تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798619482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش دوبرابري واردات رسمي موبايل/تعيين تعرفه خودروهاي لوکس بر اساس ارزش آن ها/اسکله غيرمجاز نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۱ب.ظ)
کرباسيان خبر داد: افزايش دوبرابري واردات رسمي موبايل/تعيين تعرفه خودروهاي لوکس بر اساس ارزش آن ها/اسکله غيرمجاز نداريم موج - در طرحي فعالان مجاز پس از شناسايي ،با تضمين و سرعت بيشتري در انجام اموراتشان مواجه مي شوند و وقت گمرک به موارد ديگر اختصاص داده مي شود.
به گزارش خبرنگار موج، کرباسيان، رئيس کل گمرک از راه اندازي طرح فعالان مجاز اقتصادي خبر داد و گفت:در اين طرح فعالان مجاز پس از شناسايي ،با تضمين و سرعت بيشتري در انجام اموراتشان مواجه مي شوند و وقت گمرک به موارد ديگر اختصاص داده مي شود.
کرباسيان با بيان اين که بايد با 20 سازمان همکاري کنيم؛ اظهار داشت: کالاها براي ترخيص از 12 اداره و سازمان عبور مي کنند. در مجموع 22 نوع عوارض و 65 نوع معافيت داريم. به همين دليل روند کار 26 روز طول مي کشيد اما بعد از راه اندازي پنجره واحد تجاري اين مشکلات بر طرف شده و روند ترخيص کالاها به 3 روز کاهش پيدا کرده است.
وي افزود: حدود 68 درصد درآمد گمرک دراين 5 ماهه محقق شد و معادل 13 هزار 500 ميليارد تومان به خزانه واريز شده است.
وي در ادامه آماري از ميزان صادرات و واردات 5ماه سال جاري ارايه کرد و گفت: در اين مدت ميزان صادرات به لحاظ وزني 38 هزار و 866 تن و به لحاظ ارزشي 487 هزار و 781 ميليارد ريال بوده است.

کاهش درآمد گمرک نسبت به سال گذشته
کرباسيان با تاکيد بر اينکه درآمد 5 ماه گمرک 4300 ميليارد بوده است از کاهش آن نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: به دليل اينکه واردات 19 درصد کاهش يافته، درآمد گمرکي نيز کم شده البته کاهش درآمد نسبت به ميزان واردات نبوده است.
بر اساس گزارش کرباسيان؛ عمده صادرات کشور در 5 ماه نخست سال 94 به کشورهاي چين، عراق، امارات و هند صورت گرفته است. همچنين متوسط قيمت هر تن کالاي وارداتي 1.220 دلار بوده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.01 درصد کاهش در ارزش دلاري داشته است.
بر اساس اين گزارش عمده کالاهاي وارداتي به کشور به ترتيب عبارتند از ذرت دامي، برنج، کنجاله سويا، لوبياي سويا، دانه گندم به جز گندم دامي، قطعات منفصله جهت توليد اتومبيل سواري. همچنين کشورهاي طرف معامله به لحاظ ارزشي طي 5 ماه نخست سال عبارتند از امارات متحده عربي، چين، هند، کره جنوبي، ترکيه، آلمان ، سوئيس، ايتاليا و هلند.
معاون وزير اقتصاد با بيان اينکه در 5 ماهه سال جاري کمرگ هاي شهيد رجايي، پرويزخان، باشماق، سرخس و پيرانشهر 5 نقطه مبدا ترانزيتي بوده اند؛ گفت: اين گمرکات در مجموع 74.57 درصد از وزن و 55.62 درصد از ارزش دلاري کل ترانزيت خارجي کشور در اين مدت را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش زمان ترخيص کالا بعد از راه‌اندازي پنجره تجارت فرامرزي
کرباسيان در ادامه از کاهش زمان ترخيص کالا بعد از راه‌اندازي پنجره تجارت فرامرزي خبر داد و گفت:ترخيص کالا از مسير سبز قبلا دو درصد بود که هم اکنون به 19 درصد کاهش يافته ضمن آنکه تاخير از مسير زرد هم اکنون به 50 درصد رسيده است. همچنين ترخيص از مسير قرمز از 80 درصد به 27 تا 28 درصد تغيير کرده است.
وي همچنين از مهيا شدن امکان شناسايي کالاي تقلبي توسط مردم خبر داد و گفت: گمرک ايران سامانه‌اي را راه‌اندازي کرده که مردم با ارائه اطلاعات مي‌توانند از تقلبي بودن کالا مطلع شوند. براساس اين روش خريداران مي‌توانند بارکد کالا را ارسال کرده و از اصل و يا تقلبي بودن کالا مطلع شوند.
وي همچنين گفت: متقاضيان کالا مي‌توانند شماره بارکد را به سامانه IPM و شماره 30008887 ارسال کرده و از اصل و تقلبي بودن کالا اطلاعات حاصل کنند.

افزايش دوبرابري واردات رسمي موبايل
کرباسيان از افزايش دوبرابري واردات رسمي موبايل در پنج ماهه امسال خبرداد و گفت: در چهار ماهه ابتدايي سال جاري 500 هزار دستگاه موبايل با ارزش نزديک به 10 ميليون دلار به کشور وارد شده که در همين مدت در سال گذشته تنها 150 هزار دستگاه موبايل وارد شده بود.
به گفته کرباسيان موبايل جزو کالاهايي است که به صورت مسافري نيز وارد کشور مي‌شود.علاوه بر اين يکي از دلايل جذابيت مسيرهاي غيرقانوني براي وارد‌کنندگان معطلي‌هاي گمرکي است که در مورد تلفن همراه باعث مي‌شود معطلي‌هاي چهار يا پنج ماهه تلفن وارد شده را از رده خارج کنند.
معاون وزير اقتصاد تصريح کرد: تلاش ما بر اين است تا با کاهش زمان توقف کالا اين رقابت ناسالم بين مسير قانوني و مسير‌هاي غيرقانوني را از بين ببريم و سرعت ترخيص را افزايش مي‌دهيم. از سوي ديگر لازم است با مسير‌هاي غيرقانوني واردات کالا نيز برخورد شود.
کرباسيان با تاکيد بر اين‌که واردات قاچاقي تلفن همراه با واردات تلفن‌هاي همراه تقلبي ارتباط مستقيم دارد، گفت:کنترل نشدن موبايل‌هاي وارد شده باعث مي‌شود که هرگونه تلفني اعم از تقلبي به کشور وارد شود.
معاون وزير اقتصاد با تاکيد بر اينکه قاچاق به ميزان زيادي کم شده و از جمله علائم مهم آن تصميم‌گيري در حوزه واردات و صادرات سوخت بوده است،عنوان داشت: با مناطق آزاد توافقي شده که اين مناطق با گمرک به صورت آنلاين با يکديگر در ارتباط باشند.
رئيس کل گمرک درباره چرايي واردات برنج توضيحاتي ارايه داد و گفت: براساس قانون ملوانان مي توانند سالانه 700 کيلو بار وارد کشور کنند .از سوي ديگر مرزنشين ها نيز مي توانند سالانه 50 کيلو بار وارد کنند که اين موارد ثبت سفارش نمي شود؛ بنابراين با وجود عدم ثبت سفارش برنج شاهد واردات برنج به کشور بوده ايم.

تعرفه خودروهاي لوکس بر اساس ارزش تعيين شود
رئيس کل گمرک در پاسخ به سوالي در خصوص واردات خودرو گفت:خودورهاي بالاي 2500 سي سي حق ورود به کشور ندارند و خودروهاي مدل بالايي که اکنون در سطح شهر تردد مي کنند کمتر از 2500 سي سي هستند.
كرباسيان درباره علت وجود خودورهاي لوكس در بازار تهران گفت: برآورد اين بود كه خودروهاي بالاي ۲۵۰۰ سي‌سي لوكس است ولي بعدها با پديده‌اي روبرو شديم كه خودرو كمتر از ۲۵۰۰ سي‌سي توليد شد كه از نظر ارزشي بالا و جزء كالاهاي لوكس محسوب مي‌شد.
وي با اشاره به فضاي موجود در جامعه براي خريد خودرو گفت: پس از مذاكرات و توافقات هسته‌اي مردم انتظار كاهش قيمت خودرو و ورود خودروهاي با كيفيت دارند به همين خاطر براي خريد دست نگه داشتند.
كرباسيان افزود: پيشنهاد ما اين است كه خودروهايي كه ارزش كمتري دارند و براي طبقات پايين استفاده مي‌شود تعرفه كمتري داشته باشند. گمرك طرحي را به وزارت صنعت داده كه براساس آن درصدي از حجم موتور و ارزش خودرو براي واردات بايد ملاك قرار گيرد اما وزارت صنعت اعلام كرده است اين طرح پيچيده است و به همين خاطر بناست هفته جاري جلسه‌اي با اين وزارتخانه داشته باشيم.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص اسکله هاي غير مجاز اظهار داشت: چيزي به عنوان اسکله غير مجاز نداريم و چنانچه از طريق لنج ها و مبادي غير قانوني بخواهد مبادله اي انجام شود قطعا به عنوان قاچاق با آن ها بر خورد مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن