تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803368145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیامدهای بیماری زای خواب کم


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
images.jpg5365
آیا می دانستید خواب کم و بی کیفیت می تواند یکی از عوامل ابتلای شما به سرماخوردگی باشد! محققان این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کنند که خواب کوتاه، مهم‌تر از هر عوامل دیگری، در پیش‌بینی احتمال ابتلا به سرماخوردگی عمل می‌کند. به بیان دیگر، مهم نیست افراد چه سنی دارند، سطح استرس آنها در چه حدی است، از چه نژادی هستند، سطح تحصیلات یا درآمد آنها چیست، وضعیت سیگاری بودن آنها هم مساله مهمی تلقی نمی‌شود. اگر همه این عوامل را هم در نظر بگیریم، خواب از نظر آماری، از همه مهم‌تر بوده و نقش پررنگ‌تری دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، پیش از این با اشاره به خواب ناکافی، از آن به عنوان «اپیدمی سلامت عمومی» یاد کرده و آن را با تصادفات وسایل نقلیه موتوری، فاجعه‌های صنعتی و خطاهای شغلی مرتبط شمرده است. گزارش‌های متعددی نیز از ارتباط میان سلامت متابولیک ضعیف و خواب ناکافی منتشر شده که می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته‌مغزی را بیشتر کند. در این مطالعه، 164 شرکت کننده وارد شده و ویروس سرماخوردگی از راه قطره‌های بینی به آنها داده شد. این افراد، سپس به مدت یک هفته پیگیری شده و در هر روز، نمونه‌های مخاطی، به منظور بررسی پیشرفت ویروس، گرفته شد. پیش از آنکه به افراد ویروس داده شود، هر فرد شرکت کننده 2 ماه تحت غربالگری سلامت قرار گرفت. عادت‌های طبیعی خواب آنها از زمان دریافت ویروس، تا زمانی که اثر ویروس آغاز شد، ثبت شد. این کار با استفاده از یک حسگر شبیه ساعت انجام شد که در طول شب به آنها پوشانده می‌شد. محققان دریافتند که، افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب، در طول هفته مورد مطالعه خوابیده بودند، 2/4 بار بیشتر احتمال داشت که در مقایسه با افرادی که 7 ساعت یا بیشتر در طول شب می‌خوابیدند، مبتلا به سرماخوردگی شوند. این احتمال در افرادی که کمتر از 5 ساعت در طول شب می‌خوابیدند، 5/4 برابر می‌شد. یکی از مزایای این مطالعه آن است که، این اطلاعات براساس سیکل‌های طبیعی خواب افراد به دست آمده، نه آنکه آنها را به‌طور مصنوعی از خواب محروم کنند. متاسفانه گاهی در فرهنگ کاری بعضی جوامع، افراد به کمتر خوابیدن و بیشتر کار کردن، افتخار می‌کنند، اما باید این آگاهی را به مردم داد که خواب کافی، جزئی حیاتی در سالم ماندن ما است.
اخیرا مطالعه‌ای منتشر شده که در آن، مکانیسم اصلی در چگونگی بیدار شدن و به خواب رفتن ساعت بیولوژیک بدن توضیح داده می‌شود. یافته‌های این مطالعه، می‌تواند ما را به سوی ابداع داروهای هدفمندی راهنمایی کند تا بتوان اختلالات مرتبط با مشکلات ساعت بدن را مانند jet lag، درمان کرد.
20 شهریور 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن