تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803808153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علاقه برندهای جهانی برای حضور در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
علاقه برندهای جهانی برای حضور در ایران




بیش از یک ماه است که از توافق رسمی هسته ای ایران با کشورهای غربی و اروپایی می گذرد و حدود چهار ماه نیز تا امضای برجام زمان باقی است، اما برخلاف پیش بینی های کارشناسان در مورد عدم بروز تغییرات مثبت در حال و هوای اقتصادی کشور در مدت کوتاه، شاهد بروز اتفاق های خوشایندی هستیم.











هفته نامه عصر ارتباط - مریم عسگری: بیش از یک ماه است که از توافق رسمی هسته ای ایران با کشورهای غربی و اروپایی می گذرد و حدود چهار ماه نیز تا امضای برجام زمان باقی است، اما برخلاف پیش بینی های کارشناسان در مورد عدم بروز تغییرات مثبت در حال و هوای اقتصادی کشور در مدت کوتاه، شاهد بروز اتفاق های خوشایندی هستیم.

ابراز علاقه مندی تولیدکننده و سرمایه گذاران مطرح جهانی به حضور در بازار ایران، یکی از اتفاق هایی است که این روزها در مورد آن بسیار می شنویم.

یک روز خبر تمایل به حضور در بازار ایران از سوی فلان شرکت بزرگ و مطرح خودروساز منتشر می شود و  روز دیگر شرکت های معروف تولید و عرضه مواد غذایی آمادگی خود را برای حضور در ایران اعلام می کنند. از گوشه و کنار اخباری نیز در مورد اظهار تمایل شرکت های مطرح تولیدکننده کالاهای گوناگون نظیر لوازم خانگی و تجهیزات کامپیوتری و دیجیتال و... نیز به گوش می رسد.

این اخبار و اتفاق ها اگرچه تاکنون تغییری در روند قیمت کالاهای گوناگون ایجاد نکرده و حتی در پی افزایش نرخ دلار موجب افزایش قیمت ها شده است، اما خبر از رسیدن روزهای خوب می دهد؛ روزهایی که ممکن است کالاهای مورد نظر مصرف کنندگان ایرانی که سال ها در تحریم بسر می برند، بدون حضور واسطه و از همه مهم تر با خدمات پس از فروش معتبر به دست شان برسد.

این جریان نتایج دیگری نیز در پی دارد که اگرچه به کام مصرف کننده و خریدار چون عسل شیرین است، اما موجب نگرانی گروه هایی نیز شده است که سال ها از این آب گل آلود ماهی گرفته و با استفاده از شرایط نامساعد اقتصادی و سیاسی سودهای کلان به جیب زده اند. واسطه های یکی از منتفعان این جریان هستند که حالا به صراحت نسبت به این موضوع اظهار نگرانی می کنند. به جز این موارد، برخی از نمایندگی های ایرانی کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای کره ای در سال های اخیر با استفاده از تحریم های سیاسی و اقتصادی و همچنین حمایت های دولتی موفق به کسب مقام و رتبه ای شده اند که هر آن امکان تهدید آن وجود دارد.

خداحافظی با نمایندگی های ایرانی برندهای آسیایی

شرکت های گلدیران، سام الکترونیک و بازرگانی ایران سال ها است به عنوان نماینده رسمی برندهای ال جی، سامسونگ و سونی در بازار لوازم خانگی، صوتی، تصویری، موبایل و تجهیزات دیجیتال ایران فعالیت می کنند که نتیجه این فعالیت به غیر از کسب درآمد و سود بالا، به توسعه شبکه های توزیع و از همه مهم تر راه اندازی و گسترش خط تولید یا مونتاژ محصولات این برندها در داخل کشور منجر شده است.

حالا گویا تغییرات جدید در راه است و با اعلام آمادگی برخی از شرکت های مادر به حضور مستقیم در بازار ایران، این نمایندگی ها از حالا سیاست های جدیدی در پیش گرفته اند.

برای نمونه تغییر شعار شرکت گلدیران از «life is good» به «بوی خوش زندگی» یکی از نشانه های اعلام استقلال مخفی این شرکت از LG کره ای است. همچنین از گوشه و کنار اخبار غیررسمی حکایت از تعدیل نیروی گسترده کارکنان شرکت گلدیران دارد که گویای بروز تغییرات اقتصادی در این شرکت است. اخباری نیز در رابطه با ساخت و تاسیس ساختمانی بزرگ و مجهز در خیابان شریعتی تهران به گوش می رسد که گویا قرار است دفتر رسمی شرکت سامسونگ کره ای باشد.

البته نمایندگی های فروش زیر بار این جداسازی نرفته و دلایل گوناگونی برای ایجاد این تغییرات ارایه می دهند و می گویند شرکت های مادر پس از سال ها همکاری، هرگز قصد جدایی از نمایندگی های ایرانی را ندارند و مذاکراتی نیز برای توسعه همکاری ها با هم داریم. اما انتشار خبر افزایش 80درصد تعرفه واردات کالاهای کره ای به ایران که پیشنهاد مجلس بود به خوبی مشخص می کند که تغییر زمین بازی در ایران بسیار جدی تر شده است.

از سوی دیگر براساس قوانین دولت، برندها به ویژه برندهای کره ای که قصد حضور در بازار ایران را دارند باید دارای خط تولید در ایران باشند و با همکاری شرکت های ایرانی در ایران حضور یابند. این اقدامات اگرچه می تواند شرایط را تا حدودی برای شرکت های ایرانی و شرکای ایرانی برندهای وارداتی در ایران امن جلوه دهد، اما حقیقت این است که یک نگرانی بزرگ در دل شرکای ایرانی برندهای مطرح به ویژه کره ای ها ایجاد کرده که ایجاد تغییراتی در سیاست های کلی شرکت ها، گویای این ادعا است.

سرانجام بوی بهبود می آید

کارشناسان می گویند: حتی اگر قوانین سخت و دست و پاگیری برای حضور شرکت های مادر به بازار ایران وضع شود، بی شک شرکت های تولیدکننده در بازار ایران حضور می یابند و نه تنها دست واسطه های اماراتی و... از بازار ایران کوتاه می شود، بلکه خریداران ایرانی می توانند کالاهای اصل را با قیمت واقعی و با خدمات پس از فروش مطمئن خریداری کنند.

در صورت وقوع چنین امری میزان فروش نمایندگی های ایرانی نیز احتمالا با افت مواجه شده و شاید این اتفاق موجب شود که شرکت های مدعی تولید ایرانی ناچار به کاهش قیمت شوند و پس از سال ها ایرانی ها می توانند شاهد مرزبندی مشخصی از لحاظ قیمت بین کالاهای ایرانی و وارداتی باشند.

به گفته  کارشناسان، ارایه خدمات پس از فروش معتبر و گارانتی اصلی هم اتفاق خوبی است که نصیب مصرف کنندگان ایرانی می شود. به گفته آنها همین که نام ایران از لیست سیاه کشورهای صنعتی خارج شده اتفاق خوبی است و می توان شاهد بروز اتفاق های خوبی در آینده نزدیک بود. آنها با اشاره به این موضوع که نباید تنها به موضوع کاهش قیمت امید داشت، می گویند: باید مشکل از پایه درست شود و اگر شرکت های مادر در ایران حضور یابند قیمت ها نیز روندی منطقی در پیش خواهندگرفت.








تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن