تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798378412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه برنامه تلویزیونی مجزا در مورد سینما


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سه برنامه تلویزیونی مجزا در مورد سینما
ایده‌آل این است که حداقل سه برنامه درباره سینما با بحث‌های متفاوت تهیه‌ شود تا بتوانیم توقعات مخاطبین مختلف را برآورده کنیم.


به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از تعطیلی برنامه سینمایی هفت که قبل از ماه مبارک رمضان از سوی غلامرضا میر‌حسینی مدیر شبکه سه اعلام شد تاکنون خبری از زمان روی آنتن رفتن مجدد این برنامه نیست و مدیر شبکه سه در تازه‌ترین اظهار نظر خود درباره این برنامه گفته است: «تیم کارشناسی شبکه سه درباره مجری برنامه هفت و همچنین ساختار‌های این برنامه هنوز به جمع‌بندی کامل نویسنده است».


در این میان کارشناسان حوزه سینما در رابطه با چگونگی تهیه و ساختار این برنامه و برنامه‌هایی به این شکل که به مسائل روز سینما ایران می‌پردازد، نظرات قابل توجهی دارند که شنیدن آن می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر مسئولان سازمان صدا و سیما برای تولید برنامه‌ای مناسب، ویژه مخاطبین و اهالی سینما کمک کند.


منوچهر اکبرلو منتقد سینما که در گمانه‌زنی بعضی رسانه‌ها و چند نفر دیگر به عنوان گزینه‌های احتمالی اجرای سری جدید برنامه هفت یاد می‌شود درباره نگاه خود نسبت به اینکه برنامه‌سازی در حوزه سینما چگونه باید باشد گفت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که یک برنامه تابع سیاست‌های کلان سازمان صدا و سیما، شبکه و مدیر گروه است و به گونه‌ای نیست که تهیه‌کننده آن برنامه بتواند درباره آن سیاست‌گذاری کند.


وی ادامه داد: بعد از دانستن این سیاست‌ها نوع نگاه برنامه، رویکرد‌ها و آیتم‌بندی‌ها اعمال می‌شود. اکبر‌لو افزود: طبیعتاً هر کسی که در عرصه سینما فعالیت داشته باشد برای استفاده از رسانه مهم و  فراگیر تلویزیون غفلت نخواهد کرد چون تلویزیون می‌تواند با توجه به گستردگی مخاطبانش روی سینما رفتن تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. 


این کارشناس هنری وجود تنها یک برنامه تلویزیونی درباره سینما را کافی ندانست و گفت: مردم به عنوان تماشاگران سینما توقعشان از بخش‌های مختلف این برنامه در مقایسه با توقعات سینماگران متفاوت است. مردم دوست دارند با فیلم‌ها و عوامل آن آشنا شوند تا به این واسطه در آنها علاقه‌مندی ایجاد شود تا به سینما بروند و فیلم ببینند. اما اهالی سینما و سینماگران مایلند برنامه‌ای برای آنها تهیه‌ شود که در آن مسائل و مشکلات صنفی سینما از قبیل بحث اکران ممیزی‌ها، انواع حمایت‌ها یا ممانعت‌ها بررسی شود.


این منتقد سینما با اشاره به این موضوع که در حوزه برنامه‌سازی سینما حداقل سه برنامه باید تولید شود گفت: رسانه‌ای که یک برنامه بسازد و بخواهد همه مخاطبین عام و خاص را راضی نگه دارد، هیچ گاه موفق بود و حداقل سه برنامه مجزا از هم برای مخاطبین سینما باید تهیه کرد. در برنامه اول باید رویکرد ترویجی، اطلاع رسانی و تبلیغ سینما رفتن را موضوع قرار دارد، برنامه‌ای که مخاطبین آن خانواده‌ها و مردم هستند و حتی می‌توان برای این نوع مخاطب نقدی هم در مورد فیلم‌های در حال نمایش در نظر گرفت. نقدهایی که عاری از مثبت‌گویی و منفی بافی مطلق باشد.


اکبر‌لو افزود: برنامه دوم برنامه‌ای است که مختص به اهالی سینما باشد و طبیعی است که در این برنامه باید برگزاری میزگرد‌ها به مسائل سینما و با حضور سرمایه‌گذاران، تهیه‌کنندگان، فیلمسازان و مدیران سینمایی پرداخت. تا از میان این گفتگوها را ه کارهایی عملی و جدی به وجود بیاید.


این منتقد سینما با اشاره به نوع برنامه‌سازی سوم که برای مخاطبان حرفه‌ای سینما است گفت: در این برنامه می‌توان نقدهای آکادمیک، آموزش‌ها و بحث‌های نظری سینما پرداخت و با پرداختن به این گونه مباحث توقعات مخاطبین حرفه‌ای سینما را برآورد کرد.


اکبر‌لو در پایان با بیان این موضوع که جداسازی مخاطب اصل اول یک رسانه است گفت: رویکرد رسانه ملی به سینما باید فراگیر باشد و همچنین در برنامه‌هایی که در مورد سینما تهیه و تولید می‌شود نباید برنامه به گونه‌ای باشد که از نوع انتخاب مهمان‌ها و بیان مجری این‌طور استنباط شود که برنامه طرفدار یک گروه از فیلمسازان و تبلیغ‌کننده تنها یک نوع سینما است و می‌خواهد آن را پیشنهاد دهد.




انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

«دوران عاشقی» در ارسباران اکران و نقد می‌شود
معرفی شورای انتخاب بخش صحنه‌ای بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
معرفی شورای انتخاب سه بخش بیست‌و‌دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان
نکوداشتی همراه با آرزو و گلایه‌ی تئاتری‌ها/ ترس "کتایون ریاحی" از بازی در تئاتر
حاتمي اسطوره نيست، الگوست
نقد و بررسی «خداحافظی طولانی» در فرهنگسرای ارسباران
رفع توقیف فیلم‌ها سکوی پرتاب برخی مدیران است





۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن