تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804728727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرانجام «نیکان و بچه غول» به کجا خواهد رسید؟/ من یک فیلمسازم، جنایتکار نیستم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سرانجام «نیکان و بچه غول» به کجا خواهد رسید؟/ من یک فیلمسازم، جنایتکار نیستم
من را تحت فشار گذاشتند که فیلم را از دست من خارج کنند.


رحمان رضایی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در خصوص ساخت فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: ایده و نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» در سال 1388 انجام گرفت اما به دلیل حجم بسیار زیاد پروداکشن متأسفانه نتوانستیم در همان سال کار را شروع کنیم.


وی افزود: در همان زمان از بنیاد سینمایی فارابی درخواست کمک کردیم و قرار بر این شد که فارابی با این پروژه همکاری و مشارکت کند. بعد از مشارکت، بنیاد فارابی گفت با توجه به اینکه شما هم تهیه‌کننده و هم کارگردان هستید و پروژه سنگین است شما حتما یک مجری طرح داشته باشید. با اینکه ما مخالفت کردیم اما مخالفتمان به نتیجه نرسید و در آخر پس از معرفی چندین نفر برای سمت مجری طرح حبیب اللهیاری مجری طرح «نیکان و بچه غول» شد و پیش تولید کار را آغاز کردیم.


رضایی اظهار داشت: «نیکان و بچه غول» فیلمی در سینمای ایران است که از بخش‌های لایواکشن و رئال معمولی و سطحی و در واقع فیلمبرداری کار در 70 درصد فضای کروماکی انجام می‌شود. «نیکان و بچه غول» شبیه به فیلم «هری پاتر» است.


کارگردان «اتانازی» در ادامه تصریح کرد: فیلم «نیکان و بچه غول» به واقع فتح‌ بابی در اینکه سینمای ایران را از بن‌بست رئالیسم خارج کنیم و اکنون تماشاگرانمان را به دنیای تازه‌ای در سینمای ایران ببریم، می‌گویم ایران به این دلیل که اینگونه سینما را در فیلم‌های آمریکایی در گذشته دیده است اما در سینمای ایران هرگز چنین چیزی نبوده است و اگر هم وجود داشته است به شکل‌های بسیار ناتوان، نامرغوب و غیرحرفه‌ای در بعضی از فیلم‌هایی که اسمشان را نمی‌برم انجام شده است و در بعضی از فیلم‌ها از کشورهای خارجی کارشناس می‌آورند اما در "نیکان و بچه غول" همه کارها به دست ایرانیان انجام می‌شد.


وی در ادامه تصریح کرد: با تمام مشقات و مشکلات موجود بخش‌های کروماکی و لایراکشن فیلم همه فیلمبرداری شده‌اند. در حال حاضر 70 درصد فیلم به پایان رسیده است و 80 درصد CJI باقی مانده است که مهم‌ترین بخش فیلم هست. بنیاد فارابی پس از تدوین به این نتیجه رسید که فیلم را از دست من خارج کند و خود کار را به پایان برساند. من را تحت فشار گذاشتند که فیلم را از دست من خارج کردند. با توجه به اینکه فیلم را فیلمبرداری و تدوین کرده بودم، هر کاری بود را باید عوامل دیگر با مدیریت من انجام می‌دادند. آنها مدیریت من را می‌خواستند اما می‌خواستند هزینه‌ها در دست خودشان باشد.


کارگردان «دختران انتظار» در ادامه تصرح کرد: با این اوصاف من که علاقه شدیدی به کارم دارم و می‌خواهم «نیکان و بچه غول» به مرحله ظهور برسد پذیرفتم که فیلم را به من برگردانند و دیگر هیچ پولی از آنها نمی‌خواهم، آنها هم به راحتی گفتند یک میلیارد و 200 تومان بده تا فیلم را برگردانیم!!! در حالی که خودم تهیه‌کننده فیلم بودم چرا یک میلیارد و 200 تومان بدهم؟! در نهایت راضی شدند به اینکه 300 میلیون تومان نقد بدهم و مابقی را از روی اکران پرداخت کنم!!! گفتم: عزیزان من، آخر مگر من به خزانه مملکت دست دارم و آنقدر پول دارم که 300 میلیون تومان نقد به شما بدهم!! زمانی که ما یک فیلم را شروع می‌کنیم نه من بلکه بسیاری از تهیه‌کنندگان تا زمانی که یک نفر بیاد در مسیر سرمایه‌گذاری کند. هر چند ما هیچ وقت در دنیا به دنبال پول نبوده‌ایم، چه بسا هنر برای ما،‌ مالکیت قصرهای بهشت است.


رضایی خاطرنشان کرد: لذا 300 میلیون هم ندارم به شما بدهم بلکه می‌توانم اکنون حتی در بازار آزاد (خصوصی) حتی بیش از 2 میلیارد هم جلب سرمایه کرده و آنهم به جهت اطلاعات 40 سال تهیه‌کنندگی است. تا این ساعت پیوسته بنیاد فارابی در حال دفع‌الوقت است یعنی زمان را می‌کشد تا به جایی برسد که این اثر دیگر هیچ ارزشی نداشته باشد حتی اگر ساخته شود ما دیگر از بس دعا کرده‌ایم خسته شده‌ایم و دعا کارساز نیست و دیگر نمی‌دانیم در این مملکت به دامان چه کسی چنگ بیندازیم.


وی افزود: جعفری جلوه و مسعود شاهی مدیران مدبر و خوبی بودند که با درک مطلب و حساسیت موضوع به اینجانب کمک کردند و با هم به توافق رسیدیم که 50 میلیون تومان به فارابی پرداخت کنم تا پروژه را به هم برگردانند و هنوز برنگردانده‌اند ولی به محض اینکه مدیران قبلی پایشان از فارابی کوتاه شد. آقایانی که جدید آمده بودند اصلا توجه‌ای به نظرات آن مدیران نداشته و پروژه همچنان در خاطر نابودی است و الان پس از گذشته دو سال از نوشتن قرارداد، فیلم به من بازگردانده نشده است.


رضایی در ادامه اظهار داشت: زمانی که به فارابی اجازه دادم تهیه‌کنندگی "نیکان و بچه غول" از اختیار من خارج شود به این دلیل بود که می‌خواستم حمایت‌های فارابی از فیلم کم نشود ولی واقعا اشتباه کردم، اگر می‌دانستم از همان روز با ایشان ستیز می‌کردم و فیلم را از دستشان خارج می‌کردم با اینکه دکتر ایوبی حمایت مستقیم کردند هیچ‌کس حرفشان را نخواند، نمی‌دانم چه کسی را باید زیر سوال برد آیا اینجا قدرت در دست کارمندان است یا مدیران؟ الان به کی باید گفت؟ من یک فیلمسازم جنایت که نکردم!!! فیلم ساختم، فیلم را بگذارید ببینید چه می‌کنید با این ملت؟ بعد از 40 سال زحمت و کوشش پنج سال است که یک ریال نتوانستم در سینما دربیاورم ببرم در خانه‌ام برای خانواده‌ام خرج کنم.


این فیلمساز اظهار داشت: آخر این چه سینمایی است؟ من بی‌ در و پیکرم؟ سینما بی در و پیکر است؟ مسئولین بی در و پیکر هستند؟ ‌سازمان‌ها و نهاد بی در و پیکرند؟ مقصر کیست؟ من به تعهداتی که دادم عمل کردم و بعد از این هم حاضرم به تعهداتم عمل کنم ولی نه به صرف اینکه بیایم بگویم امروز پول نداریم...


رضایی در خصوص راهکاری برای این وضعیت سینما گفت: بزرگترین مشکل سینمای ما مشکل مدیریت دولتی است. مدیریت دولتی یا توان شجاعت این را دارد زیرمجموعه خودش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر نداشته باشد حکایت همین می‌شود.


من یک فیلمسازم، فارابی بی‌پول می‌شود و بعد به یکی 6 میلیارد پول می‌دهد طرف فرار می‌کند می‌رود. آخر این چه داستانی است؟ چرا ما این همه فجایع داشته باشیم؟ در این مملکت پول بدزدند آخر چرا باید اینجوری باشد؟ مدیران آگاه باشند در حال حاضر مدیران به این شکل هست که زمانی که جای خالی می‌بینند نزدیک‌ترین فردی را که بهش اعتماد می‌کنند که پول‌ها را برندارد آن فرد را در آنجا می‌گذارند. آن فرد معتمد مدیرکل باشد ولی این آدم تخصص در برخورد با آدم‌های موضوع‌اش ندارد باید اهل سینما باشد. کارگردانان و تهیه‌کنندگان 40 سال کار کردند از تجربیاتشان استفاده کنند حتما که نباید پسرعمه، دخترخاله بیایند. ما اگر این اتفاقات را با پسرخاله و ... بخواهند بگردانند این امارت از پایبند ویران می‌شود.






انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

«نيكان و بچه غول» به سينماي كودك مي آيند





۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن