تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827451790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه‌های اجتماعی، جای داستان‌های رادیو را پر کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شبکه‌های اجتماعی، جای داستان‌های رادیو را پر کرده است
عرصه فرهنگی با جذابیت خاصی که دارد، همچنان مخاطب را پای رادیو نشانده است، اما امروز با فراگیری فضاهای اجتماعی، توانسته جای داستان‌های رادیویی را پر کند.


صدرالدین شجره، کارگردان و نویسنده اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایش‌های رادیویی تفاوت شایانی در این سال‌ها نداشته است، اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به آن نگاه کنیم، کمیت‌های آن کاسته شده و بیشتر جهت نگاه کارگردان‌ها به سوی کیفیت چرخیده است.


وی ادامه داد: امروزه کمیت نمایشنامه‌ها، نوع نگارش و تنظیم‌کردن برای رادیو نیازمند دستمزدی بیشتر است. دستمزد و تعداد جلسات برای ضبط یک نمایش رادیویی ثابت است و حالا اگر تغییر در روزها و یا ساعت ضبط رخ دهد، از خودگذشتگی افراد گروه ضبط را نشان می‌دهد.


شجره کارگردان رادیو نمایش در خصوص حضور پیشکسوتان درنمایش‌ها افزود: همکاری با آدم‌های حرفه‌ای و پیشکسوتان که سالیان دوری است در این عرصه حضور دارند، نیاز به ساعت‌ها تمرین و تکرار نیست و این سرعت در کار را افزایش می‌دهد.


وی از تغییر در ساختار نمایش‌های رادیویی بیان کرد: نمایش‌های رادیویی از ساختار استاندارد جهانی و ایرانی برخوردار بوده و همیشه در کارها چینش سردبیران و بازیگران تغییر نکرده است.


شجره افزود: برای ضبط و تمرین یک نمایش رادیویی تمام هنرمندان و عوامل روح و شخصیت خودشان را درگیر کار می‌کنند، حال اگر جریان اقتصادی خوبی در کار نباشد، حتی خود من هم ترجیح می‌دهم معاش زندگی‌ام را از جای دیگری تأمین کنم.


وی در خصوص نویسندگی و تنظیم رمان‌های خارجی به نمایش‌های رادیویی بیان کرد: برای کسانی که نوع نگارش و قالب این رسانه را بشناسند، تنظیم‌کردن و دست به قلم شدن برایشان کار مشکلی نیست و می‌توانند به خوبی هویت و ساختار داستان را حفظ کنند.


شجره تأکید کرد: نمایش رادیویی، که یک نوع بازیگری و ایفای نقش است، نه روایت داستان و یا قصه‌گویی، در این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی به جذب مخاطبان، به خصوص جوانان اشاره کرد و گفت: رادیو به خصوص نمایش‌های رادیویی مخاطب خود را دارد، کسانی که رادیو را دوست داشته باشند به حتم شنونده همیشگی رادیو و نمایش‌های رادیویی هستند.


وی افزود: یک کار فرهنگی جذابیت خاص خودش را دارد، اما با توجه به تقسیم‌بندی که در فراگیری رسانه‌های جدید به وجود آمده است، شاید دیگر مانند گذشته فضا و ساعت روز را رادیو پر نمی‌شود و شبکه اجتماعی، فضاهای مجازی جای «قصه‌های شب» و داستان‌های رادیو را پر کرده است.


شجره تأکید کرد: نمایش‌های رادیویی در طیف سن خاصی تعریف نشده است، بلکه نمایش رادیویی نگاه گسترده‌تری به مخاطبین خود دارد، نسل جدید و جوان‌های امروز به دنبال فضایی شاد و بزن و بکوب هستند.


وی در خصوص مؤلفه‌ انتخاب بازیگران نمایش‌های رادیویی عنوان کرد: در درجه‌ اول متنوع بودن نوع صدا و درجه سنی صدا که به شخصیت بیاید در اولویت است و حس و نوع بازی که تأثیرگذاری به سزایی بر رویاپردازی و تخیل مخاطب دارد.


شجره در پایان خاطرنشان کرد: برای کسانی که علم و پایه نمایش را بشناسند و به طور حرفه‌ای رادیو را گوش دهند، با دیدگاه منتقدانه‌ای کار را گوش می‌دهند و همچنین در زمان تمرین حساس‌تر به کار می‌پردازند.






انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

دکتر سرافراز:ما یک جبهه مقاومت رسانه ای داریم/ مجیدی: ما باید حقیقت ناب اسلام را به تصویر بکشیم
تدارک شبکه‌های رادیویی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
حرمت‌گذاری به علی حاتمی با تغییر نام شهرک غزالی/ تاریخ را با کمبودها تلف نکنید
عیدانه‌هایی شنیدنی در رادیو
عیدانه‌ی نمایش‌های رادیویی در عید فطر
نماز عید سعید فطر بطور مستقیم از رادیو تهران پخش می‌شود
ویژه نمایش‌های روز جهانی قدس روی آنتن رادیو نمایش می‌رود
دو اثر ویژه مبارزه با مواد مخدر در رادیو نمایش تولید شد
یک ماه قصه گفتن در کنار بچه‌ها برایم لذت بخش بود
زندگی حضرت خدیجه (س) در قالب نمایش رادیویی روی آنتن می‌‌‌‌رود





۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن