تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799202565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير ارشاد: نهادسازي فرهنگي مهم‌ترين دستاورد جشنواره امام رضا (ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزير ارشاد: نهادسازي فرهنگي مهم‌ترين دستاورد جشنواره امام رضا (ع) است
دهه كرامت كه از اول ذي‌القعده، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز مي‌شود و تا 11 ذي‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، علاوه بر اينكه يادآور لطيف‌ترين علائق و مهر كم‌نظير يك خواهر به مقام معنوي برادر است، فرصت مناسبي براي آشنايي و ارتباط بيشتر با اين دو بزرگوار و شناخت بسياري از خوبي‌ها و زيبايي‌هاست.


دهه كرامت كه از اول ذي‌القعده، سالروز ولادت حضرت معصومه(س) آغاز مي‌شود و تا 11 ذي‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد، علاوه بر اينكه يادآور لطيف‌ترين علائق و مهر كم‌نظير يك خواهر به مقام معنوي برادر است، فرصت مناسبي براي آشنايي و ارتباط بيشتر با اين دو بزرگوار و شناخت بسياري از خوبي‌ها و زيبايي‌هاست.
به گزارش «جوان» سيزدهمين دوره جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) همزمان با شب ميلاد با سعادت امام رضا(ع)، با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با قرائت پيام رئيس‌جمهوري اسلامي ايران، طي مراسمي باشكوه در مشهد الرضا(ع) به پايان رسيد.
«علي جنتي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم پاياني سيزدهمين جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) در مشهد مقدس طي سخناني عنوان كرد:كشتي حاملان فرهنگ رضوي براي سيزدهمين بار در شبي كه آسمان از تلألؤ تولد شمس‌الشموس ستاره‌ باران است، در ساحل آرام آستان امام رئوف پهلو گرفت و چنين محفل با شكوهي رقم خورد و برترين‌هايش را معرفي و از مسافرانش ميزباني كرد.
وي در ادامه افزود: هر سال در چنين شبي وقتي به اين مراسم مي‌آيم حس خوشايندي دارم. براي من كه در طول سال بر حسب ضرورت در ده‌ها مراسم و جشنواره شركت مي‌كنم اين حس، حسي متفاوت است گويي ثمره همه فعاليت‌ها و جشنواره‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در چنين شبي به بار مي‌نشيند و دست عنايت حضرت رضا(ع) را با خود به همراه دارد. جنتي با اشاره به اينكه جشنواره امام رضا ع حكم رودخانه زلالي است كه از كوه‌هاي بلند و پربرف سرچشمه مي‌گيرد و هيچ‌گاه خشكي و كم‌آبي ندارد، افزود: برخلاف ديگر رويدادهاي فرهنگي - هنري اين جشنواره دچار بحران و چالش مادي و مديريتي نشده است. اينها همه از عنايات ويژه حضرت رضا(ع) است. موج خودجوشي كه اين رويداد فرهنگي در سراسر جهان به راه انداخته در نوع خود بي‌بديل است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: اينكه برخي از ارادتمندان در دوردست‌ترين نقاط جهان با انفاس غيبي حضرت به اين آستان منور متصل و منشأ خدمات و بركات ارزشمند مي‌شوند بي‌ترديد معجزه و كرامات است.‌اي كاش مجال بيشتري بود كه برخي از اين برادران و خواهران در اين محفل حالات و خدمات خود را شرح مي‌دادند و براي ما مي‌گفتند كه ده‌ها هزار كيلومتر دورتر از ضريح امام با توسل به عنايات ايشان چه كارهاي بزرگي كردند. مسجد، مدرسه، كتابخانه و درمانگاه ساختند، كتاب تأليف كردند و در يك كلام مهم‌ترين دستاورد جشنواره امام رضا در خارج از كشور نهادسازي فرهنگي است. موضوعي كه سال‌ها جزو آمال نهادهاي فرهنگي در كشور بوده است.
جنتي گفت: فرهنگ اهل بيت به ويژه فرهنگ و تعاليم آل محمد (ص) پشتوانه فرهنگ عمومي و سرچشمه جوشان سبك زندگي
ايراني -‌اسلامي است. امروز ما بيش از پيش محتاج شناسايي گسست‌هاي فرهنگي هستيم. همين گسست‌ها نهاد خانواده ايراني را تهديد مي‌كند. بي‌ترديد رجعت به فرهنگ و آموزه‌هاي ديني، مسير ترميم چنين گسست‌هايي است و جشنواره‌ امام رضا(ع) با گام‌هاي مؤثر بخشي از اين مسئوليت خطير را برعهده دارد.
وي اظهار داشت:‌ از ويژگي‌هاي بارز اين رويداد فرهنگي - هنري اين است كه در طول اين 13 سال در دل مردم نهادينه شده است. اينك مطمئنيم كه جنبه‌هاي مردمي و خودجوش جشنواره از جنبه‌هاي سازماني و دولتي آن پيشي گرفته است. بي‌اغراق مي‌توان جشنواره امام رضا(ع) را مردمي‌ترين رويداد فرهنگي كشور دانست. حركت خودجوش برخي از جشنواره‌هاي مردمي و استقبال از فرهنگ رضوي در ديگر كشورها به تدريج برخي از جشنواره‌هاي موضوعي داخل كشور را به سوي بين‌المللي شدن سوق داده است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان يادآور شد: تقويت رويكردهاي علمي جشنواره با اتكا به نام مبارك عالم آل محمد (ص) از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. طيف وسيعي از حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها پشتوانه برگزاري اين رويداد فرهنگي - هنري‌اند. تنوع رشته‌ها و قالب‌هاي انتخاب شده در پهنه وسيعي از جغرافياي داخلي و خارجي در نوع خود بي‌نظير است. در آئين اختتاميه طبق سنوات گذشته از خادمان نمونه فرهنگ رضوي داخل و خارج از كشور تجليل شد .

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن