تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819798398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به مناسبت روز پزشک پیامی صادر کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور به مناسبت روز پزشک پیامی صادر کرد خبرگزاری پانا : رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور بمناسبت گرامیداشت یکم شهریور سالروز تولد ابوعلی سینا و روز پزشک پیامی صادر صادر کرد
۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور ساعت 13:24

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، متن پیام به این شرح است:
جامعه ی پزشکی کشور بر خود می بالد که افرادی پاک نهاد و نیکو سرشت ( جامعه پزشکی ) به پشتوانه ی توانایی و دانایی توشه گرفته از عِرق ملّی و میهنی در سودای تامین سلامت انسانها همت خویش را به کار گرفته اند و مجدانه تلاش می نمایند.
طبابت شغلی ارزشمند و مقدس در خدمت به جامعه بشری است و هیچ لذتی بالاتر از لبخند و شادمانی بیماران پس از بهبودی نیست که با معجزه دستان هنرمند و دانش گران‌قدر پزشکان به ارمغان می‌آید.
در آموزه های دینی به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) برمیخوریم که ایشان به صراحت علم پزشکی را درکنار علم دین شناسی از ارزش یکسان برخوردار دانسته و علوم بشری را جز این دو نمیدانند. حضرت رضا علیه السلام نیز پزشکان را از کسانی دانسته اند که در شناخت خداوند از دیگران گوی سبقت را برده اند و در تبلیغ یکتا پرستی نقشی بی بدیل برعهده دارند. در فرهنگ ایرانی- اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی تا بدان اندازه بزرگ است که طبابت همپای حکمت دانسته شده و در واقع پزشک باید حکیم هم باشد تا  بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی، که در مقام مشاوره و هدایت در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب مراجعه ‌کنند؛ چرا که پزشک در زاویه نگاه و قضاوت جامعه، فردی عالم  و مزین به فضائل و ارزشهای اخلاقی است.
انتخاب سالروز تولد ابن سینا پزشک و حکیم متاله ایرانی به‌عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی است تا با اشاره به جامعیت علمی و برجستگی های اخلاقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف گرانقدر ضمن ارج نهادن بر تلاش ارزشمند و ایثارگرانه این قشر فرهیخته و تجلیل از خدمات حیات‌بخش آنان که از مصادیق آیه کریمه «و من احیاها فکانما احیاالناس جمیعا» است نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی‌های استثنایی آن داشته باشیم.
اینجانب با گرامیداشت و تبریک مجدد روز پزشک، از درگاه خداوند متعال توفیق روزافزون و سرافرازی همه پزشکان را در ارائه خدمات شایسته به میهن اسلامی و جامعه بشری به ویژه اجرای هر چه بهتر برنامه تحول نظام سلامت مسئلت می‌نمایم.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن