تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799039419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زبان فارسي آيينه تمام‌‌نماي انديشه و فرهنگ ايراني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴ب.ظ)
پيام روحاني به دهمين همايش بين‌المللي ترويج زبان و ادب فارسي: زبان فارسي آيينه تمام‌‌نماي انديشه و فرهنگ ايراني است موج-رئيس‌جمهور در پيامي زبان فارسي را زبان خردورزري، مهرباني، گفت‌وگو و اعتدال دانست و گفت: کار محققان عرصه ترويج زبان و ادب فارسي پاسخ به يک نياز واقعي جهان، منطقه و جامعه يعني نياز به خرد، مهرباني و ادب است.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور کشورمان در پيامي به دهمين همايش بين‌المللي ترويج زبان و ادب فارسي، زبان فارسي را زبان خردورزري، مهرباني، گفت‌وگو، اعتدال،اخلاق، ادب و صلح، زبان پيراستگي و درست گويي دانست و گفت: کار محققان و تلاشگران عرصه ترويج زبان و ادب فارسي پاسخ به يک نياز واقعي جهان، منطقه و جامعه يعني نياز به خرد، مهرباني و ادب است.
متن کامل اين پيام که توسط استاندار اردبيل در اين همايش بين‌المللي قرائت شد، به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
برگزاري دهمين همايش بين‌المللي ترويج زبان و ادب فارسي را که نشانه انگيزه‌مندي، سختکوشي و ژرف‌انديشي استادان و پژوهشگران گرانسنگ ايراني و غيرايراني است، به همه دست‌اندرکاران و شرکت‌کنندگان صميمانه تبريک مي گويم.
زبان فارسي اگر دلبردگان و دلدادگان فراوان در سراسر جهان دارد، به خاطر زايندگي‌ها و توانمندي‌هاي تاريخي آن است. ظرفيت‌هايي که درگستره جغرافياي جهاني و در عرصه‌هاي مختلف فرهنگ، دانش و ادب انساني انعکاس يافته است. زبان فارسي تنها حلقه وصل ما ساکنان ايران زمين نبوده و نيست، زبان تمدنيِ حوزه بزرگي از جهان ايراني و اسلامي است و بر ميراثي کهن و در عين حال زنده و بالنده تکيه دارد.
اين وظيفه شما انديشمندان و فرهيختگان است که چيستي و چگونگي دوام اين بناي بلند زباني و فرهنگي و تمدني را در برابر تندبادهاي حوادث گوناگون تاريخ، واکاويد و به دغدغه‌هاي کنجکاوانه دنياي معاصر پاسخي در خور دهيد. زبان محل نشو و نماي تفکر است و اگر زباني ماندني و زاياست، در وراي آن تفکري زنده و گسترش يابنده ريشه دارد. فارسي زبان خردورزري، مهرباني، گفت و گو، اعتدال، اخلاق، ادب و صلح، زبان پيراستگي و درست گويي است. گواهان صادق اين سخن متون ماندگار بي شماري هستند که به نظم و يا نثر هنوز براي انسان امروز پيام‌هاي جديد ديني، سياسي، فلسفي، عرفاني، اخلاقي و ادبي دارند.
زبان فارسي که آيينه تمام نماي انديشه و فرهنگ ايراني است؛ تاريخ شهادت مي‌دهد که هرگز در دنياي بسته محبوس نمانده و هميشه آماده گفت‌وگو و داد و ستد با زبان‌ها و فرهنگ‌هاي ديگر بوده است. زبان فارسي با برخورداري از جوهره‌اي اصيل همراه قدرت جذب و هضم و ترکيب زبان‌هاي ديگر از زبان‌هايي کهن تا زبان‌هاي عربي، هندي، ترکي و حتي زبان‌هاي جديد را داشته و دارد و همين توانايي زباني است که حکايت از توانايي انديشه و فرهنگ زنده ايراني و اسلامي دارد.
وظيفه خود مي‌دانم که به نام دولت جمهوري اسلامي ايران از تلاش ارجمند و فروتنانه شما استادان و محققان گرانقدر که در اين غوغاي چيرگي صداي مرگ و خشونت و جنگ در جهان به شناخت ترويج زباني پرداخته‌ايد، که حاصل آن توجه به زيبايي‌هاي زندگي، مدارا و گفت‌وگوست، تقدير کنم.
کار شما بزرگان پاسخ به يک نياز واقعي جهان، منطقه و جامعه يعني نياز به خرد، نياز به مهرباني و نياز به ادب است و همه اين‌ها آموزه‌هايي است که از زبان فارسي و توان آن برمي‌آيد. دوام کار و ثبات قدم شما در راه برآوردن اين نياز، ستودني است. همچنان پرتلاش و پايدار باشيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن