تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804061396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميانگين تزريق آب به ميدان‌هاي نفتي خليج‌فارس ۲۹۶ هزار بشکه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۰ب.ظ)
ميانگين تزريق آب به ميدان‌هاي نفتي خليج‌فارس ۲۹۶ هزار بشکه است موج - ميانگين تزريق آب به ميدان‌هاي نفتي خليج‌فارس در سال گذشته حدود ۲۹۶ هزار بشکه در روز بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، ميانگين تزريق آب به ميدان‌هاي دورود، سلمان، بلال، سيوند، دنا و اسفند در سال گذشته حدود ۲۹۶ هزار بشکه در روز بوده که از اين ميزان بيشترين حجم تزريق آب به ترتيب به ميدان‌هاي دورود، اسفند و سلمان بوده است.
شرکت با سه روش توليد طبيعي، توليد از طريق پمپ‌هاي برقي درون چاهي و توليد به‌وسيله فرازآوري گاز انجام مي‌شود، سهم شرکت فلات قاره در توليد نفت به روش طبيعي ۶۵ درصد و با استفاده از تجهيزات و ماشين‌آلات مکانيکي و برقي حدود ۳۵ درصد است.
هم اکنون، توليد از حدود ۷۰ حلقه از چاه‌هاي شرکت فلات قاره به وسيله پمپ‌هاي درون چاهي انجام مي‌شود. در هيچ‌يک از شرکت‌هاي توليدي خشکي با وجود سهولت بيشتر کار روي خشکي، به اين ميزان چاه تجهيز به پمپ برقي درون چاهي ندارند.
شرکت نفت فلات قاره از سال ۱۳۵۳ استفاده از اين تکنولوژي را شروع کرده و هم اکنون ۲۰ درصد توليد شرکت نفت فلات قاره با اين روش انجام مي‌شود. بخش قابل‌توجهي از توليد اين شرکت (حدود ۱۵ درصد) از طريق فرازآوري گاز در چاه‌ها انجام مي‌شود.
مطالعات جديد نشان مي‌دهد که بيش از ۴۰ درصد نفت مخازن فلات قاره را در حوزه خليج‌فارس مي‌توان به روش تزريق آب (با توجه به منابع آبي فراوان و دسترسي آسان) برداشت کرد.
در مناطق نفت‌خيز جنوب، در مطالعات انجام شده به وسيله دانشجويان و کارشناسان مهندسي مخازن آمده است: تزريق آب به درون مخازن موجب جابه‌جايي نفت خواهد شد و اين جابه‌جايي سبب مي‌شود تا جريان نفت از ماتريس، داخل ترک‌ها شده و از آنجا وارد چاه شود.
براساس اين گزارش، سرعت بازيابي نفت از مخازن ترک‌دار به عوامل متعددي از جمله خواص بلوک‌هاي ماتريس، فشار مخزن، تاريخچه اشباع سيستم ترک و ويسکوزيته سيالات و سرعت تزريق بستگي دارد؛ استفاده صحيح از منابع نفتي کشور، به منظور افزايش طول عمر آن‌ها ايجاب مي‌کند تا مديريت صحيحي در اين باره اعمال شود.
هم اکنون تزريق گاز و تزريق آب، دو روش اصلي ازدياد برداشت از مخازن نفتي کشور است؛ اگرچه در مناطق خشکي کشور، تزريق گاز به عنوان اصلي‌ترين روش ازدياد برداشت در اولويت قرار مي‌گيرد (در برخي ميدان‌هاي نفتي مناطق نفت‌خيز جنوب، تزريق آب همچنان ادامه دارد) اما؛ در فلات قاره ايران به دليل دسترسي آسان به آب، تزريق آب در اولويت قرار مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن