تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814211319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات غير مستقيم آبزيان ايران به چين ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۷ب.ظ)
صادرات غير مستقيم آبزيان ايران به چين ممنوع شد موج - رئيس اتحاديه پرورش دهندگان ميگوي ايران اظهار داشت: طي سال هاي اخير مهم‌ترين بازار هدف صادرات آبزيان؛ به ويژه ميگوي پرورشي کشور چين بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، از سوي دولت چين صادرات غير مستقيم آبزيان پرورشي اعم از ميگو و ماهي به کشور چين ممنوع اعلام شده است.
علي اکبر خدايي، ادامه داد: تا سال گذشته صادرات به کشور چين به صورت غير مستقيم و از طريق کشور واسطه ويتنام صورت مي‌گرفت چرا که صادرکنندگان ايران مجوز صادرات مستقيم به چين را ندارند.
به گفته خدايي، صادرات مستقيم به چين مستلزم اخذ مجوزهاي بهداشتي است که اين امر تاکنون در کشور ما صورت نگرفته است.
رئيس اتحاديه پرورش دهندگان ميگوي ايران خاطرنشان کرد: صادرات مستقيم آبزيان پرورشي به چين نيازمند امضاي تفاهم نامه دامپزشکي بين دو کشور است.
وي تصريح کرد: بر اساس اعلام دولت چين از امسال صادرات آبزيان به چين بايد بدون واسطه و به طور مستقيم صورت گيرد.
خدايي گفت: اگر نتوانيم هر چه سريع‌تر مجوزهاي لازم براي صادرات را کسب کنيم امسال مهم‌ترين بازار هدف صادرات آبزيان را از دست خواهيم داد.
وي يادآور شد: به اين منظور سفارت ايران در پکن بايد هر چه سريع‌تر پيگيري‌هاي لازم براي انعقاد تفاهم نامه دامپزشکي را انجام دهد.
اين مقام مسوول در اتحاديه پرورش دهندگان ميگوي ايران متذکر شد: اين تفاهم نامه توسط دامپزشکي ايران تهيه شده و فقط بايد به تأييد طرف چيني برسد.
وي يادآور شد: همچنين يکي ديگر از مهم‌ترين دلايل اين که صادرات آبزيان ايراني به چين از طريق کشور واسطه ويتنام صورت مي‌گرفت اين بود که تعرفه صادرات مستقيم به چين بسيار بالاتر از ويتنام بود.
رئيس اتحاديه پرورش دهندگان ميگوي ايران از انجام مذاکرات اتحاديه با سفير ايران در پکن براي رفع هر چه سريع‌تر اين مشکل خبر داد.
خدايي خاطرنشان کرد: البته صادرات ماهيان غير پرورشي که شامل ماهيان مأکول و غيرماکول صيد شده در آب‌هاي عمان و خليج فارس است مشکلي براي صادرات مستقيم به چين ندارد اما بايد با صادرات مستقيم تعرفه بسياربالايي را پرداخت کنند.
وي اذعان داشت: از آنجا که ممکن است آبزيان پرورشي ناقل بيماري براي گونه‌هايي که در چين پرورش داده مي‌شوند، باشند، لذا صادرات اين گونه ماهيان به چين بدون تأييد دامپزشکي چين مقدور نيست.
اين مقام مسوول در اتحاديه پرورش دهندگان ميگوي ايران يادآور شد: اميدواريم بتوانيم با همکاري دولت هر چه سريع‌تر موانع پيش آمده بر سر راه صادرات ميگو به چين را برطرف کنيم.
وي يادآور شد: سال گذشته بخش اعظم ميگوي پرورشي ايران به کشور چين صادر شده بود که در صورت عدم رفع اين مشکل امسال نخواهيم توانست ميگوي پرورشي رابه چين صادر کنيم.
به گفته خدايي، بر اساس آمارهاي ارائه شده از سوي اتحاديه‌هاي پرورش دهندگان ميگوي استان‌هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، خوزستان، گلستان و بوشهر در خصوص ميزان ذخيره سازي لارو در استخرهاي پرورشي اين استان‌ها پيش بيني مي‌شود امسال حدود 20 هزار تن ميگوي پرورشي در اين استان‌هاي ساحلي توليد شود.
رئيس اتحاديه پرورش دهندگان ميگوي ايران تصريح کرد: اين در حالي است که سال گذشته 22 هزار تن ميگوي پرورشي در کشور توليد شده بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن