تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820379432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متوسط تولید میوه در ایران ۲/۵ برابر جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: متوسط تولید میوه در ایران ۲/۵ برابر جهان است


مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان متوسط تولید میوه در ایران ۲/۵ برابر جهان است و باید برای افزایش محصول زمینه سازی شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گرمای بی‌سابقه امسال باعث شد که بخشی از شکوفه‌های درختان مرکبات ریخته شده و این موضوع باعث شده تا زمزمه‌هایی برای واردات مرکبات در کشور مطرح شود. این اظهار نظر ها در شرایطی است که به گفته مقامات مسئول تولید وزارت جهاد کشاورزی ، در صورت مدیریت مناسب بر تولید، امسال مشکلی برای تامین های مرکبات درکشور نخواهیم داشت.  در این باره  ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با پیشخوان شبکه خبرگفت: ایران معروف است به کشور میوه های جهان و تقریبا سالیانه 16 میلیون تن محصولات باغبانی تولید می کند که با جمعیت 80 میلیونی به ازای هر نفر 200 کیلوگرم می شود در صورتیکه سرانه تولید میوه در جهان به ازای هر نفر 80 کیلوگرم است .  حسن‌پور درباره متوسط مصرف سالانه مرکبات در کشور گفت: سرانه تولید مرکبات در جهان 10/5 کیلوگرم است اما در کشور ما این سرانه حدود 50 کیلوگرم است یعنی 5 برابر سرانه تولید جهان  که این خبر خوبی برای کشور ماست.
حسن پور افزود: امسال گرمای زیاد باعث ریزش مقدار زیادی میوه شد و در درختان حالت تعادل بوجود آمد و میوه های بهتری وارد بازار شد.طولانی بودن بهار هم کیفیت و کمیت میوه ها را بالا برد . پیش بینی می کنیم امسال بین 2400 تا 2500 هزار تن تولید پرتقال داشته باشیم.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما هیچگونه کمبودی نداریم و تنها نگرانی ما افزایش صادرات است و مطمئن هستیم تا آخر اردیبهشت 95 هیچگونه نیازی به واردات نداریم .
حسن پور افزود: در مورد قیمت مرکبات پیشنهاد می کنیم ستادی برای برای تنظیم بازار تشکیل شود تا در مواردی از قبیل شب عید، قیمت ها را متعادل کند.

حسن پور، درباره برنامه های این وزارتخانه برای تامین نیازهای کشورگفت: هدف ما این است که ابتدا قیمت های داخل را متعادل کنیم و مقداری هم ذخیره سازی شود تا برای افزایش محصول زمینه سازی شود. خرید تضمینی هم مطرح است تا محصول روی دست کشاورز نماند.
حسن پور گفت: در زمینه واردات مرکبات در کشور، عده کمی منتفع می شوند ولی جمعیت زیادی ضرر می کنند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: مهمترین  اقدامات  وزارت کشاورزی، برگزاری کارگاه های آموزشی و بازدید از باغات و راهنمایی باغداران است که بتوانند بازده بیشتری داشته باشند.
پرداخت یارانه برای نهال و رسیدگی به امورات کشاورزان هم از دیگر موارد رسیدگی ماست تا واسطه کمتری وارد بازار شوند ولی بار دیگر باید تاکید کنم میوه های تولیدی در ایران به دلیل برخورداری از آفتاب زیاد از کیفیت بالایی برخوردار است.  
دانلود  

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن