تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تروریست افراطی چگونه سر از قطار فرانسوی در آورد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
حمله به قطار پاریس تروریست افراطی چگونه سر از قطار فرانسوی در آورد

یک مقام دادستانی فرانسه تشریح کرد؛
تروریست افراطی چگونه سر از قطار فرانسوی در آورد
اتهام این جوان بیست و شش ساله مقیم اسپانیا، اقدام برای قتل عام با اهداف تروریستی عنوان شده است.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، یک مقام دادستانی فرانسه اعلام کرد، مرد مسلحی که جمعه هفته پیش سعی کرد در قطاری در این کشور به مسافران حمله کند از قبل به خوبی برای آن برنامه‌ریزی کرده و آماده شده بود.  
فرانسوا مولینز روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که ایوب الخزانی، ۲۵ ساله، حامل ۲۷۰ گلوله، مسلسل و یک بطری بنزین بود.  
به گفته او بررسی مکالمات تلفنی این مرد مراکشی نشان داد که کمی پیش از شروع حمله یک ویدئوی تروریست های افراطی را تماشا کرده بود.  
ایوب الخزانی در قطار سریع السیر تالیس توسط سایر مسافران مهار شد. کسی در این حمله کشته نشد.    

    سه آمریکایی و یک بریتانیایی که مهاجم را به زیر کشیدند نشان لژیون دونور فرانسه را به خاطر شجاعت دریافت کرده اند.    

    مولینز در کنفرانس خبری سه شنبه گفت:‌ "ایوب خزانی درحالی که در قطار تالیس بود به فایل های صوتی در یوتیوب گوش کرد. در این فایل ها یک فرد از مومنان[!] می خواهد جهاد کنند و دست به سلاح ببرند."  
او گفت تحقیقات رسمی در زمینه تروریستی بودن این حمله شروع شده و افزود که سایر مقام های اروپایی اطلاعاتی درباره سفرها و ارتباطات مظنون با اسلام رادیکال ارائه کرده اند.  
انتظار می رود بازجویان چندین اتهام علیه او تنظیم کنند، از جمله چند مورد تلاش برای قتل از طریق اقدامات تروریستی.  
براساس قوانین فرانسه، اتهامات علیه این فرد می بایست تا سه شنبه شب در دادگاه مطرح و حکم ادامه بازداشت متهم دریافت شود مگر آنکه مجوز ویژه ای برای تمدید دوره بازداشت کسب شود.  
به گزارش بی بی سی، مولینز گفت که الخزانی  اخیرا به ترکیه سفر کرده بود که "مسیر احتمالی ورود به سوریه است."  
گفته می شود که فرد مظنون برنامه ریزی برای انجام حمله تروریستی را رد کرده و گفته است که یک کیف شامل سلاح را شب قبل پیدا کرده و قصد استفاده از آن برای سرقت از مسافران را داشته است.  
اما دادستان گفت که توضیحات الخزانی در جریان بازجویی مبهم تر و مبهم تر شد تا اینکه او به کلی از صحبت کردن با بازجویان خودداری کرد.  
به گفته دادستان او علاوه بر سلاح های نام برده شده یک قبضه سلاح کمری از نوع لوگر و یک تیغ موکت بری را هم همراه داشت.     به گزارش یورو نیوز، دادستان پاریس در این رابطه گفت: “او مدعی شده که قصدش فقط گرفتن پول از مسافران قطار با تهدید اسلحه بوده است. او در اظهارات خود که من آنها را خیال پردازانه می دانم اعلام کرده که پس از اخاذی از مسافران قصد داشته خود را از پنجره قطار در حال حرکت به بیرون پرتاب کرده و فرار کند.”  
گزارش می شود که مظنون مراکشی در سال ۲۰۰۷ به اسپانیا نقل مکان کرد و هفت سال در آن کشور زندگی کرد و بعد به فرانسه و سپس بلژیک رفت.    

ایوب الخزانی  
او به خاطر دفاع از افراط گرایان و حضور در یک محل مرتبط با آنان مورد توجه مقام های اسپانیا قرار گرفت. گفته می شود که او همچنین اقدام به قاچاق مواد مخدر کرده است.  
مقام های بلژیکی می گویند که اشیایی از محل زندگی او در بروکسل برای بررسی بیشتر ضبط شده است.   این حادثه باعث تشدید تدابیر امنیتی در ایستگاههای راه آهن فرانسه و بلژیک شده است.   گزارش یورو نیوز   121


لینک


۰۴/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن