تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798431461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد رضايتبخش وزير اقتصاد در حوزه مالي و پولي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱۷ق.ظ)
رئيس اتاق بازرگاني بيرجند در گفتگو با موج عنوان کرد: عملکرد رضايتبخش وزير اقتصاد در حوزه مالي و پولي موج - اگر منصفانه بخواهيم قضاوت کنيم بايد گفت عملکرد وزارت اقتصاد علي رغم وجود تمام کاستي ها مثبت بوده است .کنترل ميزان تورم کار کوچکي نبود که به سادگي بتوان از کنار آن گذشت.
محسن احتشام رئيس اتاق بازرگاني بيرجند در گفتگو با خبرنگار موج اظهار داشت:طي دوسال گذشته عملکرد مثبتي را از وزير اقتصاد به خصوص در فضاي کسب و کار شاهد بوده ايم و آن چه که در حوزه هاي کلان پولي انجام شد؛رضايت بخش بوده است.
احتشام با اشاره به اين که مهم ترين دليل وضعيت نابسامان اقتصاد امروز ما به سياست هاي غلط پولي و مالي برمي گردد؛تاکيد کرد:به عقيده من وزارت اقتصاد بسياري از چالش ها از جمله تورم را مهار کرد. مهم ترين دليل ايجاد تورم وجود بي نظمي هاي مالياتي بود که اين موضوع با کاهش هزينه مبادلات کنترل شد. در زمينه روابط بين الملل و اقتصاد کلان شاهد عملکرد بسيار خوبي بوده ايم که نويد خوبي براي فعالان اقتصادي ايجاد کرده است.
وي با بيان اين که در حوزه توليد و صنعت شاهد تغييرات چنداني نسبت به گذشته نبوده ايم؛تصريح کرد:هنوز بخش توليد از مشکلات ناشي از نوسانات نرخ ارز ، تورم 50 درصدي و نيز تحريم هاي بين المللي رنج مي برد.انتظار مي رفت وزارت اقتصاد تغييرات چشمگيري در اين بخش به وجود بياورد اما اين اتفاق نيافتاد و ما هنوز درگير تحريم هاي داخلي هستيم.
رئيس اتاق بازرگاني بيرجند درباره استيضاح وزير اقتصاد نيز گفت:قضاوت ما بايد بر مبناي عملکرد ها و تغيير شاخص ها باشد.وزير اقتصاد در شرايط بسيار ناگوار اقتصادي به خصوص در زمينه پولي و مالي وزارت اقتصاد را بر عهده گرفت پس اگر منصفانه بخواهيم قضاوت کنيم بايد گفت عملکرد وزارت اقتصاد علي رغم تمام کاستي ها مثبت بوده است .کنترل ميزان تورم کار کوچکي نبود که به سادگي بتوان از کنار آن گذشت.
احتشام با تاکيد بر اين که مشکلات اقتصادي موجود به اين زودي قابل حل شدن نيست؛تصريح کرد: اگر درست برنامه ريزي شود در کشور به قدري ظرفيت وجود دارد که حتي نيروي کار کم خواهيم داشت . در تمام زمينه‌ها نيروهاي تحصيل کرده ما ازتخصص و تجربه کافي برخوردارند و بايد ظرفيت ظهور و بروز اين استعدادها و توانمندي‌ها فراهم شود.
احتشام با بيان اين که دولت بايد در حوزه توليد و صنعت اقدام به الويت بندي کند؛اظهار داشت:به دلايلي همچون هزينه‌هاي بالا و رقابت سريع جهاني در اين عرصه، دولت بايد اولويت‌هايي را در بخش توليد مشخص کند. با تعيين اولويت‌ها، دولت مي‌تواند تمرکز کافي براي حمايت از صنايع استراتژيک با ارزش افزوده‌ي بالا را داشته باشد.
وي با تاکيد بر اين که توليد در کشور ما هزينه‌ زيادي دارد؛عنوان کرد: اين هزينه ها شامل موارد مختلفي از جمله هزينه هاي قانوني شامل بيمه، ماليات، نرخ بهره و تعرفه ها؛ هزينه هاي انرژي شامل آب، برق، گاز و ساير سوخت ها؛ هزينه هاي مستقيم توليد از جمله مواد اوليه، ماشين آلات، دستمزد، تحقيق و توسعه، بازاريابي، حمل و نقل و غيره است.
رئيس اتاق بازرگاني بيرجند ادامه داد: علاوه بر اين هزينه‌ها، بانک ها نيز به ازاي اعطاي تسهيلات، وثايق سنگيني را از توليدکنندگان مطالبه مي کنند که به طور طبيعي هزينه هاي توليد را بالا مي برد. از جمله مسائل ديگر ، هزينه و افزايش بهره وري اين است که در دنيا در سطح بنگاه هاي کوچک و متوسط، انواع همکاري هاي بين بنگاهي براي تأمين مشترک نهاده هاي توليد و بازاريابي مشترک انجام مي شود که تا کنون در ايران اين موضوع با غفلت مواجه شده است.
وي ادامه داد:انتظار داريم که اقتصاد ما توليد محور شود و فقط در اين صورت است که مسائل و مشکلات اقتصادي از جمله نوسانات نرخ تورم و بيکاري برطرف مي شود و افزايش صادرات و توليد ثروت را خواهيم داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن