تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819222612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ما بهره‌ چندانی از نمایشگاه کتاب مسکو نبرده‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ما بهره‌ چندانی از نمایشگاه کتاب مسکو نبرده‌ایم
بهره‌ای که ما از رخدادهای فرهنگی چون نمایشگاه کتاب مسکو می‌بریم بدان سان که می‌باید نیست.


میرجلال‌الدین کزازی، شاهنامه‌پژوه و محقق شناخته‌شده کشورمان که حضوری موثر در بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مسکو داشته، در خصوص دستاوردهای حضور در نمایشگاه برای کشورمان به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: می‌توانم بگویم که به هر روی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو زمینه‌ای را فراهم می‌کرد تا مردم روسیه بیشتر با فرهنگ ایران آشنا بشوند، اگر به گونه‌ای برگزار می‌َشد که بتوانیم از همه توانش و انسان‌هایی که در دسترس بود بهره ببریم. زیرا که مردم روسیه با ایران بیش از دیگر مردم پیوند و آشنایی می‌توانند یافت.


وی افزود: بخش گسترده‌ای از جهانشاهی فرهنگی ایران هم اکنون پاره‌ای از جغرافیای سیاسی روسیه است. پس زمینه‌ برای آنکه مردم روسیه با فرهنگ ایرانی آشنا شوند، فراهم‌تر از دیگر کشورهاست.


وی به نقش روسیه در گردآوری معروف‌ترین نسخه شاهنامه اشاره کرده و اظهار داشت: نخستین ویرایش سنجیده و دانشورانه از شاهنامه فردوسی را دانشمندان شوروی یا روسیه به دست داده‌اند که به شاهنامه چاپ مسکو آوازه یافته است یا اگر بخواهم نمونه‌ای دیگر به دست بدهم دانشمندان روس کتاب‌هایی بسیار در زمینه تاریخ و ادب ایران نوشته‌اند.


این شاهنامه‌پژوه ادامه داد: اگر ما از همه توانش‌ها و گنجایش‌هایی که در رخداد بزرگ و فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو در دسترسمان نهادینه می‌شود بهره‌ ببریم، می‌توانیم ایران را به گونه‌ای شایسته‌تر به دیگران و از آن میان به مردم روسیه بشناسانیم اما سخن در این است که بهره‌ای که ما از این رخداد‌های فرهنگی می‌بریم بدان سان که می‌باید نیست.


کزازی خاطرنشان کرد: به گفته‌ای دیگر این بهره با هزینه و زمان و توانی که به کار گرفته می‌َشود هم‌سنگ و هم‌ساز شمرده نمی‌شود.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

نمایشگاه مسکو باشگاهی فرهنگی برای تبادل اندیشه است
هنر و فرهنگ زبان مشترک همه جوامع است
سیمای فرهنگی دو پایتخت؛ تهران، مسکو
حضور بنیادسعدی در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو
بنیاد شعر و ادبیات داستانی به مسکو نمی‌رود
انزوا گرایی کمکی به نشر ایران نمی‌کند
صالحی: نمایشگاه کتاب نمایه‌ای از فرهنگ این ملت است/ حذف بن‌های کاغذی کتاب/ پابرجا بودن محکومیت ناشران متخلف از دوره گذشته





۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن