تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820085670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«فاينانس» و «يوزانس» از دستور کار دولت خارج مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۴ب.ظ)
رئيس سازمان برنامه خبر داد: «فاينانس» و «يوزانس» از دستور کار دولت خارج مي‌شود موج - سخنگوي دولت گفت: به دنبال آن هستيم که به جاي فاينانس و يوزانس، تأمين مالي از طريق سرمايه گذاري مستقيم خارجي‌ها انجام شود و ما به رشد اقتصادي درون زا نياز داريم که با فناوري‌هاي جديد ايجاد مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت با اشاره به خرسندي رهبر معظم انقلاب اسلامي از دستاوردهاي اقتصادي دولت در دو سال گذشته، رهبرد دولت را براي دستيابي به رشد اقتصادي بالا تا دو سال آينده تشريح کرد.
نوبخت با اشاره به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با اعضاي هيات دولت افزود: بازگشت آرامش و ثبات اقتصادي، مهار نرخ تورم، تغيير روند رشد منفي به رشد مثبت اقتصادي و ارتقاي خدمات بهداشت و درمان با اجراي طرح تحول سلامت از موفقيت‌هايي است که در جمع بندي توفيقات دولت، رهبر معظم انقلاب اسلامي به آن‌ها اشاره کردند.
وي با قدرداني از رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: دولت خرسند است که رهبر معظم انقلاب با دقت همه کنش‌هاي دولت را رصد مي‌کنند و اين سبب خرسندي اعضاي هيات دولت است.
سخنگوي دولت با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب اسلامي ضمن تأييد برنامه‌هاي دولت، تعريضي هم در خصوص برخي از فعاليت‌ها از جمله فعاليت بيشتر براي تک نرخي کردن نرخ تورم و افزايش بيشتر نرخ رشد اقتصادي براساس پيش بيني رشد هشت درصدي اقتصادي در برنامه ششم توسعه داشتند، گفت: توجه به توليد به ويژه براساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي نشان از اين بود که نظر رهبر معظم انقلاب اسلامي فعاليت بيشتر در اين زمينه‌هاست و دولت بايد فعاليت‌هاي خود را به طور متمرکز و جهت دار در اين زمينه‌ها به جلو پيش ببرد.
وي با اشاره به راهبرد دولت براي دو سال آينده گفت: دولت با يک رخداد اقتصادي، سياسي و اجتماعي در اين مدت همراه است که فراهم شدن زمينه نقض تحريم‌هاي غيرعادلانه و غيرانساني است که طي چند سال گذشته اوج گرفت.
سخنگوي دولت با تاکيد بر اينکه از شرايط پساتحريم بايد با برنامه ريزي مناسب استفاده کنيم، گفت: اين شرايط با اجراي برنامه ششم توسعه از آغاز سال 95 همزمان است و بايد موضوع برخورداري از شرايط پساتحريم در تدوين برنامه ششم توسعه گنجانده شود.
نوبخت با اشاره به اينکه برنامه‌هاي دولت همواره براساس سه وضعيت ادامه روند موجود، شرايط بدبينانه و شرايط خوشبينانه تنظيم شده است، گفت: براي برنامه ششم با توجه به اينکه همزمان با جمع بندي هسته اي و لغو تحريم‌هاست، شرايط خوشبينانه را به عنوان وضعيت مقتضي انتخاب کرده‌ايم و برنامه ششم در اين فضا تهيه مي‌شود ضمن اينکه دولت برنامه ديگر هم براي احتمال تغيير شرايط در دستور کار قرار دارد.
سخنگوي دولت با اشاره به اينکه در شرايط پساتحريم فارغ از اينکه چه ميزان منابع آزاد خواهد شد، براي دولت فضاي جديد سرمايه گذاري در کشور اهميت دارد، گفت: يکي از راهبردهاي اصلي دولت بهبود شرايط جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي در کشور است.
نوبخت افزود: ما بعد از تحريم‌ها مي‌توانيم از فضاي مناسب و بهبود کسب و کار که ايجاد مي‌شود شرايطي را فراهم کنيم تا سرمايه گذاران خارجي در داخل کشور مشارکت کنند و سرمايه گذاران غيردولتي داخلي نيز منابع خود را براي سرمايه گذاري بياورند.
وي خاطرنشان کرد: موضوع جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي از اينکه چندصد ميليارد دلار مي‌توانيم منابع آزادشده داشته باشيم براي دولت مهم‌تر است.
سخنگوي دولت با اشاره به اينکه شاهد تعدد سفر هيات‌هاي خارجي به کشور هستيم، گفت: بايد از اين فرصت به نحو مقتضي براي پيشبرد اهداف براساس منافع ملي استفاده کنيم.
نوبخت افزود: قطعاً هيات‌هاي خارجي نيز بر اساس منافع خود به ايران سفر مي‌کنند، گفت: بايد بدانيم که منافع ما چيست و بر همين اساس نيز مذاکرات با هيات‌هاي خارجي را ادامه مي‌دهيم.
وي با اشاره به اينکه دولت براساس سه محور اصلي با هيات‌هاي خارجي که هم اکنون مقامات عالي کشورهاي اروپايي نيز در ايران حضور دارند، مذاکره مي‌کند، گفت: رشد 8 درصدي سالانه اقتصادي به منابعي نياز دارد که در اين مذاکرات مي‌توانيم اين منابع را به نحو مقتضي جذب کنيم.
نوبخت با اشاره به اينکه معمولاً منابع مالي به شکل مستقيم به صورت فاينانس يا به صورت سرمايه گذاري خارجي دريافت مي‌شود، گفت: ما از استفاده از فاينانس براي تأمين مالي خاطره خوبي نداريم و معتقديم اگر سرمايه گذاري خارجي در کشور انجام شود شرايط بهتري خواهد بود.
سخنگوي دولت افزود: به دنبال آن هستيم که به جاي فاينانس و يوزانس، تأمين مالي از طريق سرمايه گذاري مستقيم خارجي‌ها انجام شود و ما به رشد اقتصادي درون زا نياز داريم که با فناوري‌هاي جديد ايجاد مي‌شود.
نوبخت ورود دانش فني با هدف رشد و توسعه کشور را از طريق راهبردهاي اساسي دولت در مذاکره با هيات‌هاي خارجي بيان کرد و گفت: پس از تأمين مالي با سرمايه گذاري خارجي به دنبال دانش فني هستيم.
وي با تقسيم کشورهاي خارجي به سه گروه رقابت پذيري مبتني بر عوامل توليد، رقابت پذيري مبتني بر بهره وري و رقابت پذيري مبتني بر نوآوري گفت: ايران براي دستيابي به رشد اقتصادي 8 درصدي بايد با اين سه گروه از کشورها مذاکره کند و ما در اين مذاکرات براي تمام کشورها دسته بندي مشخص داريم.
سخنگوي دولت عنصر اصلي ديگر در راهبردهاي اقتصادي دولت را حرکت در جهت اقتصاد مقاومتي بيان کرد و گفت: براي دستيابي به رشد اقتصادي بالا بايد توليد را افزايش دهيم اما نه اينکه اين توليد را مصرف کنيم بلکه توليدات ما بايد صادر شود و به همين جهت به بازارهاي جديد نياز داريم.
نوبخت با اشاره به اينکه ورود به بازارهاي بين المللي کار مشکلي است، گفت: يکي از موضوعوع هايي که با هيات‌هاي خارجي که به ايران سفر مي‌کنند مطرح مي‌شود، آن است که چگونه مي‌توانند به ورود کالاهاي توليد شده در ايران در بازارهاي بين المللي کمک کنند.
سخنگوي دولت افزود: دولت تقسيم بندي کرده است و کشورهاي خارجي مورد مذاکره را به خوبي مي‌شناسد و مي‌داند که اين کشورها مي‌توانند در چه جايي و در چه حوزه‌هايي در ايران سرمايه گذاري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن