرو دلسوزی نخواهد کرد شما دیدید که خیلی ها آمدند و این صنعت را چپاول کردند و رفتند و الان هم معلوم نیست کجا هستند.
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خاطر نشان کرد: الان حداقل 4 سال است که خودروهای مختلف خارجی وارد کشور می شود چرا در این چند سال مردم اعتراض نکرده و کمپین تشکیل نمی دادند؟ همانطور که گفتم به نظر من دست هایی در کار است و از مردم سوء استفاده می شود و گرنه مسئله خودرو مسئله مردم نیست. وی در مورد آینده بازار خودرو به خبرنگار تراز گفت: اگر وضعیت به این روال پیش رود قطعا ایران خودرو و سایپا ورشکست شده و به قهقرا خواهند رفت. چون رقابت در حال جدی شدن است منتهی الان رقابت رقابت منصفانه ای نیست الان دارند با یک خارجی رقابت می کنند آن موقع خودروسازهای بخش خصوصی واقعی وسط میدان آمده در داخل کشور هم تولید می کنند آن موقع رقابت ایجاد خواهد شد.شهریاری در مورد آینده قطعه سازان ایرانی افزود: قطعه سازی نشان داده است که توان صادرات دارد و اگر تحریم ها نبود تا الان صادرات قطعات ما شروع شده بود و اتفاقا قطعه سازی در این زمینه موقعیت خوبی دارد و در گذشته دفتر رنو و پژو خواهان خرید قطعات ما بودند. منتهی قطعه سازان نیز نیاز به اصلاحات ساختاری دارند چراکه قطعه ساز کوچک توان رقابت نخواهد داشت و مجبور هستند با تجمیع با هم به شرکت های بزرگ تبدیل شوند.





زمانبندی انتشار: 22 شهريور 1394 - 09:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن