تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798378605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلمنامه نویسی که امام رضا (ع) در زندگیش جریان دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
فیلمنامه نویس فیلمنامه نویسی که امام رضا (ع) در زندگیش جریان دارد

سینما و تئاتر؛
فیلمنامه نویسی که امام رضا (ع) در زندگیش جریان دارد
کتابها و فیلمنامه های بسیار درباره زندگی امام رضا نشان از دغدغه و ارادت جلیل عرفان منش به ائمه اطهار دارد.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، جلیل عرفان منش فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص اثر جدید خود گفت:یک مجموعه انیمیشن نمایشی با اسم موقت «فرزندان ایران» درباره تاریخ دفاع مقدس در دستور کار دارم که به دلیل تاریخ نگاری برای نسل آینده به ویژه جوان و نوجوان متفاوت از آثار دیگر است.
وی با اشاره به اثری که  قبلا در قالب انیمیشن سینمائی- تاریخی در مورد کودکی حضرت امام خمینی (ره) داشته‌، اظهار داشت: تولید این اثر در سال 83 شروع شد و سال 85 برای اولین بار پخش شد و تا کنون چندین بار بازپخش از شبکه های مختلف داشته است.
عرفان منش افزود:در مورد کودکی امام (ره) به لحاظ  تحقیقی نیاز به مطالعات تاریخی گسترده ای درباره زندگی سید مصطفی پدر امام خمینی(ره) و عصری که روح الله کودکی‌اش را در آن سپری می‌کرد، داشتیم. از این رو تحقیق و نگارش چنین کاری زمانبر بود و این زمان با توجه به سبک و شیوه کار و همچنین امکانات آن در تولید نیز طولانی بود.
این نویسنده در خصوص مقدمات فرزندان ایران اظهار داشت:به دلیل  اهمیت موضوع و اینکه امیدواریم این اثر یک کار ماندگار برای نسل های آینده ایران و قابل نمایش برای جهان اسلام و همه کسانی که تمایل دارند مقاومت و پایداری مردم ایران را در برابر دشمن متجاوز در یک اثر نمایشی ببیند، تبدیل شود. به دنبال ساخت نمونه ای طراز در حوزه انیمیشن با همه مولفه هایش و ابعاد  تاریخی اثر هستیم.
عرفان منش در خصوص قابلیت این اثر عنوان کرد:این اثر از قابلیت پخش سینمایی و تلویزیونی برخوردار است و امیدوارم شرایط خوبی برای تولید آن فراهم شود.
این محقق تاریخ و هنر در خصوص تولید یک اثر فاخر گفت:منظور از فاخر بودن صرفا حمایت و برخوردار بودن از بودجه نیست بلکه باید علاوه بر امکانات و عوامل سازنده،نهادهای حمایت کننده اراده جدی داشته باشند و افراد حرفه ای مناسب با اثر انتخاب و به کار گرفته شوند که همه این موارد در کنار هم در تولید یک اثر فاخر موثرند.
عرفان منش در خصوص همکاری  خود با مرتضی آوینی در اثری نیمه تمام گفت: «جاده ولایت» را در مقام فیلمنامه نویس با کارگردانی شهید سید مرتضی آوینی برای ساخت شروع کردیم ، این فیلم که از مدینه شروع و به مرو ختم می شد مربوط به چند کشور است و فقط مربوط به ایران نیست. شهید مرتضی آوینی که علاقه خاصی به ساخت این اثر داشت کار را تا قبل از فیلمبرداریِ بخش های ایران پیش برد اما به دلیل پاره ای مشکلات ساخت آن عقب افتاد و با شهادتش این اثر نیمه تمام ماند.
وی ادامه داد: بعدها  تحقیقات آن با پی گیری بنیاد پژو هش های آستان قدس رضوی تحت عنوان  کتاب جغرافیای هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو به چاپ و متن عربی آن تحت عنوان مسایرة الامام الرضا (ع)من المدینه الی خراسان؛ دراسه فی اقتفاء معالم طریقه، توسط آستان قدس رضوی و مجمع البوحث الاسلامیه به چاپ رسیده است.
عرفان منش عنوان کرد: پس از شهادت مرتضی آوینی عده ای علاقمند به ساخت این اثر شدند و عده ای دیگر بطور غیر حرفه ای تصرفات غیر قانونی کردند و با عدم رعایت مالکیت معنوی قصد داشتند کارهایی را انجام دهند اما چون این اثر و همچنین فیلمنامه «احمد بن موسی» به ثبت مالکیت معنوی رسیده است از اقدام آنها جلو گیری شد. 
وی در خصوص نگارش فیلمنامه «احمد بن موسی» عنوان کرد:در سال 61 این اثر را نوشتم و با اینکه تصویب شد و به طور جدی در دستور کار قرار گرفته بود مسائلی مانع شد تا کار عقب بیفتد که سطح کارگردان با اثر یکی از این موانع بود. اگر کاری قرار است ضعیف باشد بهتر است ساخته نشود.
وی در خصوص کتابهای در دست تالیف خود اظهار داشت:چندین کتاب در حوزه زندگینامه ائمه اطهار علیه السلام به ویژه حضرت معصومه و سفر ایشان از مدینه و زندگینامه ایشان در قم در حال تالیف است که ناشران در انتظار نسخ نهایی هستند. در این باره سفرهایی برای جستجو و بررسی نسخ خطی قدیمی به کتابخانه های شیراز،مشهد و قم داشته و خواهم داشت.
عرفان منش با اشاره به آثار تالیفی خود گفت: 59 مقاله در همایش‌های علمی _ فرهنگی و همچنین در جراید کشور به چاپ رسیده و بیش از 20 عنوان کتاب در حوزه‌های هنر و تاریخ و فرهنگ به رشته تحریر در آمده است. کتاب جغرافیای هجرت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو، کتاب چلچراغ شیراز و کتاب مهاجران موسوی از دیگر آثار من در این حوزه است.
گفتنی است؛ جلیل عرفان منش علاوه بر نویسندگی  کتاب حدود 30 اثر هنری  سینمایی و مجموعه تلویزیونی در قالب داستانی و مستند نوشته است که اغلب آن‌ها از شبکه‌های سراسری کشور و شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما ( آسیا ، اروپا و آمریکا) پخش گردیده است./باشگاه خبرنگاران  



۰۷/۰۶/۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن