تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«گاز كرسنت» در دور جديد مذاكره


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: «گاز كرسنت» در دور جديد مذاكره
آفتاب نفت در حال آفتابي شدن است؛ وزير نفت هم با مشاهده «كوچ» ابرها حالا كمي تغيير موضع داده و مي‌گويد: «توانستيم كمر تحريم‌ها را بشكنيم.‌»...
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


آفتاب نفت در حال آفتابي شدن است؛ وزير نفت هم با مشاهده «كوچ» ابرها حالا كمي تغيير موضع داده و مي‌گويد:«توانستيم كمر تحريم‌ها را بشكنيم.‌» وزير نفتي كه ديگر از موضع شكايت و شكوه لب به سخن نمي‌گشايد و مي‌گويد: «‌بچه خودمان، آقا جواد كار بزرگي كرد؛ خدا ايران را عزيز‌تر كرد.»
به گزارش «جوان»، بيژن نامدار زنگنه به مناسبت هفته دولت به ميان خبرنگاران آمد و بسيار متفاوت‌تر از شخصيتي كه انتظار مي‌رفت، وقت گذاشت، توضيح داد و با خونسردي به سؤالات پاسخ داد؛ وزيري كه دو روزي است بزرگ‌ترين منتقد خود را در مقام «مديرعامل سابق» مي‌بيند پس اين شادماني چندان شگفت انگيز نبود، البته زنگنه مي‌گويد در عزل مديرعامل حفاري شمال تأثيري نداشته كه در نوع خود قابل توجه بود اما بزرگ‌ترين منتقد وي بركنار شد.
زنگنه در ابتداي اين نشست از دفاع مقدس و سازمان مجاهدين خلق شروع كرد و به آهستگي وارد حوزه كاري شد، مرد بسيار جوان و هميشگي وزير معروف به «اتاق فرمان» هم در پايين دست، با لپ تاپ خود را به وزير مي رساند؛ وزير در ابتدا به ميادين مشترك پرداخت: «‌روزي كه من آمدم 17 فاز در حال فعاليت بود، روي فازهاي 12 و 15 و 16 و همچنين فاز 17 و 18 تمركز كرديم. پرونده پارس جنوبي به جز فاز ١٤ تا پايان دولت يازدهم بسته مي‌شود و توليد گاز در فاز ١٤ نيز بعد از سال 1396 انجام خواهد شد. براساس برنامه‌ريزي انجام شده قرار بود تا پايان سال ٩٣، ١٠٠ ميليون مترمكعب به ظرفيت توليد گاز كشور اضافه كنيم كه با افتتاح كامل فاز ١٢ و وارد شدن بخشي از گاز فازهاي ١٥، ١٦ و ١٧ به شبكه سراسري، ظرفيت توليد گاز كشور در سال ٩٣ به ١٢٠ ميليون مترمكعب افزايش يافت.» وي درباره ميادين مشترك غرب كارون هم اينطور گفت: «‌سهم ميادين غرب كارون از ميزان توليد نفت در سال‌هاي آينده 700 هزار بشكه خواهد بود و در فاز نخست ميزان توليد اين ميادين را از 50 هزار بشكه فعلي به 250 هزار بشكه خواهيم رساند.»
وزير نفت در ادامه به بخش گازي، پتروشيمي و پالايشي پرداخت و با سؤال يكي از خبرنگاران، بازهم سراغ سوژه دوست داشتني خود رفت، وي بابك زنجاني را رها نكرد و بازهم گفت: « ركوردي كه بابك زنجاني در فساد زد منحصر به فرد بود. نه پيش از اين چنين چيزي سابقه داشته و نه فكر مي‌كنم بعد از اين چنين اتفاقي بيفتد كه فردي كلاهبرداري 7/2 ميلياردي كند. برخي به نقل از زنجاني مطرح مي‌كنند كه او مي‌خواهد پول وزارت نفت را بدهد ولي وزارت قبول نمي‌كند. ما پول‌مان را مي‌خواهيم و مي‌گوييم كه حاضريم زنجاني پول را در يك حساب به نام خودش بريزد و اصلا حساب بلوكه باشد.»
  
ذوق‌زده نيستيم
وزير نفت با تأكيد بر آمادگي وزارت متبوعش براي باز پس‌گيري سهم از دست رفته ايران در بازار خاطر نشان كرد: از شرايط پساتحريم ذوق‌زده نيستيم، وظيفه‌ ما اين است كه تمام تلاش خود را بكنيم تا به سرعت به بازار برگرديم و سهم از دست رفته خود را پس بگيريم.
  
خودمان را واكسينه مي‌كنيم
وزير نفت با بيان اينكه توليد در اوپك مساوي با قدرت است، در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبني بر اينكه چرا ايران رسماً بازگشت و افزايش توليد خود را از هم‌اكنون اعلام مي‌كند و اين موضوع مي‌تواند باعث شكست بيشتر قيمت‌ها شود، خاطر نشان كرد: بازار قطعاً بازگشت ما را منظور مي‌كند، بنابراين ما از همين الان داريم واكسن مي‌زنيم، ممكن است در روزهاي اول درد بكشيم ولي كسي كه خود را واكسينه مي‌كند هرگز نمي‌ميرد.
نامدار زنگنه با تأكيد بر اينكه نمي‌توانيم خرد خرد وارد بازار شويم و به ديگران التماس كنيم، افزود: دورمان را حصار نامرئي كشيدند. ما مانند يك زنداني هستيم كه حالا در زندان را به رويمان باز كرده‌اند، بنابراين بايد بلافاصله از زندان بيرون بياييم. شركت‌هاي خارجي بايد شرايط جديد ما را در نظر بگيرند.
  
طعنه به عربستان
وزير نفت با اشاره به اينكه آنچه در نبود ما در بازار كشور‌هاي ديگر به خود اختصاص دادند سهم ايران و حق ماست، تأكيد كرد: اگر ما يك ميليون بشكه نفت هم به ظرفيت‌مان اضافه كنيم، صادراتمان دو برابر مي‌شود و اگر قيمت نصف هم بشود ما درآمدمان تغيير نمي‌كند، بنابراين نبايد فكر كساني را كنيم كه با كاهش قيمت نفت دچار ضرر و زيان مي‌شوند.
  
كنفرانس لندن در تهران
وزير نفت در پاسخ به اين سؤال كه آيا تاكنون متقاضياني براي شركت در كنفرانس لندن ثبت‌نام كرده‌اند يا خير، خاطر نشان كرد: اين را من نمي‌دانم چراكه ما كسي را ثبت نام نمي‌كنيم، بلكه برگزار‌كنندگان كنفرانس اين كار را انجام مي‌دهند اما چيزي كه مي‌خواهم بگويم اين است كه به دنبال اين هستيم كه اصل سمينار را در ايران برگزار كنيم. در واقع علاقه شخصي من اين است كه اين كار انجام شود.
  
گاز كرسنت
وي درباره صادرات يا مصرف گاز ميدان سلمان گفت: درباره انتقال گاز ميدان سلمان به داخل كشور چند سالي است كه بحث آن مطرح بوده و مشكلاتي داشته كه اجازه انتقال را نداده است و براي صادرات اين گاز هم مذاكرات خيلي جدي وجود دارد. ميدان سلمان همان ميداني است كه قرار بود گازش به شركت كرسنت فروخته شود كه به دليل فساد در قرارداد از سوي ايران ختم شد و شنيده مي‌شود ايران به 14 ميليارد دلار جريمه محكوم شده است.
  
ژنرال‌هاي پير
زنگنه با يادآوري تجربه كار اجرايي خود در جواني گفت: وقتي براي نخستين بار به عنوان معاون وزير انتخاب شدم، سنم كمتر از ٢٨ سال بود و بر اساس همين تجربه طرح ضربتي تربيت مديران در صنعت نفت را پياده كرده ام. اين طرح با هزار نفر از داوطلبان آغاز شده كه هم اكنون از اين ميزان ١٠٠ نفر به بخش علمي و مصاحبه حضوري رسيده‌اند كه از ميان آنها ظرف چهار سال آينده ٥٠ نفر به عنوان مدير انتخاب خواهند شد.
وزير نفت همچنين به تشكيل مركز توسعه مديريت صنعت نفت كه به تازگي شيوه نامه تشكيل آن ابلاغ شده است، اشاره كرد و گفت: براي تربيت مديران تنها آموزش ملاك نيست زيرا با آموزش صرف كسي مدير نمي‌شود بنابراين جوان‌ها بايد توانايي خود را در عمل نشان دهند.
زنگنه با بيان اينكه تربيت مديران جوان و استفاده از آنها از ضرورت‌هاي نظام است، افزود: سن بالاي مديران براي انجام كار عملياتي مناسب نيست و من اين موضوع را كاملاً مي‌پذيرم.
  
يارانه‌ها
وزير نفت با بيان اينكه وزارت نفت سهمي از درآمد هدفمندي يارانه‌ها ندارد، گفت: امسال از درآمدهاي وزارت نفت 33 هزار ميليارد تومان براي يارانه نقدي پرداخت خواهيم كرد و سال گذشته روزانه 100 ميليارد تومان براي يارانه نقدي پرداخت كرديم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن