تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804021630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد ويژه هفته بانکداري اسلامي بانک مهر اقتصاد با حضور امام جمعه تهران آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۳۲ب.ظ)
ستاد ويژه هفته بانکداري اسلامي بانک مهر اقتصاد با حضور امام جمعه تهران آغاز به کار کرد موج - مقارن با هفته بانکداري اسلامي آيت ا... صديقي، امام جمعه موقت تهران، در جمع مديران و اعضاي ستاد ويژه هفته بانکداري اسلامي بانک مهر اقتصاد به تشريح مولفه هاي اصلي اقتصاد اسلامي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله صديقي، امام جمعه تهران، با ابراز خرسندي از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداري بدون ربا، گفت: برنامه هاي مناسبي را که شروع کرده ايد هنوز جاي کار بسياري دارد، لذا بايد با معرفي عقود اسلامي به مردم و تبيين ساز و کار معاملات شرعي، با ترويج کسب و کار حلال نظام را در رسيدن به سر منزل مقصود ياري کنيد.
وي با اشاره به اهميت مسأله اقتصاد مقاومتي، ابراز کرد: بايد با برنامه ريزي هدفمند به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک کنيد؛ چرا که استقلال اقتصادي و پيروزي در برابر قدرت هاي اقتصادي دنيا از اين رهگذر تأمين خواهد شد.
آيت ا... صديقي در خصوص عملکرد بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداري اسلامي گفت: گزارشي که ارائه شد براي من روزنه نور و رحمت بود، که اگر شما باورتان همان باوري باشد که در دوران دفاع مقدس داشتيد و تحت تاثير شرايط قرار نگيريد و همان روحيه بسيجي و جهادي خود را حفظ کنيد يقين بدانيد که نصرت خدا را به عيان خواهيد ديد و الگو خواهيد شد و اين حصارها را خواهيد شکست و در مساله اقتصاد مقاومتي شما خط شکن مي شويد و مبشرين جبهه اقتصادي انقلاب خواهيد شد.
امام جمعه تهران افزود: بنده به عنوان کسي که بحمدلله تريبون ها و مجالسي در اختيارم است، سعي خواهم کرد که با کمک خدا اين مسائل را براي مردم بازگو کنم، عقود اسلامي بايد به مردم معرفي شود؛ چرا که مردم آشنايي کافي با عقود اسلامي ندارند و نمي دانند که در معاملات چه نوع معامله اي را انجام مي دهند.
وي با تاکيد بر کسب و کار حلال، خاطر نشان کرد: در بعد اقتصاد بايد براي تامين استقلال اقتصادي و جنگ تمام عيار با اقتصاد ليبرالي با ظرافت، عاقلانه، متوسلانه و متضرعانه از پيشگاه خدا بخواهيد که کمک تان کند تا در تحقق اقتصاد مقاومتي و توسعۀ توليد حلال، خط شکن باشيد.
در ادامه حميدرضا نجف پور، معاون اعتبارات بانک، پياده سازي بانکداري اسلامي را نخستين اولويت اين بانک عنوان کرد و گفت: مجموعه مهر با حدود 800 شعبه در سراسر کشور و 12 ميليون مشتري در حدود 5 درصد از بازار پولي و مالي کشور را در اختيار دارد.
وي افزود: بانک مهر اقتصاد در طول بيش از دو دهه فعاليت خود اجراي قانون عمليات بانکداري بدون ربا را سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده و به موفقيت هاي بزرگي نيز در اين امر مهم رسيده که به ياري خداوند متعال در صدد است تا پياده سازي بانکداري اسلامي را که در مرحله متعالي تر قرار دارد اجرايي کند.
نجف پور ادامه داد: نظام پولي اسلامي در حال حاضر در حد يک نظريه باقي مانده که بايد به مرحله اجرا درآيد و به محک گذاشته شود که اميدواريم بتوانيم اين مدل را به اجرا درآوريم و آن را به عنوان يک مدل موفق و کارآمد اقتصادي به دنيا معرفي کنيم.
وي با تشريح اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداري بدون ربا، گفت: هدف راهبردي بانک مهر اقتصاد استقرار و توسعه بانکداري اسلامي مي باشد که بيش از 15سال در اين مسير فعاليت هاي اصولي و علمي صورت گرفته است.
نجف پور افزود: اين بانک با استفاده از رهنمودهاي مراجع عظام، علما، صاحب نظران و اساتيد حوزه و دانشگاه توانست براي اولين بار در نظام بانکي کشور با آسيب شناسي موانع پياده سازي بانکداري بدون ربا، مدل و الگوي عملي و الزامات استقرار بانکداري اسلامي را طراحي کند و بر اساس آن اقدامات راهبردي وسيعي را طي 7 سال اخير عملياتي نمايدکه از جمله آن تدوين سند راهبردي بانکداري اسلامي، تدوين برنامه هاي 5 ساله، ايجاد کميته فقهي/کميسيون عالي پياده سازي بانکداري اسلامي و تشکيل اداره بانکداري اسلامي در بانک مهر اقتصاد مي باشد.
وي ادامه داد: يکي از خلاقيت ها و نوآوري هاي بانک بر اساس مدل پياده سازي بانکداري اسلامي، راه اندازي طرح ستاد ويژه هفته بانکداري اسلامي طي 4 سال اخير مي باشد که همانند هفته بسيج / هفته دفاع مقدس، کل ايام هفته متناسب با اهداف طرح نام‌گذاري و براي هريک از روزهاي هفته اقدامات زيادي در جهت استقرار قانون عمليات بانکي بدون ربا، پيش بيني و عملياتي مي شود.
گفتني است ايام هفته بانکداري اسلامي به ترتيب از شنبه تا جمعه توسط بانک مهر اقتصاد با عناوين بانکداري اسلامي-فرهنگ بسيجي-مشتري مداري، بانکداري اسلامي-امانتداري-شفافيت مالي، بانکداري اسلامي-ترويج فقه جعفري و نظارت شرعي، بانکداري اسلامي-اقتصاد مقاومتي-حمايت از توليد و کارآفرينان، بانکداري اسلامي-سنت قرض الحسنه و ترويج ارزش هاي اسلامي، بانکداري اسلامي-همدلي و هم زباني دولت و ملت و بانکداري اسلامي-روحيه بسيجي و نماز جمعه نامگذاري شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن