تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819469665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش هیلاری کلینتون به سخنان رهبر انقلاب/ به ایران حمله می‌کنم!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
هیلاری کلینتون واکنش هیلاری کلینتون به سخنان رهبر انقلاب/ به ایران حمله می‌کنم!

تلاش نامزد دموکرات‌های آمریکا برای کسب حمایت لابی صهیونیست‌ها؛
واکنش هیلاری کلینتون به سخنان رهبر انقلاب/ به ایران حمله می‌کنم!
نامزد دموکرات‌ها که در رقابت درون‌گروهی تلاش می‌کند صهیونیست‌ها را از خود راضی کند گفت که در ماه اول شروع کار خود، نخست وزیر اسرائیل را به کاخ سفید دعوت می‌کند و برای متوقف کردن بمب اتم ایران از گزینه نظامی استفاده خواهد کرد.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، هیلاری کلینتون که خود را برای رقابت درون‌گروهی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا آماده می‌کند، ضمن بیان ادعاهای تکراری و اهانت به ایران از توافق هسته‌ای حمایت کرد.     وزیر خارجه پیشین آمریکا که برای رسیدن به  ریاست جمهوری آمریکا با رقبایش می‌جنگد، گفت که به عنوان رییس جمهوری برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در استفاده از اقدام نظامی تردید نخواهد کرد.     به نوشته سایت بی بی سی، کلینتون گفت حالا که دیگر تقریبی تردیدی وجود ندارد که کنگره نمی‌تواند جلوی اجرای توافق را بگیرد آمریکا باید بر سه موضوع تمرکز کند: اجرای دقیق مفاد توافق، بازداشتن ایران و گروه‌های مورد حمایتش و تقویت متحدان واشنگتن در منطقه.    

    او توافق هسته‌ای را "محکم" توصیف کرد و گفت نباید آن را رد کرد زیرا این توافق تمام راه‌های دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود خواهد کرد.     کلینتون در عین حال گفت: «این توافق سرآغاز یک گشایش دیپلماتیک بزرگتر نیست. ما نباید انتظار داشته باشیم که این توافق به تغییر رفتار آنها منجر شود.»     مطرح‌ترین کاندیدای مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در حزب دموکرات در اهانتی آشکار به ایران و با عصبانیت افزود که "این یک رژیم بی‌رحم و ستمگر است که دستانش به خون آمریکایی‌ها و دیگر از جمله مردم خودش آلوده است.»     وی که از شعار ملت ایران علیه دخالت‌های دولت آمریکا در امور ایران ناراحت به نظر می‌رسید، ادامه داد: «تجمعات سیاسی‌ آکنده از شعار مرگ بر آمریکاست. رهبرانش از محو کردن اسرائیل از نقشه جهان صحبت می کنند.»    

    دشمنی وزیرخارجه پیشین آمریکا با مردم آمریکا زمانی آشکارتر می‌شود که وی در سخنرانی روز چهارشنبه خود در اندیشکده بروکینز بر نقشش برای تحریم علیه مردم ایران صحه گذاشت.     به گزارش سایت صدای آمریکا (voa)، وزیر خارجه پیشین آمریکا توضیح داد که او و همکارانش در دولت آمریکا با سفر به کشورهای مختلف، بیش از یکصد کشور جهان را با تحریم سرسختانه ایران همراه کردند.     هیلاری کلینتون در ادامه سخنانش به سراغ رژیم اشغالگر رفت و به گفته بی بی سی "به اظهارت تازه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در مورد اسرائیل پاسخ داد."     وزیرخارجه سابق آمریکا گفت: «آنها عهد می‌کنند که اسرائیل را نابود کنند. ما هرگز نمی‌توانیم این صحبت ها را جدی نگیریم. به خصوص که ایران موشک‌های پیشرفته برای حزب الله لبنان می‌فرستد و آیت‌الله (خامنه‌ای) استراتژی مشخصی برای نابود کردن اسرائیل ارائه می‌کند و درباره این صحبت می‌کند که چطور اسرائیل تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت، همان طور که امروز این کار را کرد.»     روز گذشته رهبر معظم انقلاب با اشاره به نامشروع و جعلی بودن رژیم اشغالگر قدس، تأکید کردند: «برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه‌ی ایران آسوده شده‌ایم؛ اما ما به آنها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»     کلینتون برای راضی نگه داشتن صهیونیست‌ها و لابی‌های قدرتمند و تأثیرگذار آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مانند دیگر نامزدهای انتخابات این کشور از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت در ماه اول شروع کار خود نخست وزیر اسرائیل را به کاخ سفید دعوت خواهد کرد.    

    وی بار دیگر شعار تکراری "دستیابی ایران به بمب اتم" و "گزینه نظامی" را مطرح کرد: «آمریکا هرگز به شما اجازه نخواهد داد که به بمب هسته‌ای برسید. در مقام رئیس جمهوری هر اقدامی که لازم باشد برای محافظت از آمریکا و متحدانمان انجام خواهم داد، اگر ایران بخواهد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند من در توسل به گزینه نظامی تردیدی از خود نشان نخواهم داد.»     سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARADA) در تحلیل این بخش از سخنان کلینتون نوشته است: خانم کلینتون در سخنان خود با اشاره به مجازات‌های سنگین و از جمله احتمال اقدام نظامی در صورت عدم اجرای تعهدات ایران، سعی کرد منتقدان این توافق را قانع کند.    

    به گزارش این رسانه آمریکایی، حمایت هیلاری کلینتون از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران با موضع گیری‌های قبلی‌اش در قبال سیاست‌های باراک اوباما تناقض دارد.      کلینتون در کارزار انتخاباتی سال ۲۰۰۸ دعوت رقیب خود باراک اوباما از رهبران ایران برای گفت‌وگوی مستقیم و نامشروط را "غیرمسئولانه و ساده لوحانه" توصیف کرده بود.     در مقابل، باراک اوباما نیز اظهارات آن زمان هیلاری کلینتون را که گفته بود "در صورتی که ایران علیه اسرائیل از سلاح هسته‌ای استفاده کند آن کشور را محو خواهد کرد" سخنانی تند و گستاخی شبیه به حرف‌های جورج دبلیو بوش توصیف کرده بود.

   

   

444  



۱۹/۰۶/۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن