تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831362448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شب درخشش تهمورس پورناظری در تالار وحدت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: شب درخشش تهمورس پورناظری در تالار وحدت
تهمورس و ما در حالی اجرای خود را به پایان رساند که برتری مشهود پورناظری تحسین حضار برانگیخت.


به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهمورس و ما در دومین شب اجرای خود با هواداران خود دیدار کردند.
ابتدای اجرا پورناظری با نواختن پیانو در صحنه‌ای که بر گرفته نمای منزل یک هنرمند بود قرار داشت که پیانو کمی دورتر از یک پنجره قرار داده شده بود و قرار دادن آن پنجره برای نشان دادن انتظار وی بود، آغاز شد.


پورناظری در نهایت آرامش برگرفته از تسلطش شروع به نواختن سه‌تار خود کرد فضای صحنه به گونه طراحی شده بود که با موسیقی که اجرا می‌شد سنخیت مناسبی داشت و فضا به صورت ابهام آلود و گاهی با ترس همراه بود پرده اول که قطعات شب، وقتی تو در خوابی، طلوع و در آستانه بود اجرا شد و در همان صحنه پرده دوم که ثمر قندهار نام داشت با جابجایی‌های کوچکی در صحنه اجرا شد پرده سوم هم که از (ارس تا هامون، رخس باران) نام داشت را با آوازخوانی گروه شروع شد نکته‌ای که در اجرای گروه مشهود بود برتری و چیره دستی پورناظری و رهبری وی در گروه بود و همچنین هماهنگی سایر اعضا با وی توجه مخاطب را بیش از سایرین به وی جلب می‌کرد. پس از پایین آمدن پرده و تمام شدن قسمت اول اجرا دقایقی پس از استراحت پورناظری با تعویض لباس خود روی صحنه نشسته بود و اعضای گروه کمی دورتر در کنار ماکتی شبیه حافظیه شروع به نواختن کردند اما در این قسمت پورناظری با تک نوازی خود و رقص سماء که بر عهده امیر‌حسین حسنی‌نیا بود تمام توجه حضار را برانگیخت و چرخش طولانی مدت سماعگر باعث تحسین وی از سوی مخاطبان حاضر در سالن شد سپس پرده پایین رفت و قطعه مطرب خوشنوا به پایان رسید. در فاصله بسته شدن پرده و جابجایی افراد گروه و تغییرات صحنه آرشاک ساهاکیان که نوازندگی دودوک، کلارینت، ثورنا را بر عهده داشت برای لحظاتی به تک نوازی پرداخت و با بالا رفتن پرده گروه با لباس‌های یک دست سفید ایستاده بودند که در مقابلشان فانوس‌های متحرکی بود که با جلو رفتن قطعه (مردی که نه می‌گفت) آنها به سمت بالا هدایت می‌شدند. 


در نهایت قطعه پایانی (بال در بال) که سایه‌های نوازندگان از پشت پرده‌ای که قرار داده شده بود دیده می‌شد و با تغییر زوایای نور پردازی سایه‌ها کوچک و بزرگ می‌شدند این ایده نو و خلاقانه تمام توجه مخاطبان را به خود جلب کرده بود و سکوت حاکم شده در سالن نشان‌گر لذت مخاطب از این نو‌آوری بود.


در پایان اجرا و روشن شدن سالن گروه را بر لبه صحنه دیدیم که قطعه زیبا و شنیدنی کردی را شروع به نواختن کردند و حال و هوای مخاطبان حاضر را از فضای ابهام آلود برخی قطعات پیشین دور کرد.


نکته‌ای که در این اجرا مشهود بود صدابرداری ضعیفی بود که گاه همین مطلب گوش مخاطب را آزار می‌داد و نکته دوم وقفه‌های طولانی بین اجرا برای تغییر دکور همهمه‌ای در سالن ایجاد می‌کرد که حضار را از فضای ترسیمی گروه نوازندگان دور می‌کرد.


نواگران: حسین رضایی‌نیا (سازهای کوبه‌ای)، تینا جامه‌گرمی (ویالون، پیانو)، نگار نوراد (ساز ویالونسل)، آتنا اشتیاقی (ویالونسل، کنترباس)، آرین کشیشی (گیتارباس، کنترباس)، آرشاک ساهاکیان (دودوک، کلاریت، سورنا) و تهمورس پورناظری (تار، سه‌تار، تنبور، دوتار) بودند واشعار برگرفته از آثار ابوسعید ابوالخیر، مولانا و سیاوش کسرایی و محلی بودند.


کارگردان هنری (رضا موسوی) و صحنه گردانی بر عهده (توماج دانش‌بهزادی) بود.






انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

«مستور و مست» یک شکوه موسیقایی است
جشنی پر از آواز و گله از یکدیگر
جشنی باحضور همه‌‌ی اهالی موسيقی برگزار می‌شود
جشنی پر از موسیقی و درخواست‌های دولتی+ تصاویر
درخشش "همایون شجریان" در کنار برادران" پورناظری"+تصاویر
"شمس" پورناظری‌ها بر فراز عمارت مسعودیه+تصاویر
همايون شجريان و پورناظرى ها نماينده موسيقي ايران خواهند بود





۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن