تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803126542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر ایرانی به‌ طور میانگین چند حساب بانکی دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: هر ایرانی به‌ طور میانگین 5 حساب بانکی دارد. این تعداد حساب بانکی که مشخص نیست به چه کار می‌آید، گاه برای عده‌ای زمینه سوء استفاده را فراهم کرده‌ است.

به گزارش تراز ، چند روز پیش رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی فردی خبر داد که با افتتاح حدود سه هزار حساب قرض‌الحسنه و دریافت حدود سه هزار کارت بانکی، پول را بین حساب‌های مختلف جا به جا کرده و از این طریق در مدت کوتاهی 40 میلیارد ریال فساد مالی انجام داده است.

بر اساس آخرین آمار اخذ شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان تیر ماه سال جاری، کل حساب‌های بانکی بالغ بر 410 میلیون و 661 هزار و 216 حساب است که این تعداد شامل حساب‌های متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی است.

از این تعداد 372 میلیون و 102 هزار و 60 حساب دارای شماره ملی یا شناسه ملی و یا شماره فراگیر اتباع خارجی هستند و تعداد حساب‌های بانکی فاقد شماره ملی، شناسه ملی یا شماره فراگیر اتباع خارجی 38 میلیون و 559 هزار و 156 حساب است.

این اطلاعات نشان می‌دهد هر نفر ایرانی یا خارجی ساکن ایران به‌ طور میانگین بیش از 5 حساب بانکی دارد، حساب‌هایی که بعضا بی‌استفاده بوده و یا برای سودجویی افتتاح شده‌اند.

مدیرعامل سابق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همین ارتباط به خبرنگار آنا گفت: تا پیش از این هیچ محدودیت و پارامتری برای تعداد حساب‌های افراد وجود نداشت و هر فردی در هر بانکی به‌صورت نا محدود امکان افتتاح حساب داشت. ضمن اینکه بانک‌ها به‌ دنبال جذب حداکثری سرمایه‌ها بودند و به‌همین دلیل منعی برای افتتاح حساب نداشتند.

غلامرضا مصطفی‌پور با بیان اینکه به دلیل لجام‌ گسیختگی ایجاد شده در حساب‌ها، در قانون مبارزه با پول‌شویی مقرر شد بانک‌ها فقط از طریق شماره ملی اقدام به‌ افتتاح حساب کنند، گفت: اما این قانون هم نتوانست محدودیتی در تعداد افتتاح حساب‌ها ایجاد کند.

این مدیر سابق بانکی افزود: اخیر مقرر شده است افتتاح حساب‌ها محدودتر شده و هر فرد با شماره ملی خود از هر نوع حساب بانکی تنها یک حساب داشته باشد. البته این افتتاح حساب باز هم مربوط به هر بانک است و افراد همچنان می‌توانند در بانک‌های مختلف افتتاح حساب کنند.

مصطفی‌پور افتتاح حساب‌های متعدد را توجیه‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: افرادی که عملکرد بانکی متعادل و معقولی دارند، نیاز به تعدد حساب ندارند در حالی که افراد متخلف و سودجو به‌دنبال افتتاح حساب‌های مختلف هستند.

وی درباره تخلفات انجام شده در پی تعدد حساب‌های بانکی نیز گفت: به‌ طور مثال سقف دریافت پول از بانک در روز 15 میلیون تومان است، اما بعضی افراد برای پول‌شویی تعداد حساب‌های زیادی دارند تا بتوانند در یک روز بیش از سقف مجاز، پول برداشت کنند.

به گفته او، برخی با افتتاح حساب‌های مختلف، تسهیلات متعددی را دریافت کرده و در نظام بانکی اختلال ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل اسبق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: به دلیل الکترونیکی بودن معاملات بانکی کشورهای پیشرفته و امکان رصد معاملات بانکی، معمولا افراد در دنیا یک حساب دارند، در حالی که در کشور ما برخلاف این جریان است و هر فرد برای هر کاری یک حساب بانکی دارد.


منبع: آنا



زمانبندی انتشار: 18 شهريور 1394 - 18:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن