تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812658030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري ايران و اسپانيا در حوزه گردشگري تهيه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۸ب.ظ)
همکاري ايران و اسپانيا در حوزه گردشگري تهيه مي‌شود موج - در نشست مشترک معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا بر تهيه پيش نويس سند تفاهم همکاري مشترک دو کشور در حوزه گردشگري تاکيد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، در ديدار با خوزه مانوئل سوريا لوپز، وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا و هيات همراه، در هتل لاله تهران گفت: با توجه به روابط ديرينه دو کشور ايران و اسپانيا و همکاري‌هايي که در ابعاد مختلف وجود داشته است، اميدواريم در فصل جديدي که در دوران پس از تحريم بين ايران و ساير کشورهاي مختلف به وجود مي‌آيد، بيش از ساير کشورها، روابط جدي و موثرتري با اسپانيا داشته باشيم.
معاون رئيس جمهور ادامه داد: زمينه‌هاي همکاري بسياري در حوزه گردشگري بين دو کشور وجود دارد و ما مي‌توانيم از تجربيات خوب کشور اسپانيا در اين بخش استفاده کنيم، بازار ايران در حوزه گردشگري، بازار خوبي براي مردم و سرمايه گذاران اسپانيايي است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يادآور شد: دولت ايران با رويکرد خوبي که رئيس جمهور در زمينه گسترش فعاليت‌هاي گردشگري داشته است، برنامه ريزي بلندمدت در اين زمينه دارد تا از ظرفيت‌هاي قابل توجه بخش گردشگري استفاده شود.
وي تصريح کرد: دولت يازدهم مصمم است در برنامه ريزي‌هاي اقتصادي مصمم از تمامي ظرفيت‌ها به غير از نفت به نحو مناسب و مطلوب استفاده کند، اين سياست در برنامه ششم توسعه و هفتم هم در نظر گرفته شده و بنا داريم به سرعت زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه گردشگري را در کشور افزايش دهيم.
سلطاني فر از برنامه ريزي‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمينه توسعه صنعت گردشگري در کشور خبر داد و افزود: در زمينه سخت افزاري، احداث و ايجاد هتل‌ها و امکانات اقامتي، شبکه حمل و نقل هوايي، ريلي، دريايي و زميني و در حوزه اقدامات نرم افزاري، فراهم کردن امکانات براي آموزش نيروي انساني و فعاليت دفاتر خدمات مسافرتي، شرايط براي حضور گردشگران خارجي فراهم شده است.
معاون رئيس جمهور سفر وزير صنعت، انرژي و گردشگري کشور اسپانيا و فعالان بخش خصوصي اين کشور به ايران را نشان دهنده، عزم و اراده خوب طرف اسپانيايي براي گسترش همکاري‌ها در زمينه توسعه مناسبات اقتصادي دانست و افزود: در زمينه احداث هتل‌هاي مناسب در ايران، شرايط خوبي براي حضور سرمايه گذاران وجود دارد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اضافه کرد: توسعه امکانات فرودگاهي در شهرهاي مختلف و به ويژه شهرهايي که داراي جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي و زيارتي هستند، از ديگر برنامه هاي ما در حوزه توسعه صنعت گردشگري است.
وي افزود: سرمايه گذاران بخش خصوصي کشور اسپانيا مي‌توانند در زمينه توسعه شبکه حمل و نقل هوايي، ريلي و زميني ايران، فعاليت داشته باشند.
معاون رئيس جمهور گفت: در مجموعه دولت تمامي وزارتخانه‌ها و سازمان‌هايي که با گردشگري مرتبط هستند، با توجه به تاکيد ويژه رئيس جمهور، همراهي لازم را براي توسعه اين بخش دارند.
سلطاني‌فر تصريح کرد: اگر چه رسيدن به اهدافي که در حوزه گردشگري در سند چشم انداز 20 ساله کشورمان براي سال 2025 ميلادي ترسيم شده، سخت است، اما با عزم و اراده اي که در کشور وجود دارد و حضور بخش خصوصي و همچنين سرمايه گذاران خارجي، اميدواريم در راستاي توسعه صنعت گردشگري به اهداف تعيين شده دست پيدا کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با تاکيد بر حضور فعال دو کشور در نمايشگاه‌هاي گردشگري که در ايران و اسپانيا برگزار مي شود، اضافه کرد: ما در 2 سال گذشته فعاليت خوبي در نمايشگاه فيتور اسپانيا داشتيم و امسال به طور جدي و وسيع تري در اين نمايشگاه حضور خواهيم داشت، اميدواريم شرکت‌هاي اسپانيايي فعال در حوزه گردشگري هم در نمايشگاه گردشگري تهران حضور پررنگي داشته باشند.
معاون رئيس جمهور اضافه کرد: با توجه به اينکه جاذبه‌هاي ارزشمند گردشگري ايران در بخش فرهنگي، تاريخي و طبيعي براي مردم اسپانيا شناخته شده نيست، ما آماده ميزباني از دست اندرکاران فعال گردشگري اسپانيا براي حضور در ايران و معرفي جاذبه‌هاي کشورمان هستيم، همچنين ما امکان ميزباني از رسانه‌ها و شبکه‌هاي کشور اسپانيا را داريم.
وي همچنين از فراهم شدن زمينه حضور سرمايه گذاران در حوزه هتل سازي و رفع موانع و مشکلات اين بخش خبر داد و افزود: اين فرصت فراهم شده است تا گروه‌هاي هتل ساز خارجي که وارد کشور ما مي‌شوند با دست اندرکاران داخلي اين بخش هماهنگ شوند تا علاوه بر تسهيل در مراحل اخذ مجوزهاي لازم و حذف بروکراسي اداري، زمينه استفاده از تجربيات دو طرف فراهم شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين، تبديل مکان‌ها و بناهاي تاريخي به هتل و رستوران براي پذيرايي از گردشگران را يک تجربه موفق در کشورمان دانست و گفت: تبديل برخي بناهاي تاريخي به هتل و رستوران تجربه موفقي است که از حدود يک دهه قبل در کشور ما انجام مي شود و تاکنون نزديک به 80 واحد از اين اماکن، تغيير کاربري داده شده است.
سلطاني فر همچنين يکي ديگر از زمينه‌هاي همکاري بين ايران و اسپانيا را آموزش نيروي انساني دانست و تصريح کرد: با توجه به تجربيات موفقي که اسپانيا در حوزه گردشگري دارد، ايران مي‌تواند در اين زمينه از تجربيات اين کشور استفاده کند.
وي يادآور شد: يکي از مهم‌ترين سياست‌هايي که در فضاي جديد براي توسعه گردشگري دنبال مي‌کنيم، تسهيلات صدور ويزا است، در حال حاضر اتباع 190 کشور دنيا از جمله اسپانيا امکان دريافت ويزاي فرودگاهي به مدت 30 روز را دارند که اين ويزا قابل تمديد است، همچنين ظرف يک سال آينده صدور ويزاي الکترونيک در دستور کار قرار خواهد گرفت، هرچند براساس گزارش‌ها در حال حاضر، زمان زيادي براي صدور ويزا صرف نمي‌شود.
معاون رئيس جمهور با تاکيد بر تهيه پيش نويس سند همکاري مشترک در حوزه گردشگري بين ايران و اسپانيا را، اقدامي خوب و ارزنده دانست و اضافه کرد: آخرين سند تفاهم ايران و اسپانيا مربوط به 5 سال قبل است و لازم است در فضاي امروز اين سند مورد بازبيني قرار گيرد.
سلطاني فر تصريح کرد: لازم است براي تهيه اين پيش نويس يک گروه کاري مشخص شود تا چارچوب گسترش تعاملات در حوزه گردشگري، روشن و معين شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن