تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799165310




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرباسيان: معيار واردات خودروها تغيير مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كرباسيان: معيار واردات خودروها تغيير مي‌كند
رئيس كل گمرك از كشف 126 تن ترياك در گمرك‌ها با بسته بندي‌هاي عجيب خبرداد و گفت: كتاب خطي با جوهر ترياك، ‌حمل مواد مخدر با لباس عروس و بسته‌هاي خرما و... از جمله اين كشفيات بوده است.
نویسنده : مهران ابراهیمیان 


رئيس كل گمرك از كشف 126 تن ترياك در گمرك‌ها با بسته بندي‌هاي عجيب خبرداد و گفت: كتاب خطي با جوهر ترياك، ‌حمل مواد مخدر با لباس عروس و بسته‌هاي خرما و... از جمله اين كشفيات بوده است.
به گزارش «جوان» مسعود كرباسيان در نشست خبري به مناسبت هفته دولت افزود:در پنج ماهه اول سال 17 هزار و 778 خودرو به ارزش 420 ميليون و 325 دلار وارد شده كه روند كاهشي 48 درصدي داشته است.
وي از تغيير ملاك واردات خودروهاي خارجي بر اساس ارزش و نه از نظر زيستي خبر داد و گفت: در حال حاضر خودروهايي كه وارد مي‌شود زير 2هزار و 500 سي‌سي بوده اما ارزش بالايي دارند، به عنوان مثال پورشه تا 2‌هزار‌سي‌سي وارد كشور مي‌شود و ما سعي داريم روي ارزش اين خودروها نيز مصوبه داشته باشيم و وزارت صنعت و معدن آن را دنبال مي‌كند.
وي خاطر نشان كرد: گمرك نيز پيشنهاد خود را براي رعايت عدالت اجتماعي اعلام كرده و خواسته است خودروهايي كه ارزش پايين دارند و براي مصرف عمومي و طبقات پايين هستند تعرفه پايين‌تري داشته باشند و لحاظ‌كردن تعرفه تركيبي از درصد حجم موتور و ارزش خودرو باشد.
وي ادامه داد: مجوز خاص براي ورود خودروهاي بالاي 2500 سي‌سي نداريم و در پنج ماهه نيز 17‌هزار و 778 خودرو به ارزش بيش از 420‌ميليون دلار وارد شده كه از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه منفي 43 درصد بوده است.
وي دليل اين ركود را انتظارات مردم عنوان كرد و گفت: ‌مردم انتظار دارند بعد از توافق خودروهاي بهتري وارد كشور شود و ديگر خودروهاي وارداتي اكثراً چيني نخواهند بود، بنابراين خريداران دست نگه داشته‌اند.
 ‌
موبايل‌هاي قاچاق خاموش مي‌شوند
كرباسيان پيش بيني كرد موبايل‌هاي قاچاق خاموش خواهند شد و افزود: واردات رسمي موبايل افزايش يافته و طي چهار ماه گذشته 50هزار دستگاه تلفن همراه به‌ارزش حدود 10 ميليون دلار وارد كشور شده، اين در حالي است كه پارسال اين رقم 150هزار دستگاه بود.
وي با ابراز اينكه بايد كاري شود كه موبايلي كه از مسير غيررسمي وارد كشور مي‌شود در داخل كشور فعال نشود، افزود: يكي از دلايل ورود موبايل از راه‌هاي غير رسمي و نيز همراه مسافر، معطلي‌هاي مبادي رسمي بوده كه زمان را بر ورود كالا تحميل مي‌كند، به همين دليل وقتي افراد مي‌توانند طي 4- 3 روز كالاي خود را در داخل تحويل بگيرند، قطعاً در مبادي رسمي كه با تعدد قوانين روبه‌رو است، اين كار را انجام نمي‌دهند.
 وي افزود: برنامه‌ريزي شده با هماهنگي مخابرات، تلفن‌هاي همراهي كه از مبادي رسمي وارد كشور مي‌شوند، به سيستم مخابراتي متصل شوند و گوشي‌هاي همراه غير رسمي امكان وصل‌‌شان وجود نداشته باشد.
  
ملوانان و مرزنشينان صدها تن برنج وارد مي‌كنند!
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا به رغم ممنوعيت ثبت سفارش همچنان واردات برنج انجام مي‌شود، گفت:‌بر اساس تصميم وزارت جهاد كشاورزي واردات برنج به كشور ممنوع است اما دو گروه ملواني و مرزنشيني سهميه واردات برنج بدون ثبت سفارش دارند.
كرباسيان افزود: هر ملوان مجاز به واردات شش بار به ميزان 700 كيلوگرم در سال است و اين در حالي است كه 103 هزار ملوان در كشور داريم، ضمن آنكه 5 ميليون مرزنشين نيز مي‌توانند هر كدام 50 كيلوگرم برنج وارد كنند.
وي ادامه داد: صحبت‌هاي وزير جهاد كشاورزي مبني بر عدم ثبت سفارش درست است، البته اين موضوع در كميسيون ماده يك در حال بازنگري است تا بتوان جلو اين گونه واردات مانند كالاهاي اساسي را گرفت.
 
رشد 68 درصدي درآمد گمرك
رئيس كل گمرك در ادامه به عملكرد سازمان خود پرداخت و گفت: در پنج ماهه ابتداي سال جاري 5 درصد واردات افزايش يافته ضمن اينكه 68 درصد درآمد پيش بيني شده نيز محقق شده است. گمرك در سال گذشته 10 هزار و 400 ميليارد تومان بايد به خزانه واريز مي‌كرد. اين در حالي است كه گمرك ايران سال گذشته 17 هزار و 500 ميليارد تومان به خزانه واريز كرده و افزايش واردات رسمي يكي از دلايل آن بوده است.
وي ميزان صادرات كشور در پنج ماهه امسال را 48 هزار و 778 ميليارد تومان و واردات را 48 هزار و 470 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: ميزان صادرات در اين مدت 5/53 درصد و ميزان واردات 9/37 درصد كاهش داشته است.
كرباسيان كشورهاي عمده صادركننده به ايران طي دوره مورد بررسي را چين، عراق، امارات متحده عربي و هند دانست. عمده اقلام وارداتي نيز در اين مدت شامل ذرت دامي، برنج، كنجاله سويا، لوبياي سويا و دانه گندم به جز گندم دامي بوده است.
به گفته وي قبلاً مسير سبز براي كالاها 2 درصد بود كه اكنون به 19 درصد رسيده و مسير زرد 53 درصد و مسير قرمز 29 درصد است كه قبلاً 67 درصد بوده است. وي افزود: معطلي هر يك روز در گمرك معادل يك درصد از ارزش كل خواهد بود و با توجه به اينكه كل واردات سالانه حدود 50 ميليارد دلار است مي‌توان گفت 280 هزار ميليارد ريال از هزينه‌هاي مربوط به واردكننده صرفه‌جويي شده است.
وي از اقدامات انجام شده در بحث سامانه جامع را پرداخت الكترونيكي كالاها دانست و افزود: در گذشته جعل فيش وجود داشت و با الكترونيكي شدن پرداخت‌ها از اين موضوع جلوگيري شده و در عين حال محاسبات دقيق‌تر و رضايتمندي بيشتر شده است.
رئيس كل گمرك ايران با اشاره به اينكه 13 ميليون تن ترانزيت كالا در كشور وجود دارد، عنوان كرد: حداقل 40 روز زمان مي‌برد كالا از كشور عبور كند و در حال حاضر اظهار و بيمه‌ها و همكاري سازمان حمل و نقل بين‌المللي جاده‌اي به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود و با 70 كشور دنيا در ارتباط هستيم.
 
شناسايي كالاي تقلبي توسط مردم امكانپذير شد
وي همچنين از ارتباط الكترونيكي گمرك با گمركات 70 كشور دنيا خبر داد و افزود:اين ارتباط باعث شده امكان شناسايي كالاي تقلبي توسط مردم فراهم شود و مردم مي‌توانند باركد كالا را ارسال كرده و از اصل يا تقلبي بودن كالا مطلع شوند. وي همچنين گفت: متقاضيان كالا مي‌توانند شماره باركد را به سامانه IPM و شماره 30008887 ارسال كرده و از اصل و تقلبي بودن كالا اطلاع حاصل كنند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن