تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820290597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زندگي امام موسي صدردر قاب مستند نقش بست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: زندگي امام موسي صدردر قاب مستند نقش بست
مجموعه لوح فشرده زندگي امام موسي صدر در چهار حلقه توليد و عرضه شد.
لبنان قرن‌ها پيش از آنكه كشوري مستقل شود سرزميني بود كه از سه چيز خالي نمي‌شد. پيامبران، درختان سبز و سايه گسترش و مردم تندرست و زيبايش و حالا نزديك به هزار و 500 سال است كه پيامبري نيامده و درخت زيبا و سايه‌گستر نيز نقشي بي‌سايه بر پرچم لبنان برجا نهاده. مردم لبنان حتي آخرين پيامبر را نديدند. اما يكي از ياران ساده و بي‌پيرايه او به لبنان رفت تا سايه درختان آن ديار از سبزي حضور پيامبران خالي نباشد.  بعد از درگذشت آيت‌الله شرف‌الدين، امام موسي صدر به دعوت شيعيان رفت لبنان، رفت مسجد جامع صور. مرحوم شرف‌الدين آنجا نماز مي‌خواند. رفت و نماز جماعت خواند. نماز جماعت خواندن در مسجدي كه امامش مدتي است كه مرحوم شده چندان هم آسان نيست. مخصوصاً اگر امام مرحوم به دل مردم نشسته باشد. سيد جنبشي را براي فقرزدايي شهر صور آغاز كرد. « جمعيت البر و الاحسان» را از يك مؤسسه شيعي به يك مؤسسه لبناني بدل كرد. شناخت احوال شيعيان هدف ديگر او بود. از چشمگير‌ترين مسائل اين فقر وحشتناك شيعه بود كه از همه جا پيدا بود، نه فقط فقر اقتصادي و فرهنگي با هم و در كنارشان فقر قدرت. شيعه هيچ چيز نداشت حتي شناسنامه. اما شناسنامه ناديدني داشت كه در آن نوشته بودند شيعه و او را از داشتن همه چيز محروم مي‌كرد.  اين مجموعه در چهار حلقه DVD به مدت زمان 396 دقيقه در 15 قسمت به شرح زندگي و فعاليت‌هاي سياسي اجتماعي امام موسي صدر و پرونده ربوده شدن او از زبان كساني كه از نزديك امام موسي صدر را درك كردند از جمله خانواده ايشان، امام‌خميني، مردم لبنان و... مي‌پردازد.  هر كدام از حلقه‌ها داراي چندين برنامه و ضمائم شامل عكس‌ها و سخنراني‌هاست.
در حلقه اول اين مجموعه چهار برنامه با عناوين باليدن، نخستين جوانه‌ها، دوست مردم و جوان شناس و آلبوم عكس است. حلقه دوم شامل برنامه‌هاي سراسر لبنان، در كليسا، آماج تهمت‌ها و افترا و سخنراني ايشان با موضوع تبليغ اسلام است. حلقه سوم اين مجموعه شامل با پرده‌نشينان، آن ليره پر بركت، فرياد و حامي محرومان و مجموعه عكس دوم است و در حلقه چهارم شاهد سه برنامه برادركش و ايران، چاه شغاد و همچنين سخنراني ديگري با موضوع امام علي (عليه‌السلام) خواهيد بود.   اين مجموعه با كارگرداني و تدوينگري محمد حسين محموديان، تدوين مصطفي محمدقاسملو، تصويربرداري مصطفي سيفي، اصغر بختياري و تهيه‌كنندگي حبيب والي‌نژاد توليد شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن