تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803946349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروکشی برخی نمایندگان مجلس و وزارت کشور بر سر زمین های مرغوب |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گروکشی برخی نمایندگان مجلس و وزارت کشور بر سر زمین های مرغوب
ماجرای تصاحب زمین در حال حاضر تبدیل به یکی از چالش های بین نمایندگان مجلس و وزارت کشور شده است، و حتی گاهی کار به گرو کشی بین نمایندگان و این وزارت خانه هم می کشد، در ماجرای ورسک عده ای با کمک برخی از نماینده ها بخشهای از این مناطق را یک شبه روستا اعلام کردند، در حالی که وزارت کشور و اداره تقسیمات کشوری به طور کلی از این ماجرا اظهار بی اطلاعی کرد.
کد خبر: ۵۲۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ - 05 September 2015



زمین خواری دماوند
ولی نکته مشترک در همه این پرونده ها، این است که در بیشتر موارد، ردپای نمایندگان مجلس دیده می شود. در ماجرای گردنه حیران، داستان به آنجا کشید که حتی دو نماینده اردبیل و آستارا در صحن علنی مجلس با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند، در ماجرای ورسک و کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده منطقه، به نوعی در ماجرا دخیل بودند. خبرهای بد از تملک زمین های مرغوب، همچنان به گوش می رسد، به گونه ای که در هفته های گذشته، ماجرای گردنه حیران و دریا خواری در بخش های مختلف کشور از جنوب گرفته تا شمال، دل هر طبیعت دوستی را به درد آورد، هرچند مسئولان اجرایی دستور پیگیری را دادند، هنوز اثری از توقف این ساخت وسازها وجود ندارد!

به گزارش «تابناک»، این اخبار آنقدر زیاد و وسیع است که هر روز از گوشه ای از کشور، خبر تازه ای از تصرف زمین به گوش می رسد. همین چهارشنبه گذشته بود که عده ای در یکی از مناطق شمالی کشور، با ابداع روش نوینی، یک منطقه جنگی را روستا اعلام و شروع به فروش زمین ها به ویلاسازها کردند.

هنوز زمان زیادی از این ماجرا نگذشته که خبر تملک زمینی دیگر پیرامون دماوند طنین انداز شده است؛ اما این بار داستان درست برعکس جریان «ورسک» و روستای «اجت» است. ماجرای تصاحب زمین در حال حاضر تبدیل به یکی از چالش های بین نمایندگان مجلس و وزارت کشور شده است، و حتی گاهی کار به گرو کشی بین نمایندگان و این وزارت خانه هم می کشد، در ماجرای ورسک عده ای با کمک برخی از نماینده ها بخشهای از این مناطق را یک شبه روستا اعلام کردند، در حالی که وزارت کشور و اداره تقسیمات کشوری به طور کلی از این ماجرا اظهار بی اطلاعی کرد. در نکته مقابل اجت روستای محمودیه است، این روستا در دماوند واقع شده است و در حال حاضربخشهای وسیعی از این منطقه توسط یکی از تعاونی های وزارت کشور خریداری شده و در حال واگذاری به کارمندان این وزارت خانه است، اما این بار برخلاف روستای اجت نمایندگان اعتقاد دارند که این محدوده جز روستا نیست و وزارت کشور به صورت غیر قانونی زمین ها را تصاحب کرده است.
اواخر ماه گذشته، یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، خبر از این ماجرا را داد و اعلام کرد که بخشهای وسیعی از مناطق دماوند توسط یکی از نهادهای حکومتی تصرف شده و تعاونی های مسکن این وزارت خانه غیر مجاز در حال ساخت و ساز در این منطقه هستند.

عزت الله یوسفیان ملا درباره این موضوع خاطرنشان کرد: برخی در وزارت کشور با تشکیل یک تعاونی در استان البرز و دماوند و به این بهانه که نیاز کارمندان وزارت کشور را برآورده می کنند، چندین هکتار از زمین های کرج و دماوند را تصاحب کرده اند، ولی این تنها شکل ظاهری ماجراست؛ این افراد با نام تعاونی برای خود بنگاه اقتصادی باز کرده و در حال خرید و فروش این زمین ها هستند.

این نماینده مجلس همچنین افزود: ماهیت تعاونی این است که کمکی به کارمندان یک ارگان یا یک شرکت بکنند، ولی این افراد با این نام در حال خرید و فروش املاک هستند و رسما بنگاه معاملات ملکی در این استان راه اندازی کرده اند، و باعث پدید آمدن اتفاقات عجیب و غریبی در این منطقه شده اند.

این عضو ستاد مبارزه با فساد اقتصادی گفت: این زمین ها با کمک افراد با نفوذ در وزارت کشور از منابع طبیعی گرفته شده، ولی نیازی به این زمین ها نداشتند و از ابتدا معلوم بود، این زمین ها برای بورس بازی و از بین بردن توازن بازار در اختیار گرفته شده است.

وی گفت: اما پرسش این است که چرا استاندار تهران هیچ کاری در این باره نمی کند. هم اکنون، صدای اعتراض مسئولان زمین شهری درآمده است. آنان می گویند ما هر کجا رفته ایم و هر وقت خواسته ایم با اینها مقابله کنیم، کسی جلوی اینها را نگرفته و اعمال نفوذ کرده اند. کسی هم نیست ما را در این راه کمک کند.

تابناک با توجه به حساسیت موضوع، این خبر را از طریق کارشناسان وزارت کشور پیگیری کرد. در این باره، یکی از کارشناسان این وزارت خانه گفت: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس به فکر منافع شخصی خودشان هستند و زمانی که نتوانستند منافع خودشان را در یک منطقه تأمین کنند، با گروکشی از مناطق دیگر شروع به سنگ اندازی می کنند.

وی گفت: در پرونده حاضر که درست برعکس پرونده ورسک است، نماینده های مجلس اعتقاد دارند که محدوده محمودیه روستا نیست و ساخت سازهای صورت گرفته در این منطقه غیر قانونی است، حال آنکه که این محدوده از سال 66 با مصوبه هیأت وزیران تبدیل به روستا شده و کد آبادی دریافت کرده است.

نکته جالب در این پرونده، این است که سال 92 در این روستا انتخابات شورای روستا برگزار شده و خود نمایندگان که مجریان برگزاری آن هستند انتخابات را تأیید کرده اند، ولی اکنون کمیسیون اصل نود رأی داده که این منطقه روستا نیست.

هم اکنون پرسش این است که هدف این افراد از اینکه یک منطقه را خودجوش و یک شبه روستا اعلام می کنند و منطقه دیگری را که از ابتدا روستا بوده و بافت روستای دارد و همه اسناد و مدارک دال بر روستا بودن آن وجود دارد، غیر قانونی اعلام می نمایند، چیست؟ به راستی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پیگیری این امور به دنبال چه چیزی هستند؟ و همچنین وزارت کشور چرا پاسخ مشخصی در قبال سوال نمایندگان نداده است. به نظر می رسد که برای خاطمه دادن به این درگیری ها باید نهاد های نظارتی دیگری غیر از مجلس شورای اسلامی، به طور مثال سازمان بازرسی کل کشور به این قضیه ورود کنند، و تکلیف این اراضی را مشخص نمایند











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن