تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805686810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازارهاي مالي در هفته اي که گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۹ق.ظ)
بازارهاي مالي در هفته اي که گذشت موج- در پايان معاملات هفته منتهي به 12 شهريور 94، نرخ هر دلار در بازار آزاد 27 تومان، بهاي هر سکه تمام بهار آزادي 2 هزار تومان و شاخص بورس 70 واحد افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در حالي که نرخ هر دلار آمريکا در آخرين روز معاملات هفته گذشته (پنج شنبه، 5 شهريور 94) 3 هزار و 373 تومان بود، روز گذشته به 3 هزار و 400 تومان در بازار آزاد رسيد تا طي معاملات اين هفته قيمت دلار 27 تومان افزايش يافته باشد.
در جريان معاملات طي هفته، روز دوشنبه دلار جهش قيمتي 35 توماني داشت. علت اين امر را شايد بتوان اين دانست که در پي پايان يافتن مهلت قانوني بانک مرکزي، برخي از صرافي‌هايي که داراي مجوز بودند نرخ را بيشتر از کف بازار اعلام مي‌کردند و ترسي از برخورد و پلمپ بانک مرکزي در شرايط فعلي نداشتند؛ به طوري که بررسي نرخ صرافي‌ها و دلالان نشان مي‌داد که نرخ دلالان براي تهيه ارز بسيار به صرفه‌تر بود.
همچنين برخي از صرافي‌ها براي تطبيق وضعيت خود با قوانين بانک مرکزي فعاليت خود را تعطيل کرده‌اند و بر شيشه واحد خود متني با اين مضمون که «در اين واحد صنفي کار ارز انجام نمي‌شود» چسباندند.
بر اساس اين گزارش، پول آمريکايي در انتهاي هفته نسبت به پنج شنبه هفته گذشته حدود 0.8 درصد گران شده تا دارندگان اين ارز به اين ميزان سود کرده باشند. اين آمار نشان مي‌دهد که هر 10 ميليون تومان سرمايه‌گذاري در بازار ارز طي هفته گذشته سود 80 هزار توماني براي معامله گران اين ارز در پي داشته است.
 



در طول اين هفته نرخ بانکي دلار نيز 27 ريال افزايش يافت.



بر اساس اين گزارش همچنين طي معاملات اين هفته، نرخ يورو 40 تومان، پوند 65 تومان و لير 5 تومان کاهش يافت شد اما درهم 7 تومان گران تر شد.
بازار طلا و سکه در هفته گذشته
بهاي هر سکه تمام بهار آزادي امامي که در پايان هفته گذشته 914 هزار تومان بود، روز گذشته به 916 هزار تومان رسيد. در جريان معاملات اين هفته در بازار، در پي افزايش قيمت انس طلا در بازار جهاني، قيمت سکه روز سه شنبه به 924 هزار تومان نيز رسيد اما پس از آن روند نزولي در پيش گرفت.
بر اين اساس، بهاي سکه در اين هفته 0.22 درصد افزايش يافته است. با اين حساب به ازاي 10 ميليون تومان سرمايه‌گذاري در اين بازار 22 هزار تومان سود براي سرمايه‌گذاران سکه حاصل شده است.
بر همين اساس سکه تمام بهار طرح قديم 3 هزار تومان، نيم سکه 2 هزار تومان، ربع سکه 3 هزار تومان، سکه گرمي 2 هزار تومان و قيمت هر گرم طلاي زرد 18 عيار 900 تومان گران تر شد. همچنين انس طلا در بازار جهاني نيز با 6 دلار و 70 سنت افزايش بها روبرو شد.
 



 
شاخص بورس
در پايان معاملات هفته منتهي به 11 شهريور، شاخص کل با 70 واحد افزايش نسبت به هفته قبل، به رقم 64276 واحد رسيد. بر اين اساس شاخص کل با 0.11 درصد افزايش روبرو شده است.
شاخص بازار اول با 59 واحد افزايش به رقم 45511 واحد بالغ گرديد و شاخص بازار دوم با 98 واحد افزايش عدد 137 هزار و 684 واحد را تجربه کرد و به ترتيب با 0.13 درصد و 0.07 درصد افزايش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.
در 5 روز کاري اين هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به 8705 ميليارد ريال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 36 درصد افزايش يافته است.
در ضمن تعداد 3124 ميليون سهم و حق تقدم در 122 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتيب 8.5 درصد افزايش و 5.5 درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.
همچنين ارزش معاملات نرمال به 5213 ميليارد ريال و حجم معاملات نرمال به 2698 ميليون سهم و حق تقدم رسيد و به ترتيب 18.6 درصد و 6.3 درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته ثبت کردند.
 بر اين اساس تعداد 68 هزار و 754 برگه اوراق مشارکت به ارزش 69 ميليارد ريال معامله شد که 93 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته را نشان مي‌دهد.
طي هفته جاري استخراج قند و شکر با 7.06 درصد، دباغي، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با 2.6 درصد، خودرو و ساخت قطعات با 2.36 درصد، رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن با 2.19 درصد و بانک‌ها و مؤسسات اعتباري با 1.83 درصد بيشترين تغيير مثبت در شاخص صنايع را نسبت به ساير گروه‌ها به خود اختصاص دادند.




 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن