تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820101595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قيمت‌هاي غير واقعي در بازار تابستانه مواد پروتئيني و صيفي جات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ شهريور ۱۳۹۴ (۷:۱ق.ظ)
قيمت‌هاي غير واقعي در بازار تابستانه مواد پروتئيني و صيفي جات موج - هم خواني نداشتن قيمت‌هاي محصولات پروتئيني و صيفي جات با آنچه که اتحاديه مربوطه در اين حوزه‌ها اعلام مي‌کنند مشکلي است که بايد از سوي مسئولان مورد پيگيري قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، تابستان کم کم به پايان مي‌رسد و عرضه محصولات تابستاني به اوج خود رسيده اما گراني محصولات غذايي در بازار همچنان به چشم مي‌خورد و تفاوت قيمت‌هاي چندين هزار توماني را مي‌توان در مناطق مختلف شهر تهران مشاهده کرد.
با نگاهي اجمالي به قيمت مواد غذايي در هفته‌اي که پشت سر گذاشتيم نشان دهنده سير صعودي بهاي اجناس است.
يکي از محصولات غذايي پروتئيني که بخش اعظم سبد خانوارها را تشکيل مي‌دهد گوشت گوساله، گوشت مرغ و ماهي است که اين محصولات نيز در هفته گذشته همچون بسياري از محصولات غذايي ديگر رشد قيمت داشته‌اند.
براي بررسي افزايش قيمت‌ها به بررسي ديدگاه مسئولان اتحاديه‌هاي مرتبط مي‌پردازيم.
گوشت گوساله
علي اصغر ملکي، رئيس اتحاديه گوشت گاوي، هفته گذشته از افزايش ۲ هزار توماني قيمت اين نوع گوشت خبر داد.
وي در اين رابطه گفت: قيمت هر کيلوگرم گوشت گوساله به صورت مخلوط براي مصرف کننده ۳۲ هزار تومان است و قيمت اين نوع گوشت در ۲ تا ۳ هفته اخير حدود ۲ هزار تومان گران شده است.
ملکي دليل اين افزايش قيمت را گراني علوفه، کمبود دام و صادرات عنوان کرد.
از طرفي رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي گفت که صادرات دام سبک به شکل محدود انجام مي‌شود و اين موضوع تاثيري بر بازار گوشت گوسفندي نداشته و افزود صادرات دام سنگين افزايش پيدا کرده و همين موضوع اخيراً سبب بالا رفتن قيمت گوشت گوساله شده ضمن اينکه بازار گوشت گوسفندي همچنان راکد است.
وي قيمت هر کيلوگرم شقه بدون دنبه تحويل به مغازه‌دار را ۲۵ هزار تومان و تحويل به مشتري را حدود ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان عنوان کرد و افزود: پيش‌بيني مي‌شود قيمت گوشت گوسفندي تا پايان شهريور بدون تغيير بماند.
گوشت مرغ
مهدي يوسف خاني، رئيس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتي نيز دلايل افزايش قيمت مرغ در هفته‌هاي گذشته را گرماي زياد هوا در مرداد و شهريور عنوان کرد و افزود: گرم شدن هوا موجب شده عرضه مرغ زنده درشت به بازار کم شود، ضمن اينکه قدرت خريد مردم نيز طي روزهاي اخير افزايش يافته و تقاضا براي مرغ بالا رفته است.
يوسفي، افزايش قيمت مرغ را موقتي خواند و اضافه کرد: از اواسط شهريور با کاهش قيمت اين کالا در بازار مواجه خواهيم بود.
همچنين وي، قيمت مرغ زنده متوسط را به صورت مدت‌دار ۴ هزار و ۳۰۰ تومان و به صورت نقدي حدود ۴ هزار و ۱۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: قيمت مرغ زنده درشت ۴۰۰ تومان گران‌تر و حدود ۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.
گوشت ماهي
همچنين در رابطه با قيمت انواع ماهي، رئيس اتحاديه پرنده و ماهي گفت: قيمت‌ها نسبت به هفته قبل تغيير چنداني نداشته و قيمت‌ها بدين شرح است: شيرجنوب ۲۴ هزار تومان، کپور ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، قزل‌آلا ۱۶ هزار تومان، شير نيزه‌اي ۱۴ هزار تومان، تيلاپيا ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان، آمور جنوب ۲۲ هزار تومان، آزاد دزفولي ۸ هزار تومان و حلوا سياه ۲۲ هزار تومان.
رئيس اتحاديه پرنده و ماهي، قيمت ماهي حلوا سفيد را در هرکيلوگرم ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قيمت اين ماهي به دليل کيفيت بالايي که دارد، گران است، ضمن اينکه تقاضا براي ماهي حلوا سفيد به نسبت عرضه آن زياد است.
ميوه
يک مقام مسوول در ميدان مرکزي ميوه و تره بار نيز درباره قيمت جديد انواع ميوه، سبزي و صيفي جات گفت: در حال حاضر هندوانه با قيمتي بين ۱۵۰ تا ۳۵۰ تومان ارزان‌ترين محصول ميدان ميوه و تره بار است.
وي ادامه داد: فصل ميوه‌هايي مانند آلبالو، زردآلو و گيلاس به پايان رسيده و در حال حاضر ميوه‌هاي مذکور در بازار عرضه نمي‌شود ضمن اينکه ميوه‌هايي مثل شليل و سيب گلاب نيز عرضه بسيار محدودي دارند اما به دليل کاهش تقاضا براي اين ميوه‌ها قيمت آن‌ها تغيير چنداني نداشته است.
وي قيمت ميوه‌ها را در حال حاضر اين گونه اعلام کرد: قيمت هر کيلوگرم پسته تازه از ۱۴ هزار تا ۲۲ هزار تومان، خيار رسمي از هزار تا هزار و ۷۰۰ تومان، انواع شليل از سه هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، انجير سياه از دو هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، انجير زرد از سه هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، آلو شابلون از هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان، موز از سه هزار تا سه هزار و ۳۰۰ تومان، انبه از چهار هزار تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان، آناناس (کارتني) از ۴۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، گلابي شاه ميوه از پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، گلابي بيروتي از ۵ هزار تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان و هندوانه از ۱۵۰ تا ۳۵۰ تومان است.
سبزي و صيفي‌جات
مقام مسوول در ميدان مرکزي ميوه و تره بار قيمت هر کيلوگرم ليموترش با کيفيت و درشت را از ۴ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و اضافه کرد: قيمت هر کيلوگرم آلو زرد سردخانه اي از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، انگور عسگري از هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، انگور بي دانه از دو هزار تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، انگور کندري و سمرقندي از دو هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان، انگور مهره از هزار تا دو هزار تومان، سيب دورنگ دماوندي از هزار تا دو هزار تومان، سيب گلاب از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان، هلو انجيري از سه هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان و هلو گرد از دو هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار تومان است.
به گفته بختياري هر کيلوگرم طالبي از ۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰ تومان، خربزه از هزار تا هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان قلمي از ۹۰۰ تا هزار و ۲۰۰ تومان، بادمجان گلخانه از هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان دلمه از ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ تومان، سيب زميني از ۶۰۰ تا ۹۰۰ تومان، پياز از ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان، انواع سبزي خوردن، پلو، کوکو، آش و قورمه از ۷۰۰ تا هزار تومان، کرفس از ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان، کاهو رسمي از ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان، کاهو پيچ سالادي از هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفيد از هزار تا هزار و ۳۰۰ تومان، کلم قرمز از دو هزار تا دو هزار و ۲۰۰ تومان، هويج از هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل دلمه رنگي از سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز از هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ تومان، فلفل ريز دور شهري از هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل ريز آستانه از چهار هزار تا چهارهزار و ۵۰۰ تومان و لوبيا سبز درجه يک از هزار و ۷۰۰ تا دو هزار تومان به مشتري عرضه مي‌شود.
وي در پايان افزود: قيمت هر کيلوگرم سير خشک از پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کدو مسمائي از ۷۰۰ تا هزار و صد تومان، باميه از دو هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان و گوجه فرنگي از ۷۰۰ تا هزار و ۳۰۰ تومان است.
در شرايطي که مسئولان اتحاديه‌ها و بار فروشان ميدان ميوه و تره بار نسبت به اعلام برخي قيمت‌ها اقدام مي‌کنند اما آن‌طور که بايد اين قيمت‌ها واقعي به نظر نمي‌رسند.
با گشتي در بازار ميوه و تره بار و همچنين با سر زدن به مراکز فروش محصولات غذايي، پروتيئني و صيفي جات با قيمت‌هايي مواجه مي‌شويم که با ارقام اعلام شده کاملاً متفاوت است.
در اين شرايط نياز است که نظارت‌ها بر قيمت محصولات پروتئيني و صيفي جات افزايش يابد تا قيمت‌هاي اعلام شده از سوي مسئولان با قيمت‌هاي بازار نزديک تر شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن