تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820269865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد اقتصادي کشور سال آينده به ۵ درصد مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۶ب.ظ)
نوبخت در مصاحبه با بلومبرگ: رشد اقتصادي کشور سال آينده به ۵ درصد مي‌رسد موج - رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور گفت: ايران انتظار دارد سال آينده و با رفع تحريم‌ها رشد اقتصادي کشور به ۵ درصد برسد.
به‌ گزارش خبرگزاري موج، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور گفت: ايران انتظار دارد سال آينده و با رفع تحريم‌ها رشد اقتصادي‌اش شتاب بگيرد.
محمد باقر نوبخت که در مصاحبه با بلومبرگ سخن مي‌گفت، افزود: پيش‌بيني مي‌شود رشد اقتصادي ايران از رقم مورد انتظار 3 درصدي در سال جاري به 5 درصد در سال 2016 برسد.
وي گفت: با توجه به اين که درآمدهاي نفتي فقط 30 درصد بودجه کشور را تشکيل مي‌دهد کاهش قيمت نفت اثر محدودي بر هزينه‌هاي دولت از جمله در زمينه پروژه‌هاي زيرساختي داشته است. برداشتن تحريم‌ها نيز به دولت اين امکان را مي‌دهد که دارايي‌هاي بلوکه شده را بازگرداند و ذخاير ارزي خود را تقويت کند.
نوبخت گفت: انزواي اقتصادي ايران پس از سال‌ها تحريم‌هاي سخت اقتصادي و مالي به اين معناست که ايران از بحران بازارهاي جهاني مصون نگه داشته شده است.
افزايش نگراني‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصادي چين طي روزهاي اخير باعث سقوط بورس‌هاي دنيا شده است.
نوبخت به افزايش درآمدهاي مالياتي کشور با وجود افت قيمت نفت اشاره کرد و گفت: چشم‌انداز رو به بهبود اقتصاد کشور باعث رشد 30 درصدي درآمدهاي مالياتي از ابتداي سال جاري ايراني نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.
وي افزود: ذخاير ارزي کشور بيش از 100 ميليارد دلار است و برداشتن تحريم‌ها 30 ميليارد دلار را آزاد مي‌کند.
وي گفت: ما بدهي چنداني نداريم و ذخاير ارزي قابل توجهي داريم. اين باعث ايجاد اعتماد و اطمينان در کساني مي‌شود که مي‌خواهند در ايران سرمايه گذاري کنند. آنچه مربوط به دولت است، نمي‌خواهد 40 يا 50 ميليارد دلار وارد کشور کند. اين ارقام مهم نيستند.
معاون رئيس جمهور افزود: آنچه مهم است اين است که کل اين دارايي‌ها به‌عنوان ذخاير ارزي بانک مرکزي در بيرون از ايران تلقي مي‌شوند و سرمايه گذاران خارجي هنگام تمايل براي سرمايه گذاري در ايران مي‌توانند به آن تکيه کنند.
وي در مورد بحران اخير در بورس‌هاي جهان و تأثير آن بر اقتصاد کشورش گفت: اقصاد ما هنوز با اقتصاد جهاني در هم آميخته نشده است و بنابراين نوساناتي که در بازارهاي خارجي رخ مي‌دهد به‌طور مستقيم يا با همان شدتي که در ديگر جاها مي‌بينيم بر اقتصاد ايران تأثير نمي‌گذارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن