تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820383154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تقش بانك صنعت و معدن در عرصه صنعت و اقتصاد كشور مثبت و كارآمد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۸ق.ظ)
تقش بانك صنعت و معدن در عرصه صنعت و اقتصاد كشور مثبت و كارآمد است موج - رئيس هيأت مديره و مدير عامل بانك صنعت و معدن به اتفاق هيأت همراه به استان آذربايجان شرقي سفر كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اشرف افخمي در جلسه‌اي با حضور استاندار آذربايجان شرقي اظهار کرد: استان آذربايجان شرقي ظرفيت‌هاي مناسبي در زمينه فضاي کسب و کار دارد و آماده همکاري بيشتر با اين استان هستيم.
وي كه در جلسه اي باحضور استاندار آذربايجان شرقي و مقامات استان سخن مي گفت با اشاره به تسهيلات حمايتي اين بانک براي طرح هاي مختلف در سراسر کشور اظهارکرد: اين بانک با وجود کمترين شعبه و کمترين سپرده گذاري ٤.٥ برابر سپرده خود تسهيلات مي دهد.
وي با اشاره به اينکه بخشي از منابع مالي اين بانک از صندوق توسعه ملي تامين مي شود، گفت: با لغو تحريم ها قدرت چانه زني بيشتر شده و خواهيم توانست ارز ارزانتري وارد کشور کنيم.
افخمي با اشاره به قرارداد اين بانک با موسسات رتبه بندي بين المللي، گفت: اين قرارداد به منظور استفاده از خط اعتباري بانک هاي بين المللي امضا شده است.
افخمي با اعلام اينکه بانک صنعت و معدن در راستاي حمايت از توليد و رونق اقتصاد به صاحبان واحدهاي توليدي داراي بدهي معوقه، تسهيلات جديد مي دهد، اظهارکرد: بايد به شرايط ويژه واحدهاي اقتصادي توجه کنيم و بر فراهم کردن زمينه تداوم فعاليت اين واحدها اهتمام داشته باشيم.
در جلسه ياد شده استاندار آذربايجان شرقي نيز با بيان اينکه ٧٠ درصد منابع مالي مورد نياز طرح‌هاي عمراني استان از منابع غيردولتي تامين خواهد شد، گفت: رويکرد مديريت اجرايي استان بيشترين همکاري با بانک صنعت و معدن به صورت مشارکت و يا اعطاي تسهيلات براي اين طرح‌هاست.
اسماعيل جبارزاده در ديدار با مدير عامل اين بانک با اشاره به تدوين سند تدبير توسعه استان آذربايجان شرقي، گفت: همه طرح هاي پيش بيني شده در قالب اين سند قرار گرفته اند و براي طرح هاي خارج از اين سند، منابعي هزينه نخواهد شد.
وي اظهارکرد: در صورت سرمايه گذاري بانک صنعت و معدن در اين پروژه ها ، نسبت به بازپرداخت تسهيلات اعطا شده توسط بانک، خود را متعهد مي‌دانيم.
جبارزاده با اشاره به اينکه بيشتر بانک ها به واسطه اعطاي تسهيلات مسکن مهر از نظر منابع تسهيلاتي در خط قرمز قرار دارند، گفت: با توجه به اينکه بانک صنعت و معدن از اين طرح مستثني است شرايط بهتري نسبت به ديگر بانک ها دارد و با توجه به رويکرد تخصصي مي تواند گام هاي مثبتي در رونق توليد و اقتصاد کشور بردارد.
وي با اعلام اينکه صاحبان صنايع استان براي اجرايي کردن طرح هاي خود در قالب سند تدبير توسعه براي استفاده از تسهيلات بانک صنعت و معدن هدايت خواهند شد، اظهار کرد: اين بانک در زمينه عامليت پروژه هاي داراي منابع فاينانس و همچنين گشايش اعتبار براي نوسازي ناوگان حمل و نقل سنگين استان مي تواند همکاري کند.
جبارزاده با اشاره به اينکه خط آهن تبريز - ميانه از اولويت هاي استان آذربايجان شرقي است و در سفر هيات دولت به استان هم بخش عمده اي از اعتبارات در نظرگرفته شده براي اين پروژه اختصاص يافت، اظهار کرد: رياست محترم جمهوري هم بر تکميل زيرساخت و روساخت اين پروژه تاکيد دارند.
وي با بيان اينکه زيرساخت اين پروژه با استفاده از اعتبار اختصاصي در سفر رئيس جمهوري به استان تکميل مي شود، پيشنهاد کرد: بانک صنعت و معدن در زمينه روساخت اين پروژه همچنين در مرحله بعد براي راه اندازي قطار سريع السير تبريز - ميانه همکاري کند.
استاندار آذربايجان شرقي اظهارکرد: ما با وجود چالش هاي موجود بر اجراي طرح هاي ماندگار و تاثيرگذار در توسعه استان اهتمام داريم.

نشست تخصصي در شهرستان تبريز
افخمي طي سفر ياد شده در نشستي صميمي با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، صنعتگران و كارآفرينان استان در شهرستان تبريز شركت كرد.
مدير عامل بانک صنعت و معدن در اين نشست گفت: در آذربايجان شرقي هزار و ۷۰ ميليارد تومان تسهيلات پرداخته‌ايم، اين در حالي است که کل سپرده‌هاي صنعتگران استان ۴۰ ميليارد تومان بوده و به عبارت ديگر ۲۵ برابر سپرده‌هاي بانکي وام پرداخت کرده‌ايم.
علي اشرف افخمي با بيان اينکه بانک صنعت و معدن در دوران مديريت وي اقدامات زيادي براي آذربايجان شرقي انجام نداده گفت: بايد کارهاي بزرگي براي استان‌ها و از جمله آذربايجان شرقي انجام دهيم چراکه اقدامات بزرگ و اثرگذاري براي کشور و استان و نسل‌هاي آينده خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: با وجود اينکه قيمت دلار افزايش يافته و سرمايه‌ها کاهش يافته اما در ۲۰ ماه گذشته ۸ ميليارد دلار گشايش اعتبار انجام شده که اين اقدامات با تکيه بر منابع بانکي بوده است.
مدير عامل بانک صنعت و معدن گفت: توان بانک محدود است و بانک نيز مانند واحدهاي صنعتي و اقتصادي يک بنگاه اقتصادي به‌شمار مي‌رود که بايد سرمايه خود را به گردش درآورده و سودآوري کند.
افخمي يکي از راه‌هاي توسعه منابع بانکي را از محل جذب سپرده‌ها دانست و گفت: اصلي‌ترين منابع بانکي به‌طور معمول از طرف دولت تامين مي‌شود و اين در حالي است که بانک‌هاي کشورهاي اطراف، سرمايه‌هاي چندين برابري از بانک‌هاي داخل کشوري دارند ولي به هر حال بايد از ظرفيت‌هاي فعلي براي رفع مشکلات استفاده کرد.
وي افزود: در صورتي که قوانين خوبي براي فعاليت بانک‌ها مصوب نشود با مشکلات بيشتري در اجرا مواجه خواهيم شد و بانک‌ها نيز نمي‌توانند خارج از مقررات حرکت کنند. افخمي تاکيد کرد: انتظار اين بانک از صنعتگران آذربايجان شرقي اين است که در کنار سپرده‌گذاري، کارهاي بانکي خود را با بانک صنعت و معدن که از آن تسهيلات دريافت کرده‌اند انجام دهند.
افخمي تاکيد کرد: بايد از زمان‌هاي محدود مديريتي و عمر خود نهايت اثربخشي را ببريم و کارهاي بزرگي انجام دهيم که يکي از برنامه‌هاي مهم در اقتصاد کشور توجه به واحدهاي کوچک و متوسط است که در بانک صنعت و معدن توجه به اين مسئله انجام شده است.
وي يادآور شد: حمايت از واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط منجر به تشکيل بانک‌هاي واحدهاي کوچک و متوسط مي‌شود که اين امر بايد در سال‌هاي آتي حفظ شود، همانگونه که حرکت‌هاي اينچنيني در سطح جهاني نيز انجام مي‌شود.
افخمي کمبود نقدينگي را از مسائل جدي سيستم بانکداري دانست و گفت: با وجود محدوديت‌هاي فراوان تلاش مي‌شود تا منابع مالي صنايع کوچک و متوسط تامين شود و در راستاي تامين منابع ارزي آمادگي داريم تا در حداقل زمان و بدون محدوديت، منابع لازم را تامين کنيم.
وي اظهار کرد: در زمينه منابع ريالي محدوديت داريم اما تا حد ممکن منابع براي استان آذربايجان شرقي فراهم خواهد شد تا گره از کار صنعتگران پس از تاييد مديران استاني گشوده شود.
مديرعامل بانک صنعت و معدن بر توسعه زيرساخت‌هاي ريلي و حمل‌ونقل در زمينه توسعه اقتصادي کشور تاکيد کرد و گفت: يکي از اين موارد، توسعه راه‌آهن است و همانگونه که براي قطار اصفهان – قم و تهران گشايش اعتباري شد، بيش از ٨/١ ميليارد دلار فاينانس براي آن تخصيص يافته که آماده‌ايم اين اقدام را براي آذربايجان شرقي نيز انجام دهيم تا حمل‌ونقل سريع‌تر ميان تبريز و تهران انجام شود تا مسير تبريز به تهران در ۳ ساعت قابل پيمودن باشد.
اهتمام براي انجام پروژه‌هاي مهم نيز خبري بود که علي اشرف افخمي در اين ديدار با صنعتگران و کارآفرينان استان آذربايجان شرقي از آن سخن گفت. همچنين توافق اوليه براي اجراي پروژه راه‌آهن تبريز - ميانه در ۲ مرحله روساخت و راه‌اندازي قطار سريع‌السير نيز بين سازمان صنعت، معدن و تجارت و بانک صنعت و معدن حاصل شد. نمايندگان مردم آذربايجان شرقي و همچنين رييس اتاق بازرگاني تبريز و رييس انجمن مديران صنايع آذربايجان شرقي در اين نشست حضور يافته و با بيان ديدگاه‌هاي خود از مشکلات صنعت استان آذربايجان شرقي سخن گفتند و راهکارهاي رفع مشکلات را با همراهي و همکاري فعالان دولتي و خصوصي خواستار شدند.

رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي: افزايش سرمايه بانكهاي تخصصي مانند بانك صنعت و معدن بر شتاب روند توليد و ايجاد اشتغال در كشور تاثير فراواني خواهد گذاشت
رضا رحماني، رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، در اين نشست تخصصي با تاكيد بر اينكه اگر به دنبال ايجاد تحول در نظام اقتصادي و صنعتي کشور هستيم بايد سرمايه بانک‌هاي کشور افزايش يابد تصريح كرد: اقدامات صورت گرفته در بانك صنعت و معدن و تامين مالي پروزه هاي صنعتي از سوي اين بانك با توجه به سرمايه اندك و كم اين بانك نشان از مدريت كارآمد و تخصصي در اين بانك هست.
رضا رحماني در ديدار مدير عامل بانک صنعت و معدن با فعالين اقتصادي و بخش خصوصي استان با بيان اينکه تامين نقدينگي واحدهاي توليدي و صنعتي يکي از مهم ترين دغدغه هاي فعالين اين حوزه است، افزود: تامين نقدينگي واحدهاي توليدي و صنعتي به منزله تزريق خون به بدن انسان و نياز زمين زراعي به آب است.
وي گفت: صنعت و توليد در فساد و تورم رشد نمي کند و متاسفانه در حال حاضر، علت اصلي مشکلات کشور، بي پولي و مشکلات اقتصادي است.
وي افزود: طبق برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر در حال حاضر ١٥٤ هزار ميليارد تومان به صنعت و توليد کشور اختصاص يابد، مي توانيم به توليد سال ٩٠ دست يابيم.
وي با تاکيد بر لزوم تقويت بانک ها از نظر سرمايه اي ادامه داد: بايد حمايت هاي عملي از بانک ها و توليد کنندگان افزايش يابد تا در کوتاهترين زمان ممکن، مشکلات کشور در اين زمينه رفع مي شود.
وي تصريح کرد: استمرار اين سياست، نه تنها تورم را رفع نمي کند بلکه باعث تشديد آن نيز خواهد شد.
رحماني ابراز کرد: بر اساس نظر سنجي ها، در سال هاي گذشته ميزان فساد در ادارت دولتي و غير دولتي به ميزان کنوني نبود که در حال حاضر، اين معضل، يکي از سه معضل مهم در سطح ملي است.
نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ظرفيت هاي صنعتي و توليدي استان گفت: ميانگين سرمايه گذاري دولت در اين استان نسبت به متوسط کشوري، بسيار پايين است در حالي که بخش خصوصي آذربايجان شرقي، فعال تر از بخش هاي خصوصي ساير استان هاست.
رحماني با اشاره به وعده رياست جمهوري در سفر اخير خود به استان براي اختصاص سه هزار ميليارد تومان براي حل مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي استان اظهار کرد: انتظار داريم هرچه سريع تر شاهد تخصيص صددرصدي اين اعتبار باشيم.
رييس كميسيون اقتصادي مجلس: بانک صنعت و معدن از مديريتي توسعه‌گرا و صاحب‌نظر برخوردار است
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در نشست تخصصي مديرعامل بانك صنعت و معدن در تبريز با بيان اينکه بانک صنعت و معدن از مديريتي توسعه‌گرا و صاحب‌نظر برخوردار است، گفت: مديرعامل اين بانک يک تئوريسين در زمينه مسائل اقتصادي و توسعه متوازن است و بنده به عنوان رئيس کميسيون اقتصادي مجلس بر اين موضوع شهادت مي‌دهم.
ارسلان فتحي‌پور خواستار تصميم‌گيري‌هاي منطقي در حمايت از صنعت و توليد شد و افزود: در سال‌هاي اخير راه‌هاي آزمون و خطاي بسياري در زمينه حمايت از صنعت پيموده‌ايم و گاه به بهانه حمايت از واحدهاي بزرگ واحدهاي کوچک را فدا کرده‌ايم و زماني نيز به بهانه حمايت از واحدهاي کوچک و زودبازده واحدهاي بزرگ را فراموش کرده‌ايم و سياست فعلي بانک صنعت و معدن ارزشمند و قابل توجه است.
فتحي‌پور با بيان اينکه در زمينه ارزش افزوده بخش صنعت و معدن با رشد منفي اقتصادي مواجه بوده‌ايم و دولت با اتخاذ سياست‌هاي اعتمادزا در عرصه اقتصاد موجبات رشد اقتصادي مثبت را فراهم آورده و پيش‌بيني مي‌شود در سال ۹۴ نرخ رشد اقتصادي ۵ درصد و در سال ۹۵ به نرخ رشد اقتصادي ۸ درصد برسيم که همان نرخ رشد اقتصادي پيش‌بيني شده در برنامه توسعه کشور است.
وي ادامه داد: در برخي واحدهاي بزرگ توليدي اشباع در انبارها رخ داده و اکثر قطعه‌سازان نيز با موضوع مشکل در منابع مالي و در گردش مواجه هستند و اين در حالي است که اندوخته بانک‌ها در نزد بانک مرکزي نيز رو به افزايش است.
فتحي‌پور عنوان کرد: در حالي که صنعت و توليد در کشور در حال از بين رفتن است در حال تعارف به همديگر هستيم و اين در حالي است که روزانه به تعداد بيکاران افزوده مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد: حمايت از توليد و مصرف بايد به صورت دو طرفه رخ دهد و تحرک در بازار ايجاد شود و در غير اينصورت و عدم تحرک در بازار با مشکل جدي مواجه خواهيم شد و متاسفانه وضعيت برخي واحدهاي توليدي بسيار شکننده بوده و قادر به پرداخت حقوق به کارگران نيستند.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: صندوق توسعه ملي بايد در چنين شرايطي ايفاي نقش کند و منابع مالي لازم را تامين کند و بانک‌ها نيز بايد براي تحرک به بازار حمايت کافي را داشته باشند.در صورتي که تحريم‌ها مرتفع شود مي‌توان از منت بانک‌هاي داخلي خارج شويم.
نماينده مردم کليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدواريم سوغاتي مدير عامل بانک صنعت و معدن در سفر به آذربايجان‌شرقي ارزشمند باشد و حمايت خوبي از شناسنامه صنعت کشور در تبريز توسط اين بانک صورت گيرد چرا که آذربايجان‌شرقي و تبريز از لحاظ مختلف مولفه‌هاي ارزشمند صنعتي را دارند.
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: براي جبران عقب‌ماندگي اقتصادي و صنعتي کشور آذربايجان‌شرقي مي‌تواند نقش‌آفريني خوبي داشته باشد و در صورتي که حمايت لازم از اين استان صورت نگيرد در سطح کلان کشوري نيز موفق نخواهيم بود.
نماينده مردم ميانه در مجلس: حمايت و اعطاي تسهيلات ميلياردي براي حمايت از صنعت ميانه از سوي بانك صنعت و معدن قابل تقدير است
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي از نقش‌آفريني بانك صنعت و معدن در توسعه صنعتي شهرستان ميانه تقديركرد و گفت: بنده شخص متملقي نيستم، اما حمايت و اعطاي تسهيلات ميلياردي براي حمايت از صنعت ميانه از سوي بانك صنعت و معدن قابل تقدير است.
علي مددي نماينده مردم ميانه در نشست ياد شده با بيان اينکه مجلس و دولت در زمينه حمايت از صنعت علي مددي نماينده مردم ميانه در نشست ياد شده با بيان اينکه شرايط اقتصادي کشور در وضعيت مطلوبي نيست، اظهار داشت: رويکرد فعلي به صنعت و اقتصاد خوب اما دير هنگام است و نمي‌توان از يک بانک انتظار داشت تا کار دولت و حاکميت را انجام دهد.
و اشتغال بايد وظايف خود را انجام دهد، گفت: نمي‌توان از يک بانک انتظار داشت که مشکلات کلان در حوزه اقتصاد و توليد را برطرف کند.
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملکرد کميسيون اقتصادي و صنايع مجلس گفت: بايد اين دو کميسيون همراهي در مصوب کردن قوانين لازم را داشته و با همکاري دولت موانع را حل و فصل مي‌کردند.
وي توجه به مشکلات شرايط پسا تحريم را يادآور شد و گفت: در حالي که صنعتگران در سه دهه گذشته با مشکلات بسياري مواجه بودند اميدواريم در شرايط پسا تحريم حمايت حساب شده‌اي صورت گيرد.
علي شيري عضو كميسيون اقتصادي و نماينده مردم هشترود در نشست تخصصي مدير عامل بانک صنعت و معدن با نمايندگان تشکل‌هاي بخش خصوصي و کارآفرينان آذربايجان‌شرقي با اشاره به آفت‌هاي سد راه توليد و رونق اظهار کرد: اگر مقصدهاي نهايي و مياني ما مشخص نباشد و مقصد صحيح معلوم نشود نخواهيم توانست به نتيجه مطلوب برسيم و در اين ميان وسيله نيل به اهداف نيز مهم است که بايد وسايل صحيح و کاربردي انتخاب شود.
رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان‌شرقي افزود: در کنار اهداف و وسايل رسيدن به مقصد خود راهرو در مسير توليد و اشتغال نيز داراي اهميت است و اگر اين چنين فردي بي‌برنامه باشد و سهل‌انگاري کند امکان حصول نتيجه مطلوب ممکن نخواهد بود.
وي با تاکيد بر شرايط حساس پسا تحريم گفت: شرايط پس از تحريم، شمشير دو لبه بوده و اگر مرزهاي کشور به سوي کالاهاي خارجي بازگردد و با خودشيفتگي کالاهاي خارجي را بي‌حد و مرز وارد کنيم موجبات صدمه به اقتصاد، توليد و اشتغال داخلي را فراهم کرده‌ايم.
نماينده مردم هشترود در مجلس با انتقاد از اغراق‌گويي در مورد صنعت داخلي و توان صنعتگران گفت: نبايد با برخي مواضع و حرف‌هاي نادرست سر خودمان را کلاه بگذاريم و تابلوي نادرستي از توان داخلي را به نمايش بگذاريم.
شيري عدم پاسخگويي مناسب از سوي مسئولان امر به صنعتگران را مورد انتقاد قرار داده و گفت: نامه‌هاي واحدهاي توليدي گاه در پيچ و خم‌هاي اداري، ماه‌ها معطل مي‌شود و موجب نااميدي صنعتگران و افت توليد و اشتغال و صادرات مي‌شود.
وي يادآور شد: بايد همه متوليان امر اشتغال و توليد در بخش‌هاي مختلف اعم از مجلس و دولت و بخش خصوصي و بانک‌ها دست در دست هم به فکر رفع مشکلات صنعت کشور باشند و در غير اين صورت مشکلات برطرف نخواهد شد.
شيري ضمن تشكر از مديرعامل و هيات همراه وي براي سفر به آذربايجان و تقدير از اقدامات صورت گرفته توسط بانك صنعت و معدن در تامين مالي پروژه هاي صنعتي در كشور ، خواهان ايفاي نقش گسترده‌تر بانك صنعت و معدن در اين استان شد.
فريدون جعفري، رئيس نظام مهندسي معدن آذربايجان‌شرقي نيز در اين جلسه با اشاره به ظرفيت‌هاي معدني در آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: با وجود ظرفيت‌هاي خوبي که در بخش معدن وجود دارد معدن استان از وضعيت خوبي برخوردار نيست.
وي خواستار پرداخت تسهيلات مناسب براي پروژه‌هاي معدني شد و گفت: ١٧ طرح اولويت‌دار در زمينه پروژه‌هاي معدني مشخص شده است.
يونس ژائله، عضو هيات‌مديره اتاق بازرگاني تبريز نيز در اين جلسه خواستار تحقق وعده رييس‌جمهوري در سفر به آذربايجان شرقي در زمينه اعطاي تسهيلات بانکي شد و گفت: بانک صنعت ومعدن در اين زمينه سهميه‌اي دارد که خوشبختانه با توجه به شخصيت و منش مديريت بانک صنعت و معدن همواره همراهي خوبي از اين بانک شاهد بوده‌ايم.
وي يادآور شد: در زمينه حمايت‌هاي بيمه‌اي و نيز حضور يک موسسه بانکي قوي در فعاليت‌هاي تجاري داخلي و خارجي، بانک صنعت و معدن مي‌تواند ايفاگر نقش موثري باشد. عضو هيات‌مديره اتاق بازرگاني تبريز افزود: اگر قرار است واحدهاي توليدي رشد مناسبي داشته و از رونق کافي برخوردار شوند بايد زمينه صادرات مطلوب آنان نيز فراهم شود.
ناصر امجد، نايب‌رييس انجمن مديران صنايع آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه افزايش ميزان سود بانکي را مورد انتقاد قرار داد و گفت: انتظار داشتيم با کاهش نرخ تورم سود بانکي نيز کاهش يابد که اين اتفاق نيفتاد.
در ادامه حسين نجاتي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه توليد فولاد آلياژي يکي از هسته‌هاي توسعه استان است، پيشنهاد همکاري در زمينه توليد فولاد آلياژي را مطرح کرد.به گفته وي در اين نشست در زمينه امضاي تفاهمنامه همکاري بانک صنعت و معدن در پروژه راه‌آهن تبريز - ميانه در ۲ مرحله اجراي روساخت و راه‌اندازي قطار سريع‌السير، توافق اوليه حاصل شد.
سفر به بناب
مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامة سفر خود به آذربايجان شرقي در نشستي با حضور صنعتگران شهرستان بناب حضور يافت.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي: بانكهاي تخصصي به طور جد مورد حمايت دولت قرار گيرند
در اين نشست، باقري نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي ايجاد تحول در عرصه توليد بايد دولت بانكهاي تخصصي را مورد حمايت قرار داد .
باقري عدم تامين سرمايه در گردش را از مشکلات اساسي صنعتگران بنابي اعلام کردو خواستار تاسيس بانک صنعت و معدن با توجه به وجود گردش مالي مناسب در بناب شد.
باقري بنابي توسعه بانکهاي تجاري را آفتي براي توليد و صنعت کشور دانست و از دولت خواست به جاي توسعه بانکهاي تجاري بانکهاي تخصصي را مورد حمايت قرار دهد.
امام جمعه بناب: به بزرگان اجرايي کشور پيشنهاد مي‌کنيم که اجازه ندهند نقدينگي‌ها در بانک‌ها متمرکز و تلنبار شوند بلكه براي کار و توليد به مردم تسهيلات پرداخت كنند
حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي بنابي در ديدار با اعضاي هيئت‌مديره بانک صنعت و معدن در بناب خواستار رويکرد حمايتي بيشتر سيستم بانکي از مردم و صنعتگران شد.
وي با بيان اينکه خدمت به مردم يک توفيق الهي است، گفت: نيازهاي مردم و توفيق رفع اين نيازها يک نعمت الهي و رحمت است که بايد مراقب باشيم تا از اين رحمت بي‌بهره نشويم چرا که رحمت‌ها گذري هستند.
امام جمعه بناب گفت: بانک‌ها در زمينه گره‌گشايي از کار مردم نقش دارند و اين خود يک توفيق الهي بزرگي است که نصيب شما شده است.
وي با اشاره به اينكه مديرعامل بانك صنعت و معدن شخصيتي اجرايي، كاردان و صاحبفكر در زمينه هاي مديريتي است يادآور شد: در وضعيت فعلي اقتصادي کشور و بيکاري و رکود بايد حمايت بيشتري از صنعتگران و واحدهاي توليدي انجام شود که خوشبختانه در دو سال اخير و در دولت تدبير و اميد حرکت‌هاي خوبي آغاز شده و کساني روي کار آمده‌اند که با تجربه هستند و در گذشته کارهاي بزرگي کرده‌اند و افراد صفر کيلومتر نيستند.
بنابي تاکيد کرد: انتظار داريم تا در زمينه گره‌گشايي از مردم و واحدهاي توليدي کارهاي خوبي انجام شود و تحرکات بيشتري صورت گيرد.
وي گفت: ما نيز حامي و مروج اين خدمات ارزشمندي هستيم که در مجموعه دولت براي حل مشکلات مردم صورت مي‌گيرد.
مديرعامل بانك صنعت و معدن: توليدكنندگان بايد نگاه خود را به بازارهاي جهاني معطوف كنند
مديرعامل بانك صنعت و معدن غفلت از بازارهاي جهاني را آفت بزرگي در توسعه اقتصادي كشور دانست
علي‌اشرف افخمي در جمع تشكل‌هاي بخش خصوصي و صنعتگران بناب سخن مي‌گفت با اشاره به اينكه در طول ساليان گذشته كشور از لحاظ اقتصادي رشد نامتوازني داشته است گفت: توليدكنندگان بايد نگاه خود را به بازارهاي جهاني معطوف كنند.
وي افزود: اساس رشد اقتصادي در كشورهاي پيشرفته توجه به بازارهاي جهاني است و ما نيز براي دست‌يابي به توليد مطلوب بايد بازارهاي دنيا را براي صادرات هدف‌گذاري كنيم.
مديرعامل بانك صنعت و معدن همچنين توجه به مديريت حرفه‌اي و تخصصي در توليد را لازمه خروج از ركود و بنگاههاي تجاري و توليدي اعلام كرد.
وي افزود: براي اين منظور بايد به دانش توليدكنندگان افزوده و از علم روز براي توليد و صادرات بهره گرفته شود.
افخمي پافشاري در توليد، استفاده درست از امكانات موجود و افزايش توليدات صادراتي را سه ركن اصلي براي غلبه به مشكلات اقتصادي ذكر كرد.
وي موفقيتهاي اخير در عرصه‌هاي ديپلماسي را براي رشد اقتصادي كشور مؤثر دانست و گفت:‌ تحرك و پيشرفت بايد در دستور كار جامعه توليدي كشور قرار گيرد چرا كه آينده روشن اقتصادي كشور قابل پيش‌بيني است.
مديرعامل بانك صنعت و معدن از صاحبان صنايع خواست با سرمايه‌گذاري و گردش پول در اين بانك به ياري ديگر توليدكنندگان اهتمام ورزند.
مديرعامل بانك صنعت و معدن در جريان سفر به بناب از وضعيت واحدهاي توليد فولاد در اين شهر هم بازديدكرد.
بانك صنعت و معدن با مشاركت بخش خصوصي در حال احداث مجتمع جديد فولاد با ظرفيت سالانه ٢٠٠ هزار تن در بناب است كه با بهره‌برداري از آن تا پايان سال براي ٢٥٠ نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي خواهد شد.
فرج الهي فرماندار بناب نيز با اشاره به صادرات سالانه ٣٥هزار تن انواع محصولات تجاري و صنعتي از شهرستان بناب به خارج از کشور گفت:عليرغم مشکلات مالي توليد کنندگان بنابي با ايفاي مديريت حرفه اي توانسته اند بر مشکلات غلبه کنند و واحد هاي توليدي را فعال نگه دارند.
مدير عامل بانک صنعت و معدن در جريان سفر به بناب از وضعيت واحدهاي توليد فولاد در اين شهر هم بازديد کرد.
يادآور مي‌شود بانک صنعت و معدن با مشارکت بخش خصوصي در حال احداث مجتمع جديد فولاد با ظرفيت سالانه ٢٠٠ هزار تن در بناب است که با بهره برداري از آن تا پايان سال براي ٢٥٠ نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي خواهد شد.
نشست تخصصي با صنعتگران شهرستان مراغه
مديرعامل بانك صنعت و معدن در اين سفر با صنعتگران و كارآفرينان شهرستان مراغه نيز ديدار كرد.
وي در اين ديدار با بيان اينکه امسال ٢ هزار و ٥٠٠ ميليارد تومان تسهيلات براي واحدهاي صنعتي در کشور پرداخت شده است، اظهار داشت: اين ميزان تسهيلات از ابتداي سال براي بيش از يک هزار واحد توليدي و صنعتي در قالب سرمايه در گردش و جهت ايجاد اشتغال پرداخت شده است.
وي ادامه داد: امسال پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي از طريق اين بانک نسبت به سال قبل ٣٤ درصد رشد داشته است.
افخمي با بيان اينکه با تسهيلات پرداخت شده اين بانک براي واحدهاي صنعتي کشور امسال براي بيش از ٤٥ هزار نفر شغل ايجاد شده است، خاطرنشان کرد: اين تسهيلات با ٢١ درصد و کمترين سود بانکي در کشور پرداخت شده است.
مديرعامل بانک صنعت و معدن اضافه کرد: در ٢٠ ماه گذشته از طريق اين بانک ٨ ميليارد دلار گشايش اعتبار و تأمين مالي براي ٢٦٠ طرح کشور صورت گرفته و براي ٣٠ هزار نفر شغل ايجاد شد.
افخمي اضافه کرد: در حالي که در برخي شهرهاي کشور بيکاري تا ٤٢ درصد افزايش يافته بود با حمايت بانک صنعت و معدن در احداث واحد پتروشيمي در مدت يک سال ميزان بيکاري به ١٤ درصد کاهش يافت.
نماينده مراغه در مجلس شوراي اسلامي: نقش بانك صنعت ومعدن در اين شهر پررنگتر شود
دواتگري نماينده مراغه در مجلس در نشست مزبور گفت: تمامي زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت و توليد براي سرمايه‌گذاران در ابعاد مختلف در اين شهر فراهم است.
نماينده مردم مراغه در ادامه نشست خواستار افزايش سقف تسهيلات پرداختي به صنعتگران مراغه تا سقف ١٠ ميليارد ريال شد و گفت: اختيارات شعبه مراغه بانك صنعت و معدن براي اعطاي تسهيلات افزايش يابد و ما در اين زمينه آماده هرگونه همكاري هستيم.
وي بر ضرورت حمايت از سرمايه‎گذاران خارجي و داخلي در مراغه تأكيد و تبيين كرد: تمامي زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت و توليد براي سرمايه‌گذاران در ابعاد مختلف در اين شهر فراهم است و بانك صنعت و معدن به عنوان يك بانك تخصصي مي‌تواند در اين زمينه به صورت حرفه‌اي و تخصصي ورود كند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن