تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806586617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرداني از ناصر تقوايي و خسرو سينايي در شبکه مستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۲۲:۳۷ب.ظ)
قدرداني از ناصر تقوايي و خسرو سينايي در شبکه مستند موج-شبکه مستند سيما در مراسم «ميم مثل مستند» ضمن رونمايي از آثار برجسته مستندسازان پيشکسوت از جمله ناصر تقوايي، خسرو سينايي، محمدرضا اصلاني، منوچهر طياب، حسين ترابي و محمدعلي فارسي در دهه‌هاي ۴۰ تا ۶۰، از برخي از اين هنرمندان تقدير به عمل مي‌آورد.
به گزارش خبرگزاري موج، «ميم مثل مستند» شب نکوداشت بزرگان و رونمايي از گنجينه‌هاي سينماي مستند ايران، ۱۶ شهريور توسط شبکه مستند در مرکز همايش‌هاي صداوسيما برگزار مي‌شود.
در اين مراسم قرار است از مستندسازان پيشکسوت از جمله خسرو سينايي، محمدرضا اصلاني، حسين ترابي، محمدعلي فارسي و... تقدير به عمل بيايد. ضمن اينکه از خانواده شهيد آويني، زنده ياد محمدرضا مقدسيان و زنده ياد مرتضي ندايي تجليل مي‌شود.
يکي از مستندسازان مورد تقدير در مراسم «ميم مثل مستند» خسرو سينايي است. وي متولد ۱۳۱۹ ساري کارگردان و فيلمنامه‌نويس ايراني است. آثار او معمولاً بر پايه مستندهاي اجتماعي استوار هستند. سينايي در سال ۱۳۸۷ موفق به دريافت نشان ويژه کشور لهستان از سوي رييس‌جمهور اين کشور شد. او اين نشان را به خاطر ساخت فيلم مستند «مرثيه گمشده» که روايت‌گر مهاجرت هزاران لهستاني به ايران در سال‌هاي ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ است، دريافت کرد.
آثاري چون «حاج مصور الملکي»،«مرثيه گمشده»،«يک سرزمين، يک روز، يک راه»، «اولين سفر نيشابور»، «دومين سفر نيشابور»، «حسين ياوري» و «سردي آهن» ساخته سينايي در برنامه «گنجينه» قرار خواهد گرفت.
محمدرضا اصلاني متولد سال ۱۳۲۲ در رشت فعاليت حرفه‌اي خود در سينما را از سال ۱۳۴۶ و با ساخت فيلم مستند «جام حسنلو» آغاز کرد و سپس آثاري نظير «بدبده»،«با اجازه»،«چنين کنند حکايت»،«تاري‌خانه»، «فهرج»، «مش اسماعيل»، «ابوريحان بيروني»، «ميراث شيشه»، «چيغ» و «دل جهان» را جلوي دوربين برد. وي مستندسازي است که در دهه چهل شاعرانگي را به سينماي مستند ايران افزود. از جمله آثار او که براي برنامه «گنجينه» انتخاب شده‌اند مي‌توان به «جام حسنلو»،«خاطرات يک هفتاد و پنج ماهه»، «کودک و استثمار ۱ تا ۳»، «ابوريحان بيروني»، «چيغ» و «دل جهان» اشاره کرد.
محمدعلي فارسي متولد ۱۳۳۶ورامين در زمره فيلم‌سازاني است که ساخت فيلم را با دوران دفاع مقدس آغاز کرد و هرچند در ابتدا علاقه‌مند به حوزه عکاسي بود، اما در جبهه‌هاي جنگ دوربين به دست گرفت و مستندهاي بسياري درباره جنگ ساخت.
او که فارغ التحصيل فيلم‌نامه نويسي از دانشکده صدا و سيما است از سال ۶۷ به عنوان دستيار کارگردان و تدوينگر، همکاري با شهيد آويني را در توليد مجموعه تلويزيوني «سراب» آغاز کرد و پس از تأسيس «روايت فتح» به همراه جمعي از جهادگران به همکاري خود با شهيد آويني ادامه داد.
فارسي پس از شهادت آويني در بهار سال ۷۲ مسووليت معاونت توليد موسسه روايت فتح را تا سال ۸۱ عهده دار شد. او در کارنامه خود آثار گوناگوني چون مهاجران، گلستان آتش، شلمچه،ماه و خورشيد، تصويرگران جنگ، پايان انتظار، قصه‌هاي جنگ، غواصان، کبوتران اميد، حقيقت گمشده، رستاخيز و... را به ثبت رسانده است.
وي همچنين پس از ساخت مستندي پيرامون فيتز جرالد، تصميم گرفت به سراغ بزرگ‌ترين حافظ شناس غربي که همان هانري دوفشکور است برود و بر اساس زندگي او مستند«مجنون» را ساخت.
حسين ترابي متولد ۱۳۱۵ شهرستان سبزوار فيلم سازي خود را از سال ۱۳۴۹در مرکزسينمايي وزارت فرهنگ و هنر با ساخت فيلم کوتاهي به نام «مجلس سرچشمه» آغاز کرد.
اين مستندساز و فيلم‌نامه نويس برجسته ايراني، فيلم‌هايي از جمله مجلس سرچشمه، قصه مادر بزرگ، گلاب قمصر، فردوسي و مردم، عينک، زندگي دکتر مصدق، براي آزادي را ساخته است.
در مسير پيدايش فيلم‌هاي حسين ترابي مي‌توان از فيلم مستند «براي آزادي» نام برد که روايت زنده اي از انقلاب اسلامي ايران به حساب مي‌آيد.
«ميم مثل مستند» شب نکوداشت بزرگان و رونمايي از گنجينه‌هاي سينماي مستند ايران، ۱۶ شهريور توسط شبکه مستند سيما در مرکز همايش‌هاي صداوسيما برگزار مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن