واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزیر ارشاد در آیین اختتامیه جشنواره بازی های رایانه ای:
نمی توانیم نسبت به محتوای بازیها بی تفاوت باشیم/نمی توان از تولید بازی های داخلی بازماند
علی جنتی گفت: امروز صنعت ساخت بازیهای رایانه ای به پرمخاطب ترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده و ما نمی توانیم نسبت به محتوای بازیها بی تفاوت باشیم.
به گزارش خبرنگار فارس، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای شامگاه چهارشنبه چهارم شهریور ماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد برگزار شد. علی جنتی در این مراسم گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است کمیته ای مستقل برای اقتصاد خلاق تشکیل شود چرا که در سال ۲۰۱۴ حجم مبادلات کالاهای ناشی از این نوع اقتصاد در دنیا ۸۲۰ میلیارد دلار بوده و سهم ما از این مبلغ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است. امیدوارم با توجه به تمهیداتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد در نظر گرفته شده به اقتصاد خلاق دست پیدا کنیم. وی ضمن اشاره به اهمیت بازی های رایانه ای گفت: بازیهای رایانه ای به لحاظ اجتماعی و اقتصادی نیز از اهمیت بسیار برخوردارند چرا که به باور جامعه شناسان و روان شناسان بازی ها با دنیای کودکان و نوجوانان روحیه و شخصیت آنها در ارتباط بوده و بسیاری از تمایلات میان فردی کودکان و ارتباط آنها با والدین، خواهران و برادران و همسالان را تحت تاثیر قرار می دهند. وزیر ارشاد ادامه داد: در هنگام بازی است که بچه ها چگونگی بروز عواطف، کنترل و ارضای مناسب آن را فرا می گیرند. گرچه در حال حاضر بازیهای رایانه ای به عنوان وسیله ای برای گذران اوقات فراقت به عرصه بزرگسالان هم کشیده شده اند. اما تاثیرات فردی و اجتماعی این بازیها به اندازه ای گسترده است که دیگر از انقلاب بازیهای رایانه ای یاد می شود. علی جنتی با اشاره به اینکه هنرصنعت بازیهای رایانه ای امروز به گسترده ترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده، گفت: امروز صنعت ساخت بازیهای رایانه ای به پرمخاطب ترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده و ما نمی توانیم نسبت به محتوای بازیها بی تفاوت باشیم. بنابراین در دوره ای که رقابت میان شرکتها و تولید کنندگان به سمت فروش بیشتر بازیهای رایانه ای با ایجاد جذابیت بیشتر است، ما هم باید به جنبه های اخلاقی و تولید بازیهای رایانه ای با محتوای ایرانی- اسلامی بیندیشیم. وی خاطر نشان کرد: از یک سو بازیهای رایانه ای با محتوای منفی خود می توانند آسیب های جسمانی و پیامدهای منفی تربیتی به همراه داشته باشند، از سوی دیگر می توانند بر خلاقیت کودکان اثرگذارند. امروز دنیای کودکان با انواع فناوریها درآمیخته و یکی از مهمترین راهها برای پرورش خلاقیت بچه ها پرداختن به بازیهای رایانه ای است. بنابراین به بهانه مضراتی که بازیهای رایانه ای دارند نمی توان از تولید و حمایت بازیهای داخلی خوب بازماند. جنتی تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان تشنه آشنایی با فرهنگ اخلاق مدار و خانواده پرور ایران هستند و بازیهای رایانه ای محمل خوبی برای این آشنایی هستند. آثار تولید شده در سالهای اخیر از کیفیت خوبی برخوردار هستند، گرافیک خوبی دارند و امیدوارم با محتوای خوبی هم که به آن می پردازند بتوانند با بازیهای خارجی رقابت کنند. وی در پایان گفت: ما با بازیهای رایانه ای خوب می توانیم فرهنگ خود را معرفی کنیم، آن هم در شرایط پس از تحریم که فرصت های بسیاری پیش روی ماست که با برنامه ریزی هوشمندانه زمینه جهانی شدن این هنر صنعت و رقابت در بازارهای خارجی را فراهم آوریم. البته شرط اصلی این است که شرایط رقابت در بازار داخلی را فراهم آوریم.
94/06/05 - 11:49
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]