تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819647364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كلوت های شهداد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: زیبایی های استان كرمان: كلوت های شهداد خبرگزاری پانا:كلوت های شهداد از جاذبه های كویر نوردی شهداد استان كرمان است. و شما میتوانید در سفر كویر گردی خود به استان كرمان از این جاذبه بی بدیل ژئوتوریسم و طبیعت گردی و كویر گردی كشور بازدید نمایید.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱ شهريور ساعت 12:39

خبرگزاری پانا+

كلوت به كوههای شنی ای می گویند كه بر اثر عامل فرسایشی غالب كویر " باد " ایجاد می گردد و فرم ها و شكلهای مسحور كننده ای را ایجاد میكنند كه كمتر كسی میتواند پس از دیدن این مناظر , انگشت به دهان نماند و مسحور این زیبایی بی مانند نشود.. كلوت كه از تركیب دو واژه" كل" به معنی "آبادی" و "لوت" كه نام بیابانش هست آمده است.
این كلوت ها مشابه كمی در دنیا دارند كه معروف ترین و شناخته شده ترین آن در صحرای آریزونای آمریكا قرار دارد كه عموماْ در بسیاری از فیلم های وسترن آمریكایی به چشم میخورد . این كلوت های صحرای آریزونا با همه زیبایی كه دارند به صورت تك كلوت هستند و همانند كلوت های شهداد كرمان به صورت سلسله جبال كلوت نیستند كه اینقدر پیوسته و متراكم و متصل به هم قرار گرفته باشند .
كلوت های شهداد در جانب شمال غرب كویر لوت ایران قرار گرفته و به صورت سلسله جبال كوه های شنی ( كلوت ) از جنوب به شمال در جانب غربی صحرای لوت كشیده شده است .منطقه كلوتها در ۴۳ كیلومتری شهداد (۲۴ كیلومتری ده سیف) قرار دارد و در مساحتی به عرض متوسط ۸۰ كیلومتر و طول متوسط ۱۴۵ كیلومتر را تشكیل داده اند. با نگاهی از دور دست به كلوتها، شهری بزرگ با آسمان خراشهای فراوان تداعی میشود و همین امر موجب شده است كه برخی از جهانگردان خارجی از آن به عنوان شهر ارواح یاد كنند.
زمان سفر به این سرزمین بی مانند، پاییز و زمستان و اوائل بهار می باشد. در سایر فصول، گرمای سوزان خورشید ممكن است مشكلات فراوانی را ایجاد كند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن