تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820340887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد بيش از 49 هزار تن پسماند جامد شهري به طور روزانه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۱۳ب.ظ)
توليد بيش از 49 هزار تن پسماند جامد شهري به طور روزانه موج - مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از توليد بيش از 49 هزار تن پسماند جامد شهري به طور روزانه به غير از پسماندهاي ساختماني و عمراني خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين جعفري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران، با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر در کشور روزانه بيش از 49000 تن پسماند جامد شهري (بجز پسماندهاي ساختماني و عمراني) توليد مي‌شود که از اين ميزان در حدود 28000 تن پسماند شهري و مابقي پسماند روستايي است.
وي ادامه داد: از کل پسماندهاي توليد شده در کشور حدود 15400 تن (41 درصد) در کلان‌شهرها پردازش و دفع مي‌شود که متأسفانه در اين ميان به دلايل مختلف فرايند دفع پسماندها با مشکلات زيست محيطي مختلفي همراه بوده است.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند اضافه کرد: در طول دهه گذشته مديريت پسماند در سطح کشور با تحولات رو به رشدي از جمله؛ در کلان‌شهرها رو به رو بوده است، ولي؛ با وجود اين مديريت پسماندهاي جامد شهري در کشور در مراحل آغازين راه خود قرار گرفته و مسير طولاني را در جهت دستيابي به ثبات زيست محيطي پيش رو دارد.
جعفري با بيان اين که علاوه بر به هدر رفتن بخش قابل توجهي از منابع کشور به صورت روزانه در قالب دفن يا سوزاندن پسماند، سلامت شهروندان نيز هر روز بيش از روز گذشته در معرض آلودگي‌هاي زيست محيطي حاصل از عدم مديريت و يا مديريت ناصحيح پسماندهاي جامد شهري قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: در اين ميان آگاه‌سازي شهروندان از خطرات موجود، آموزش و اطلاع‌رساني مناسب جهت کاهش توليد پسماند و تفکيک صحيح پسماندها در مبدأ توليد مي‌تواند به عنوان راه‌حلي اساسي در اين ميان مطرح شود، ولي؛ بايد به خاطر داشت انجام اين مهم علاوه بر نياز به مشارکت داوطلبانه شهروندان (به عنوان توليدکننده پسماند) به عملکرد مناسب و اثربخش سازمان‌هاي دولتي، نيمه‌دولتي و نهادهاي مردم نهاد نيز بستگي دارد.
وي در ادامه گفت: سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران نيز به عنوان يکي از ارکان اصلي مديريت پسماندهاي جامد شهري کشور با آگاهي به اين مهم، در طول ساليان گذشته تلاش کرده تا با رويکرد آموزش اثربخش کاهش توليد و تفکيک پسماندها در مبدأ به شهروندان و ايجاد تحول در سيستم مديريت پسماندهاي جامد شهر تهران، از عملکرد اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي قابل قبولي در اين حوزه برخوردار باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن