تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799195305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه ایران در اندیشه آیت‌الله سیستانی / ردّ یک شبهه تفرقه‌‌برانگیز


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جایگاه "ایران" در اندیشه "آیت‌الله سیستانی" / ردّ یک شبهه تفرقه‌‌برانگیز
ایجاد تردید و تشکیک در مورد رابطه مثبت ایران و آیت‌الله سیستانی، تنها یک توطئه از سوی دشمنان جهان اسلام و حربه‌ای است برای پیش بردن اهداف و مقاصد استکباری و استعماری آن‌ها.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "آیت‌الله سیدعلی سیستانی" را می‌توان عالی‌ترین مقام سیاسی- مذهبی در عراق امروز دانست. ایشان با برخورداری از سطح بالای دانش فقهی و بینش سیاسی از جایگاه بسیار مهمی در میان مردم عراق بهره‌مند است و بنابراین بسیاری از تحلیل‌های این مرجع عالیقدر، پیش‌قراول تحولات شگرف و عمیق در صحنه سیاسی- اجتماعی حال و آینده کشور ستم‌کشیده عراق امروز است. دقت در اظهارات و مواضعی که ایشان در مقاطع مختلف نسبت به تحولات میدانی عراق در عرصه سیاسی و اجتماعی داشته‌اند، گویای این حقیقت خواهد بود که اگر ایشان را در حال حاضر قوی‌ترین و تاثیرگذارترین وزنه در ایجاد توازن قوا در صحنه سیاسی عراق بدانیم، کلامی به گزاف نگفته‌ایم. معاشرین و مصاحبین آیت‌الله از شوق راسخی که غالب عراقی‌ها به ایشان دارند، حکایت کرده‌اند و می‌گویند؛ مردم عراق اعتمادی که به آیت‌الله دارند را هیچ‌گاه نسبت به سیاسیون این کشور تجربه نکرده‌اند و چه بسا دستور ایشان را به عنوان یک مرجع دینی علی‌الاطلاق بر تصمیم مقامات سیاسی عراق ترجیح داده‌اند. بنابراین به حق می‌توان معتقد بود که در طول تاریخ، قاطبه مردم احساس قرابت بیشتری با مرجعیت دینی و فقهی داشته‌اند تا مقامات و مسئولان سیاسی و رابطه‌ای که در حال حاضر میان مردم عراق و شخص آیت‌الله سیستانی می‌بینیم، ترجمان گویای این واقعیت انکارناپذیر بوده و البته اعتماد مردم عراق به سیاسیون این کشور در شرایط کنونی، متأثر از نگاه آیت‌الله سیستانی به ایشان است.
جایگاه ایران در اندیشه آیت‌الله سیستانی/رد یک شبهه تفرقه‌انگیز
باز می‌توان به گفته‌های کسانی که از نزدیک با آیت‌الله حشر و نشر داشته و دارند استناد کرد و گفت در بسیاری از مقاطع حساس و مواقع خطیر در صحنه سیاسی و اجتماعی عراق، این گفته‌ها و مکتوبات آیت‌الله سیستانی است که برای عراقی‌ها فصل‌الخطاب بوده و لذا مردم چشم به دهان و دست ایشان داشته‌اند و کنش سیاسی خود را با آن دست و زبان تنظیم می‌کنند. در عین حال به رغم وجود چنین شرایطی، دشمنان جهان اسلام در بسیاری از موارد چشم بر این واقعیات بسته و شبهات عجیبی مطرح می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین این تردیدافکنی‌ها که دلایل متعددی می‌توان برای چرایی خلق آن برشمرد، چگونگی رابطه آیت‌الله سیستانی با جمهوری اسلامی ایران و کارگزاران نظام اسلامی است. بارها و بارها دشمنان این تشکیک را ایجاد و تقویت کرده‌اند که میان آیت‌الله و مقامات و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی اختلاف وجود دارد و این اختلاف یکی از مهمترین عواملی است که روند استقرار و تثبیت صلح و امنیت پایدار در عراق را به چالش کشانده است. دشمنان به دروغ می‌گویند آیت‌الله سیستانی، اعتقادی به نقش ایران در تحولات میدانی عراق ندارد و در عین حال، اعتباری نیز برای جایگاه ایران به عنوان یک بازیگر بسیار مهم در سطح سیاسی منطقه قائل نیست. بارها دیده شده که آنها این اظهارات کذب را با ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی به آیت‌الله نسبت داده و از شرایطی که به وجود می‌آید، برای پیگیری اهداف و مقاصد شوم خود بهره‌برداری می‌کنند.


اما حقیقت جز این است. به استناد بسیاری از شواهد، نظر آیت‌الله سیستانی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و نقش و تاثیری که نظام اسلامی در حصول بهترین و سودمندترین نتیجه برای مردم عراق دارد، نه تنها نظری منفی نیست، بلکه موضع ایشان نسبت به این موضوع کاملا مثبت است.



جایگاه ایران در اندیشه آیت‌الله سیستانی/رد یک شبهه تفرقه‌انگیز

ایشان به کرّات در دیدارها و ملاقات‌ها با مسئولان سیاسی کشورمان، شخصا مراتب ارادت قلبی خود را به مقام معظم رهبری اعلام و بر این نکته تصریح کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین‌ حامی مردم مظلوم عراق از آغاز بحران خانمان برانداز تحمیلی در این کشور بوده است. آیت‌الله بارها به نیکی از حضرت امام راحل (ره) یاد کرده است و ایشان را شخصیتی فراتر از زمان و مکان معرفی کرده و معتقد است انقلابی که امام خمینی (ره) آن را هدایت و رهبری کرد، آغازگر نهضت جهانی ضد امپریالیسم و استکبار است و بالاترین و آشکارترین الگویی که می‌توان برای مردم عراق در پیگیری اهدافشان تصور کرد، مردم ایران هستند. آیت‌الله سیستانی معتقد است، مردم عراق باید آنچه مردم ایران در مبارزه با طاغوت رقم زدند را سرلوحه و سرمشق خود قرار دهند و با هر آنچه در توان دارند، با ظلم و ظالم بستیزند. در تفکر استراتژیک آیت‌الله سیستانی، جمهوری اسلامی ایران و مواضع اصولی و منطقی که این کشور نسبت به تحولات عراق دارد، ستودنی است و در عین حال باید مبنای کار قرار گیرد. در قاموس شخصیتی چون آیت‌الله سیستانی، ایران، کشوری مقتدر، دارای سطح نفوذ بالا، مبتنی بر آموزه‌های راستین اسلامی، آزادی‌خواه، صلح‌طلب، خصم ظالم و یار مظلوم و اصلی‌ترین حامی مردم و دولت عراق است.


برخی کارشناسان معتقدند مردم عراق و آن‌ها که واقعاً دلسوز این مردم هستند، آینده باشکوه و امن عراق را در تراز شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله سیستانی ترسیم می‌کنند و معتقدند عراق، زمانی می‌تواند به آنچه شایسته آن است برسد که مرجعیت دینی، به معنای واقعی کلمه هدایت مردم را بر عهده بگیرد و بدین ترتیب، مهم‌ترین تجربه تاریخی مردم عراق را رقم بزند.


عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر این نکته مهم می‌گوید: عراق امروز، به شدت نیازمند هدایت‌ها و راهبری‌های مراجع فقهی و دینی و به ویژه آیت‌الله سیستانی است. ایشان ثابت کرده که به معنای واقعی کلمه،برای مردم عراق و آینده این کشور دغدغه دارد و می‌خواهد عراقی‌ها به آنچه که باید و استحقاقش را دارند اما در طول تاریخ از آن محروم شده‌اند برسند.


حیدرپور می افزاید: اینکه شبهاتی در مورد اختلاف آیت‌الله سیستانی با جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود را باید در راستا و در زمره همان اتهامات و ادعاهای گزاف و دروغی دانست که آن‌ها همواره نسبت به مراجع عظام تقلید مطرح می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند وجهه دینی و شریعت‌مدار قیام‌های مردمی را زیر سوال ببرند و اینگونه وانمود کنند که مراجع تقلید، از فضای سیاسی جامعه به دور هستند و فقط باید به ایفای وظایف دینی خود بپردازند اما حقیقت این است که واقعاً اینگونه نیست و لااقل انقلاب اسلامی به جهان ثابت کرد که بین مردم و مرجعیت، ارتباط تنگاتنگ و ناگسستنی وجود دارد و مراجع دینی هستند که بیش از هر کس دیگری مورد اعتماد مردم و هدایت‌کننده قیام آن‌ها در برابر ظلم و جور و دشمنی‌اند. 


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر این نکته نیز تصریح می‌کند که ایجاد شبهه اختلاف بین آیت‌الله سیستانی و جمهوری اسلامی ایران را نیز باید جزو سیاست‌های تفرقه‌افکنانه جبهه استکبار و استعمار جهانی و یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان اسلام برای ایجاد و تقویت شکاف بین مردم و مرجعیت دانست.


وی می‌گوید: دشمنان عراق و ایران فکر می‌کنند اگر این شبهه تقویت شود که آیت‌الله سیستانی با مقامات جمهوری اسلامی ایران اختلاف دارد و نقشی برای ایران در پیشبرد انقلاب مردمی عراق قائل نیست، رفته رفته جبهه مقاومت بدون پشتیبان و حامی جلوه داده خواهد شد و لذا در بلندمدت به تضعیف قیام مردم و موضع روحانیت و مرجعیت ختم می‌شود اما حقیقت این نیست بلکه این است که تفکر آیت‌الله سیستانی در مورد ایران و نقشی که این کشور در ثبات و امنیت عراق دارد، کاملاً مثبت و مبتنی بر اعتماد است.


بدین ترتیب، آنچه در مورد رابطه آیت‌الله با ایران گفته شده، دلالت دارد بر اینکه ایجاد تردید و تشکیک در مورد رابطه مثبت ایران و آیت‌الله سیستانی، تنها یک توطئه و حربه‌ای است برای پیش بردن اهداف و مقاصد استکباری و استعماری زیرا ارتباطی که بر اساس دین و مولفه های مذهبی بین ایران و عراق برقرار شده، بسیار قوی تر از آن است که بخواهد یا بتواند 
. و با ایجاد شبهاتی از این دست، تضعیف گردد


گزارش از حمیدرضا حیدرپور


انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری







۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن